יחסי ציבור ליזמים

אם אתה יזם או מייסד סטארטאפ, יחסי ציבור הם לא הוצאה – הם השקעה אסטרטגית בנכס הכי קריטי שלך: אמינות. בעולם שבו אתה מוכר חזון על מצגת עוד לפני שיש מוצר, משקיעים וטאלנטים חייבים להאמין קודם כל בך. סיקור חיובי במדיות הטכנולוגיה והעסקים (כמו גיקטיים, דה-מרקר או טקראנץ') יוצר עבורך ולידציה (Validation) שאי אפשר לקנות בפרסום ממומן. יחסי ציבור חכמים לא רק בונים לך תדמית מאפס – הם מבדלים אותך מהרעש, ממצבים אותך כמוביל שוק וסוללים את הדרך לגיוס ההון הבא.

אנחנו מומחים ב-PR לטכנולוגיה וגיוסי הון (Venture Capital). אנחנו מביאים איתנו ניסיון של מעל 17 שנה מתוך עולם העיתונות הכלכלית והטכנולוגית. אנחנו יודעים איך לקחת חזון טכנולוגי מורכב ולהפוך אותו לסיפור שקרנות הון סיכון, עיתונאים ומדיה גלובלית מבינים, מתחברים ורוצים לסקר.

עולמות הטכנולוגיה השתנו מאוד בעשור האחרון. קונסולידציה של ענקיות הטק (Big Tech) וגל של מיזוגים ורכישות, הפך את האקוסיסטם לתחרותי ורועש מאי פעם. דווקא הרעש הזה יצר הזדמנות אדירה ליזמים עם סיפור מדויק לבלוט. אנחנו רואים עוד ועוד סטארטאפים שקמים ומאתגרים את השחקנים הגדולים, והם חייבים מיתוג חד כדי לגייס הון ולא להיבלע. ענפים שלמים כמו AI, סייבר, פינטק וקליימט-טק (ClimateTech) צומחים במהירות ודורשים בידול מיידי.

כל כמה שניות, סטארטאפ חדש מוכרז, פיצ'ר חדש עולה לאוויר או סבב גיוס נסגר. המירוץ האינסופי הזה דורש מכל יזם לבלוט מעל הרעש, ואחת הדרכים החזקות ביותר לעשות זאת היא באמצעות יחסי ציבור. גם סטארטאפים בתחילת הדרך (Early Stage) יכולים להגיע לכלי התקשורת החשובים ביותר: גיקטיים, TheMarker, כלכליסט-טק, TechCrunch, ופודקאסטים מובילים של התעשייה ומשקיעי הון סיכון.

כשאנחנו מקדמים מייסדים אל קדמת הבמה, המשקיעים, הטאלנטים ושותפים אסטרטגיים רואים אותם כמובילי שוק (Thought Leaders) וכחברה שחייבים לעקוב אחריה. זה ההבדל הדק בין 'עוד סטארטאפ נחמד' לבין 'הדבר הגדול הבא'. אחד הלקוחות שלנו, מנכ"ל של חברת סייבר, הגדיר את זה: "הפכתם אותנו לסיירת מטכ"ל של עולם הסייבר".

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

למה יזמים, מייסדים וסטארטאפים צריכים יחסי ציבור?

הסיבה הראשונה והמובהקת היא שסבב הגיוס (Fundraising) שלכם יעבוד הרבה יותר טוב לצד יחסי ציבור. תחשבו על ה**-Due Diligence (בדיקת נאותות)** שכל קרן הון סיכון עושה עליכם: כשהם יחפשו אתכם בגוגל, מה הם ימצאו? יחסי ציבור הם מכפיל כוח אדיר כי הם מספקים Social Proof וולידציה חיצונית עוד לפני פגישת הפיץ' הראשונה.

מעבר לכך, למשקיעים יהיה קשה מאוד "לקנות" את החזון שלכם ולסמוך עליכם אם לא יכירו אתכם. בעולם הסטארטאפים, המותג האישי של המייסד הוא קריטי להצלחה.

תחשבו על הבעיה כך: קרן VC בוחנת שתי חברות דומות. האחת "גנרית" ולא מוכרת. השנייה צוטטה בגיקטיים, והמנכ"ל שלה הופיע בפודקאסט מוביל כמומחה בתחומו. מי יקבל את הכסף?

חברות שהשקיעו ביחסי ציבור גוזרות דיבידנדים דרך מותג. בתקופות "חורף" (VC Winter) כמו היום, מותגים חזקים לא צריכים להזיע כדי להסביר מי הם; הם יכולים לגייס Bridge Rounds או לשמור על הערכה (Valuation) בזכות המוניטין שיצרו. הנוכחות התקשורתית מייצרת אמון, הופכת את החברה למוכרת ומפחיתה חסמי כניסה לטאלנטים (A-Players) שאתם חייבים לגייס.

יחסי ציבור בונים מותג, דבר אשר קריטי להצלחה אל מול המשקיעים שאתם רוצים לגייס מהם

הסיבה השנייה היא גיוס הון (Venture Capital). ככל שמשקיעי VC ואנג'לים לא שמעו על הסטארטאפ שלכם קודם, ולא נחשפו ליזמים שעומדים מאחוריו, כך יהיה קשה יותר לשכנע אותם ולגרום להם להשקיע בסבב הסיד או ה-A שלכם. אם תייצרו נוכחות תקשורתית במדיה הטכנולוגית (כמו גיקטיים, כלכליסט-טק או TechCrunch), המשקיעים ייחשפו אליכם עוד לפני פגישת הפיץ'. החסמים שלהם יפחתו, הם ירגישו שיש ולידציה מהשוק (Social Proof), ואף ייתכן כי הערכת השווי (Valuation) שתקבלו תהיה גבוהה יותר. יחסי ציבור יהיו מכפיל הכוח שכל כך חסר לכם כדי לסגור את הסבב ולגדול לשלב הבא.

מה התועלות של יחסי ציבור ליזמים?

בניית אמון ואמינות מול לקוחות, שותפים ומשקיעים

סטארטאפים עוסקים במכירת חזון על העתיד – תחום שמציב רף גבוה במיוחד של אמון, כי לרוב המוצר עוד לא בשל והשוק עוד לא קיים. יחסי ציבור עקביים וחכמים יוצרים מומנטום, מחזקים את הביטחון של המשקיעים (VCs) בחזון שלכם, וממתגים את הסטארטאפ כגוף חדשני, מהיר ומוביל קטגוריה. ככל שהשוק נחשף יותר לסיקור חיובי שמציג אתכם כאוטוריטה בתחומכם, כך עולה הנכונות להשקיע בכם בסבב הגיוס הבא.

חיזוק התדמית של החברה כאוטוריטה ומובילה בתחומה

יחסי ציבור מאפשרים לסטארטאפ להציג את החזון (Vision) שלו, דאטה ייחודי מהמוצר, וניתוחי שוק שמגדירים את הקטגוריה שהוא יוצר. כשהמייסדים מופיעים בעקביות במדיה הטכנולוגית והעסקית (כמו גיקטיים, כלכליסט-טק או TechCrunch) עם תוכן בעל ערך אמיתי, החברה תופסת מקום של מובילה מחשבתית (Thought Leader). זה מושך אליה משקיעי הון סיכון (VCs) שמחפשים את מובילי הקטגוריה הבאים וטאלנטים (A-Players) שרוצים להצטרף לחברה שמשנה את כללי המשחק.

השפעה על קובעי מדיניות ורגולטורים

בעולם הסטארטאפים, במיוחד בתחומים 'משבשים' (Disruptive) כמו AI, פינטק ו-HealthTech, יש חשיבות אדירה לתדמית מול רגולטורים, מקבלי החלטות ומובילי דעת קהל. יחסי ציבור נכונים יכולים למצב את החברה כמי שמוביל את השיח על 'העתיד של התחום' (למשל, AI אתי או עתיד הבנקאות) ולא כגורם שצריך לפקח עליו בחשדנות. זה מייצר לגיטימציה ציבורית ועסקית שפותחת דלתות לשיתופי פעולה אסטרטגיים ומפחיתה חסמים בדרך לשוק.

משיכת משקיעים ושותפים עסקיים

חשיפה חיובית במדיה הטכנולוגית והעסקית (כמו גיקטיים, כלכליסט-טק או TechCrunch) מגדילה את הערכת השווי (Valuation) של הסטארטאפ, במיוחד כשמדובר בסבב גיוס הון (Funding Round) או ביצירת שותפויות אסטרטגיות. קרנות הון סיכון (VCs) מחפשות חברות עם מומנטום ושם חם בתעשייה – ויחסי ציבור טובים בונים את הנרטיב הזה בעקביות ויוצרים FOMO (פחד מהחמצה) בקרב משקיעים.

שיפור וניהול תדמית בעת משברים

משברים קורים לכולם, במיוחד בעולם הסטארטאפים – השקה שנכשלה, באג קריטי, פרצת אבטחה או סבב פיטורים יכולים להפוך לכותרת ראשית ב**'גיקטיים'** או 'כלכליסט-טק'. יח"צ מקצועי יודע איך לשלוט בנרטיב, להגיב נכון ובזמן, ולמזער נזקים תדמיתיים קריטיים מול המשקיעים, העובדים והלקוחות הראשונים. ניהול נכון של משבר יכול אפילו להפוך אותו להזדמנות להציג שקיפות, לקיחת אחריות ונתיב ברור לתיקון (Path Forward).

חיזוק מאמצי השיווק והגדלת ההמרות

יחסי ציבור משלימים את מאמצי גיוס ההון (Fundraising) בכך שהם מחזקים את הרושם של מומנטום ומומחיות. משקיע (VC או אנג'ל) שנחשף קודם לכתבה ב**'גיקטיים'** או לראיון בפודקאסט טכנולוגי על המייסד, יגיע לפגישת הפיץ' עם תחושת ולידציה (Social Proof) גבוהה יותר – מה שיגדיל את הסיכוי שיבחר להשקיע בכם על פני סטארטאפים מתחרים.

חיזוק המותג כמעסיק נחשק והקלת גיוס עובדים איכותיים

הטאלנטים הטובים ביותר רוצים להצטרף למקומות עבודה שנותנים להם משמעות ואימפקט. כשסטארטאפ מוצג בתקשורת כחברה שפותרת בעיה אמיתית, משבשת (Disruptive) שוק ישן ומובילה שינוי עולמי – היא מושכת אליה את האנשים שרוצים לבנות, לא רק לעבוד. יחסי ציבור לסטארטאפים עוזרים לעצב את "מותג המעסיק" סביב החזון והתרבות של החברה, וזה הופך לגורם המשיכה מספר אחת לטאלנטים.

נוכחות דיגיטלית נכונה, במיוחד בלינקדאין, מגדילה את המעורבות ומייצרת פניות נכנסות (Inbound) חמות – לא רק מלקוחות, אלא בעיקר ממשקיעי הון סיכון (VCs) וטאלנטים (A-Players). תכנים איכותיים שמציגים את החזון והמומחיות שלכם הופכים אתכם למגנט.

ניתן לבסס אותך כמייסד/ת כאוטוריט/ה (Thought Leader) בתעשייה על ידי השגת הזדמנויות דיבור בכנסי טכנולוגיה מרכזיים (כמו TechCrunch Disrupt, כנסי סייבר או AI), פרסום מאמרי אורח ב'גיקטיים', 'פורבס' או 'כלכליסט-טק', והשתתפות באירועים שבהם המשקיעים והלקוחות האסטרטגיים שלכם נמצאים.

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

אנחנו ב-Creativity Value מספקים לכם יחסי ציבור ליזמים ומסייעים לכם לחדור את הרעש ולהעביר את המסרים שלכם באופן הבהיר והאפקטיבי ביותר באמצעות:

כלי תקשורת אליהם נפנה במסגרת ניהול יחסי הציבור

עיתונות כלכלית

גלובס, דה מרקר וכלכליסט

עיתונות מסורתית

YNET, וואלה, מאקו.

רדיו וטלויזיה

כאן 11, חדשות 12 ו-13

תקשורת אלטרנטיבית

פודקאסטים וגם וידאוקאסטים (המומחיות הספציפית שלנו)

בין לקוחותינו