מי אתה, שהם לוי?

זה לא סיפור סינדרלה על איש שיווק שהשתחרר מהצבא וישר התפוצץ לו ברשתות החברתיות.
עברתי הרבה מאוד בחיי הקריירה שלי. עליות וירידות, הצלחות וכישלונות, שהפכו לשיעורים יקרים מפז, שלימדו אותי מה לעשות, וחשוב מכך - מה לא לעשות.
אני איש יחסי ציבור ושיווק בנשמה, אוהב ונלהב לקדם את הרעיונות שאני מאמין בהם, בדרך של אותנטיות ושקיפות. מול עולם עמוס בגירויים, אני מוצא שהאמת והישירות הם הכלים הטובים ביותר.

מה למדתי לאורך השנים על שיווק

ואיך זה עיצב אותי בתור בעלים של חברה?

נורה נדלקת

יזמות ויצירתיות

מניסיוני כשכיר וכעצמאי, אלו התכונות שהניבו את הערך הרב ביותר עבור לקוחות, קהלים ובעלי עניין

שלושה חצים פונים למעלה וקדימה

לחשוב בגדול וקדימה

הפניית מעט מהזמן המוקדש להישרדות עבור פעולות לטווח הארוך מכפילה את קצב הצמיחה של העסק

מדליית גבורה

אומץ!

עסקים רבים חוששים להפנות תקציבים לשיווק ומעדיפים להשקיע בתוך העסק, במקום לראות את התמונה הגדולה

דיאגרמה של נתונים וחץ למעלה

שיווק = השקעה

זו לא סתם הוצאה עסקית. ברגע שתתחילו להשתמש בכלי השיווק הנכונים והמתאימים לכם, העסק יטוס

גביע מנצחים

מצויינות משתלמת

אפשר לבחור בבינוניות ולעגל פינות, אבל בסופו של דבר זה תמיד עולה הרבה יותר מאשר לעשות את הכי טוב שאפשר

תרשים עוגה על לוח

ניצול זמנים נכון

80% מהפגישות שמתקיימות בעסקים הן סתמיות ולא יעילות. זמינות ללקוחות הופכת אתכם למנהלים אפקטיביים יותר

אם הגעתם עד לכאן אז נסקרן אתכם במקסימום…

זה לא עוד סיפור משעמם ומנופח מחשיבות עצמית.

יחצן ואיש שיווק בנשמה, אבל מאמין באותנטיות ואמיתיות, זה פשוט עובד.

אני מספר לכם מה למדתי בפועל לאורך כל שנות הקריירה שלי, החל מתחילת כעיתונאי באתר Bizportal בעת סיקור המשבר הפיננסי ומאוחר יותר ככתב שוק ההון ועורך שוק ההון של אתר כלכליסט.

הקריירה שלי הייתה רצופת מכשולים.

כן כן, זה לא סיפור סינדרלה על איש שיווק שהתשחרר מהצבא וישר התפוצץ לו ברשתות החברתיות.

עברתי הרבה מאוד בחיי הקריירה שלי. בעיקר נכשלתי.

תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות שפתח אותי לקריירה של מתרגל ואחר כך מרצה במכללה למנהל

 

התחלתי את הקריירה כשסיימתי תואר ראשון בכלכלה וניהול בהצטיינות, מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל.

בתחילה, ניסיתי להתקבל למשרה של כלכלן או יועץ השקעות, גופים פיננסים רבים סגרו בפני את הדלתות.

כל זאת, למרות שכבר בשנה השנייה ללימודים עבדתי ככתב וול סטריט באתר ביזפורטל, עת בה סיקרתי את המשבר הפיננסי החמור מעולם של 2008-2009.

אלה היו ימים מטורפים, ירידות חדות בבורסות, והם אפשרו לי להעמיק את הידע שלי בעולמות הפיננסים, אפילו ברמה טובה יותר ממנהלי השקעות.

הפכתי לשועל וול סטריט והבנתי בכל מכשיר פיננסי מורכב.

הימים האלה עיצבו אותי בתור בנאדם, ומנהל סיכונים של תיקי ההשקעות העצמיים שלי.

בהמשך, חוויתי כישלון נוסף.

 

העבודה בכלכליסט – העלייה לדרגת מאסטר בשוק ההון והשקעות

 

החלטתי ללמוד לתואר שני בכלכלה באוניברסיטת תל אביב, אליה יכולתי להתקבל בזכות הציונים המעולים שלי בתואר הראשון.

עם זאת, מאחר והתואר הכיל יותר מדי מתמטיקה כבדה ואני אהבתי בכלכלה יותר ניתוח של מגמות ומאקרו.

בחרתי לעזוב את הלימודים לאחר סמסמטר אחד.

התקבלתי לעבודה בכלכליסט, קידום משמעותי לקריירה העיתונאית שלי, בדיוק אחרי שחבר קרוב עזב תפקיד ותקן של כתב שוק הון באתר.

אני קפצתי על ההזדמנות ועם העבודה האינטינסיבית רכשתי יכולות כתיבה משודרגות, שמסייעות לי עד היום להפיק תוצרים איכותיים במהירות האור.

בכלכליסט נחשפתי גם לעולם של חברות ציבוריות הנסחרות בבורסה בתל אביב.

אלה היו הימים הראשונים של תגליות הגז בישראל ואני זכיתי להיות מהפרשנים הכלכליים הראשונים שהתריעו על הסכנה שבמחלה ההולנדית בטור שכתבתי ב"כלכליסט".

 

הקבלה למשרד יחסי ציבור גדול והמעבר לעולם העסקים

 

המשכתי להעמיק את המחקר והידע שלי בשוק ההון ופיננסים עד שנקרתה בפני הזדמנות להתקבל למשרד יחסי ציבור גדול.

במהלך התפקיד הראשון שלי כתקציבאי יחסי ציבור ליוויתי חברות ענק כמו החברה לישראל, חברת הביטוח איילון ופריקו ניהול סיכונים פיננסים.

רכשתי בשנת 2012 את הידע הראשון שלי בעולם השיווק, דרך עבודה במשרדי יחסי ציבור. הוא היה הפרקטי ביותר.

למדתי והשתדרגתי מיום ליום, רכשתי ידע ויכולות בהעברת מסרים וכתיבת הודעות לעיתונות. הידע הזה לא יסולא בפז, הוא כל כך חסר כיום לאנשי מקצוע מעולם השיווק, ואני אומר את זה בצער רב.

אם אני יכול לשים את האצבע לגורם אחד שהביא אותי ואת הלקוחות שלי לטופ, הם יכולות הכתיבה והעברת המסרים.

הדרך שבה אני יכול לנסח מסרים מזוקקים היטב ולספר את הסיפור של הלקוחות שלי, היא זו שסוגרת עבורם את הכתבות המנצחות ביותר.

בזכותה בלטתי כאיש יחסי ציבור מצטיין ואני בולט גם כחברה המעניקה שירותים כאלה ללקוחות המרתקים ביותר.

הקמפיין התקשורתי שהפך את אחד הלקוחות שלי למותג המוביל בהשקעות נדל"ן חו"ל

 

לאחר תקופה הרגשתי שמיציתי את עצמי ועברתי לעבוד במשרד יחסי ציבור אחר שבו התמקצעתי יותר בעולמות נדל"ן, ליווי משקיעים והשקעות אלטרנטיביות. אם קודם במשרד הראשון טיפלתי בלקוחות שהם אריות המשק, כעת קיבלתי חברות שהיו יחסית קטנות הרבה יותר בגודל.

זה היה להיות או לחדול!

הצלחה בקמפיין יחסי ציבור של אחת מהחברות שבהן טיפלתי, העיפה אותם לשמיים.

שני בעלי החברה זכו להכרה אדירה, בזכות העובדה שידענו לספר את הסיפור שלהם בצורה נפלאה בכלי התקשורת.

כתבה ראשונה עליהם בגלובס, הגיעה לעמוד הראשי של מוסף הנדל"ן ולכותרת הראשית באתר גלובס.

הטלפון שלהם לא הפסיק לצלצל.

ההצלחה הזו הביאה את החברה לקהל לקוחות אדיר, להכרה בקרב קהלים ענקיים של משקיעים.

כולם רצו לחקות את הצעד שלהם ומשנת 2015 נפתח עולם שלם של מלווים להשקעות נדל"ן בחו"ל.

בימים אלה אנחנו רואים את השיאים כשנולדו בישראל מאות אנשי מקצוע שעוסקים בהשקעות נדל"ן בארה"ב ובחו"ל.

 

עובר להתמקצע בעולמות הסטארטאפים וקרנות הון סיכון

 

השנה היא 2019.

שנת שיא ראשונה של התפוצצות עולמות הסטארטאפים וההון סיכון.

גם לפני כן עסקתי בחדשנות וטכנולוגיה, זכיתי במהלך 3 שנים להיות הדובר של חברת פנגו.

למדתי הכל על אפליקציות ותקשרתי את כל החידושים באפליקציה ביצירתיות רבה.

כשהתחלתי מקום עבודה נוסף התחברתי מאוד לעולם העבודה מהבית.

זה היה עוד הרבה לפני הקורונה וניהלתי לקוחות וסטארטאפים בניהם חברת Gong.io ששווה כיום 10 מיליארד דולר, על פי הגיוס האחרון שלה.

הגיעו אלינו חברות שהפכו לחדי קרן ואני הייתי אמון על בניית התדמית התקשורתית שלהם.

עבדתי עם אינספור יזמים, מנהלי קרנות הון סיכון ויצרנו להם מיתוג שסייע להם בהמשך לגייס עובדים, השקעות ולקוחות.

הצלחתי להביא את כל הידע והערך שלי באופן מלא.

הגשמתי את עצמי במקסימום.

הכל היה טוב עד לחודש מרץ 2020.

הקורונה פורצת לה במפתיע.

בתחילה לא חששתי מאוד, אבל לפתע הוציאו אותי לחל"ת ולראשונה בחיי הייתי מחוסר עבודה ולא הצלחתי למצוא אחת אחרת.

יושב בבית מתוסכל כי למקום העבודה לא היו לקוחות לתת לי.

החלטתי לעצור את מאמצי חיפוש העבודה ולהקים משהו משל עצמי.

בהחלטה שהתגבשה בי עוד הרבה קודם לכן, אני מכנס את עצמי ומתחיל להרים טלפונים לחברים ומשפחה.

אני מגייס את הלקוחות הראשונים שלי כעצמאי, בזמן שדם הקורונה זורם ברחובות.

מסגר לסגר אני מגייס עוד ועוד לקוחות חדשים.

עם הקורונה אני מפתח זן חדש של יעילות, מאחר והתנועה מאוד מוגבלת ברחובות וכל הפגישות מתבצעות באפקטיביות ובמהירות דרך Zoom ו-Google Meet.

 

מעוסק מורשה לחברה בע"מ – קריאייטיביטי פי אר בע"מ

 

התחלתי את הקריירה העצמאית שלי כעוסק מורשה.

דילגתי בכלל על מסלול של עוסק פטור מראש, כי פשוט הצטברו הרבה מאוד לקוחות והכנסות ובכלל לא היה לי ספק.

בשנת 2021 אני רושם הצלחה עסקית מסחררת.

הלקוחות מגיעים בהמוניהם לאחר התייעצות עם שני משרדי רואי חשבון מומחים, אני מקבל את ההחלטה שיהיה לי כדאי להתאגד כחברה בע"מ.

בשנת 2021 אני מעניק שירותי יחסי ציבור ללקוחות רבים, בניהם גופים פיננסים, חברות סטארטאפ ומלווי משקיעים נדל"ן לסוגיהם.

בזכותה אנחנו נהנים מתנופה עסקית משמעותית מאוד שנמשכת עד עצם היום הזה.

אני מתחיל להעניק שירותי CMO As A Service

עם פתיחת העסק העצמאי ולאחר מכן המעבר לחברה, מגיעים אלי לקוחות המבקשים שירותים מלאים של ניהול שיווק.

קפצתי ישר על ההזדמנות ובבת אחת מוניתי כספק חיצוני למשרת החלומות שתמיד רציתי – מנהל שיווק.

יחד עם אח שלי שמצטרף אלי, ספיר לוי, שהיה עורך דין בהייטק, אנחנו מנהלים את השיווק של מספר גופים בעולמות ההשקעות, ביטוח ופיננסים.

סוף סוף אנחנו מצליחים לממש את האג'נדה שלנו ליצירת תוכן.

אנחנו מבססים את פעילות השיווק שלנו על בסיס יצירה מרובה של תוכן איכותי, אותו אנחנו כותבים בעצמנו.

זה היה ממש כמו שף שמכין בעצמו את המנות במסעדת היוקרה. כשזה קורה אז זה יוצא הכי טעים שאפשר. אתם יודעים.

ההצלחה הייתה פנומנלית רק בגלל שעשינו גם עבודה שחורה, גילינו תעוזה ובעיקר את מה שמרבית העסקים לא מוכנים לעשות.

מה שנגענו בו פשוט הצליח.

 

ההצלחה האדירה בעולמות הפודקאסטים והרצאה בכנס עסקים עושים פודקאסט

ההתמקצעות שלי בעולמות הפודקאסטים הביאה אותי להרצות בכנס עסקים עושים פודקאסט

מה למדתי לאורך השנים על שיווק ואיך זה עיצב אותי בתור בעלים של חברה?

  1. לכל אורך הקריירה שלי כולל בחיי העצמאיים, התכונה שהניבה הכי הרבה ערך ללקוחות, לקהלים ובעלי עניין, הייתה יזמות ויצירתיות.
  2. חשיבה בגדול – המגבלה הכי גדולה בעולמות השיווק, העסקים והיזמות היא ההישרדות היום יומית. היא נגלית לעין ככל שהעסק קטן יותר. אם הקטנים ביותר שעוסקים רק בהישרדות, יקדישו עוד קצת מהזמן שלהם כדי לבצע פעולות למען הטווח הארוך, הם יכפילו את קצב הצמיחה שלהם.
  3. אומץ – ישראל היא גן עדן לפושטי רגל, כלומר, יזמים יכולים לפשוט רגל ועדיין להקים לאחר מכן עסקים נוספים שיצליחו בענק. אבל עדיין 90% מהעסקים לא מוכנים להיעז, לא מוכנים לחשוב בגדול. אני הכי רואה את זה כשאני רואה שהרבה מאוד עסקים, לא מוכנים באמת להשקיע בשיווק.
  4. שיווק זו לא הוצאה, אלא השקעה – הוצאה בחברה שלכם זה משרדים, עובדים, ציוד מחשבים ועוד. הציוד הזה נועד לשרת אתכם. זאת בעוד שהשיווק, אם מתבצע נכון בכלי Pull ולא Push בלבד, הוא השקעה בעצמכם ובמוניטין שלכם. בניית נכסים דיגיטליים של העסק ישפרו את המוניטין שלכם.
  5. הרוב בוחרים בבינוניות, אבל תבחרו במצוינות ולא בטרחנות שבמצוינות –
  6. תנועו בקצב ההולך ומתגבר של העולם הזה – זמינות היא המפתח בעולם כאוטי כזה. מרבית מבעלי החברות קבורים באינסוף פגישות ש-80% מהן לא יעילות. אלה הנתונים בפועל. התוצאה היא שאותם בעלי חברות, חסומים לקבלת הזדמנויות עסקיות ביום יום שיכולים להקפיץ את העסק שלהם הרבה יותר מכל פגישה סתמית. תהיו זמינים לשיחות שוטפות ותהפכו לנגישים מאוד, גם אם פנה אליכם אחרון הלקוחות. אותה זמינות שחסרה אצל 90% מהעסקים, תהפוך אתכם למנהלים ובעלי עסקים אפקטיביים בהרבה.
שהם לוי מרצה בפני קהל בכנס פודקאסטים

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם