יעוץ לפודקאסטים

וידאוקאסט שניתן לצפות בו ולהאזין באפליקציות הפודקאסטים, הפך לאחד מפלטפורמות הערך המובילות כיום בעולם השיווק. אני בכוונה משתמש במילים פלטפורמות ערך ללקוחות, מאחר ובניגוד לגישה הרווחת שפודקאסט הוא כלי פרסום, הגישה האפקטיבית היא להפוך את הפודקאסט לפלטפורמה שמעניקה ערך לקהל היעד שלכם. ככל שאתם תעניקו לקהל היעד שלכם ערך גבוה יותר, ככה הכל יחזור אליכם בעוצמות גדולות שאין ביכולתכם לתאר.

כמה ערך אתם צריכים להעניק בפודקאסט שלכם? תנו את הכל. כן, כן, תתפלאו, כבעלי חברות אתם צריכים להעניק את הכל לקהל היעד שלכם, אתם לא יכולים לשמור אף סוד מקצועי. אתם תשתפו עם הקהל את כל הידע שלכם ואפילו איך לבצע השקעות או איך לפתור בעיות מסוגים שונים, ובדרך הזאת הקהל יידבק אליכם כמגנט. כל זאת בתנאי שעיקרון הערך המקסימלי ינחה אתכם כל הזמן, ולא חשיבה על איך לפרסם את עצמכם.

כמובן שיהיו מי שייבחרו לבצע את הדברים בעצמם, אבל היי, הם בכל מקרה לא היו הקהל שלכם והם היו מחפשים בכל דרך אפשרית לעקוף אתכם ולא לשלם.

למה להקים פודקאסט עבור החברה שלכם?

אם נסתכל רגע על מכלול הכלים השיווקיים, לרובם, הקהלים שלכם ייחשפו למשך זמן קצר מאוד של שניות עד דקות בודדות לכל היותר. אפילו באתר האינטרנט שלכם, זמן שהייה ממוצע יהיה 3 דקות בלבד. בתוך כל הכלים של החברה בעולמות השיווק, מרביתם יהיו בכלל כלי פרסום שיעברו מתחת לרף ההשפעה. הם יהיו מסרים תת הכרתיים שלא יגיעו לתת המודעה.

זאת בעוד שפודקאסט, במידה וערוך טוב ומעניק ערך למאזין, אוסף את מלוא תשומת הלב שלו. אותה תשומת לב מייצרת מוכרות והערכה רבה למותג, בדרך שבה כל כלי הפרסום האחרים לא יכולים להעניק. ומעבר לכך, קהל היעד שלכם שהגיע אל הפודקאסט, יאזין דקות ארוכות לכל פרק, ואף לכל הפרקים כולם. הצריבה שלכם בתודעה שלו תהיה כל כך עמוקה, עד שהוא יהפוך למעריץ של המשתתפים בפודקאסט ויחתור לפגישה אישית עימם.

איזה שירותים אנחנו מעניקים בעולמות הוידאוקאסטים והפודקאסטים?

בניית קונספט של פודקאסט

תכנון אסטרטגי של הפודקאסט בהתאם למאפייני החברה או העסק. בחירת שם הפודקאסט, פורמט שיחות אישיות, ראיונות או הדרכות, תלוי בצורך של החברה.

ייעוץ וליווי שוטף, תוך הקמה נכונה ומדויקת

אנחנו מעניקים שירות ליווי שוטף שכולל מעקב רציף אחר הפרקים, קצב צבירת עוקבים, אחוזי השימור של מאזינים, תוך הכוונה מלאה לגבי המשך הדרך.

בחירת סוג אחסון פודקאסט תוך ביצוע כל ההגדרות הטכניות

לאחסון הנבחר יש משמעויות שונות ואפילו השפעה על עוצמה והיקף החשיפה. אנחנו מסייעים לעסק לבחור בסוג האחסון המתאים לצרכים שלו וכן מעודדים שימוש בהעלאת וידאוקאסטים.

ליווי ברכישת ציוד הקלטה וצילום והקמת אולפן פרטי בבית העסק

חברות רבות מחליטות להקים אולפן עצמאי בבית, שזו אחת הדרכים להפוך את הפודקאסט לנושא ארגוני אסטרטגי ולאפשר זמינות של הקלטות.

בשורה התחתונה:
איך עושים כסף מפודקאסט?

זו השאלה שמעסיקה את כל החברות שמחליטות להקים פודקאסט. נוכל להגיד שפודקאסט הוא אחד מכלי השיווק המניבים ביותר שקיימים כיום, מהסיבה שמתי מעט מוכנים להשקיע בו לטווח ארוך ולהתמיד. בניגוד לרשתות חברתיות או פלטפורמות אחרות, לא קל לייצר פודקאסט, ולכן התמדה ומחויבות ארוכת טווח תאפשר בפועל להפוך אותו לנכס מניב לבעל העסק.

הדרך להפיכת הפודקאסט לכלי שמניב הכנסה לבעל העסק, היא שימוש בפודקאסט ככלי בונה אמון בחברה. הפודקאסט יהפוך לכלי שיבסס את החברה והאנשים בה כמומחים.

אפשרויות נוספות הן שימוש בפודקאסט כדי להרחיב את הקשרים העסקיים של החברה עם תחומים משיקים ומקבילים שאינם מתחרים עם פעילות העסק. ככל שהחברה או בעל העסק יזמינו את אותם אנשי מקצוע מקבילים לראיונות ובמיוחד כאלה שלא נמצאים איתה בקשר רציף, ככה היא תוכל גם להעניק להם את הבמה ולהשיג לקוחות חדשים וכן החברה תוכל לקבל חזרה קשרים עסקיים שיסייעו בפיתוחה ובמיצוב התדמית שלה בשוק.

כיצד עובד אצלנו התהליך של הקמה וליווי פודקאסט?

חקר הארגון והצרכים שלו

הבנה עמוקה לגבח מהן החוזקות והחולשות של הארגון בקרב קהלי היעד.
1

הבנת המטרות התקשורתיות

הגדרה משותפת עם הארגון, לגבי המטרות שניתן להשיג בפועל כתוצאה מעבודה רציפה של יחסי ציבור. דיוק הארגון לגבי מטרות שיחסי ציבור לא יוכלו בדרך כלל להשיג.
2

בניית אסטרטגיה

אסטרטגיה תקשורתית אפקטיבית בהתאם לארגון וצרכיו. מענה על שאלות למשל, האם החברה זקוקה לתמהיל גבוה יותר בתקשורת הארצית.ם, רשתות חברתיות: כגון פייסבוק ולינקדין, באתרי האינטרנט המובילים והפופולריים בארץ, כגון: Ynet, Themarker, Calcalist Calclistech, bizportal, Walla ועוד.
3

פיצוח ובניית הסיפור האישי

הרבה פעמים עסקים לא מודעים לסיפור שיש מאחור. לכן, המטרה של אנשי יחסי ציבור מעולים, היא לדעת לזקק את הסטוריטלינג שיעניין את כלי התקשורת וגם ישרת אסטרטגית את החברה והארגון.
4

תכנית עבודה ממוקדת

בניית תכנית עבודה מסודרת עם Action Items שניתן ליישם בפועל.
5

מיפוי כלי התקשורת הרלוונטיים

בחירת הטקטיקה והמיקוד בקהלי היעד המתאימים.
6

יצירת פיצ׳ פנייה

בניית הדרך האופטימלית עבור כלי התקשורת, הכוללת את הסיפור האישי של המנכ"ל או היזם.
7

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

 

איך תדעו בכלל שפודקאסט מתאים לארגון שלכם?

הצורך בפודקאסט נולד בדרך כלל, בעקבות כאבים עמוקים של חברות עסקיות שחיפשו פלטפורמה שתוכל לחבר אותם בצורה אותנטית אל הלקוחות.

רק אבחון ואיתור הכאב הזה מבעוד מועד, ויצירה של פרק שמביא למודעות את אותו כאב או כאבים והפתרונות שלהם, הוא הדרך הנכונה.

אם אתם משתמשים אך ורק בכלי שיווק מסוג Push, כלומר בכלי פרסום שדוחפים בכוח את הפרסום והבאת הלידים אל הלקוחות, ואין לכם שום אמצעי מסוג Pull, כלומר כזה שימשוך את הלקוחות אליכם, ואתם חברה שהיא מעולם השירותים, אזי ככל הנראה פודקאסט הוא כלי חשיפה משמעותי שעשוי להתאים לכם.

מדוע כל פודקאסט שמוקם היום צריך להיות מצולם ולהפוך למעשה לוידאוקאסט?

בשנת 2023, פודקאסט שאינו מצולם בוידאו, הופך ללא רלוונטי. הסיבות לכך הן רבות. ראשית, צילום הוידאו מאפשר מאוחר יותר לייצר חומרים שיקדמו את הפודקאסט ברשתות החברתיות תוך שימוש בוידאו.

אבל הסיבה העיקרית שוידאוקאסט הולך וצובר תאוצה, היא החלטה מסקרנת של Spotify לאפשר תחת האחסון שהיא מספקת Spotify for Podcasters אפשרות להעלות פרקים מלאים בוידאו.

העלאת פרקים בוידאו מאפשרת ליהנות ממימד חדש של פודקאסט והוא צפייה שמאפשרת להגביר עוד יותר את האמון של מאזינים בבעל העסק.

בזכות ידע שנצבר לאורך שנים ארוכות.

 

כיצד עובד אצלנו התהליך של הקמה וליווי פודקאסט?

  1. הבנה לעומק של החברה, אנשי המפתח והגורמים הוורבליים שיובילו את הפודקאסט.
  2. ניתוח הכאבים השיווקיים והנכסים הדיגיטליים האחרים, כדי ליישם את הגישה של פודקאסט כמנוע תוכן מרובה פלטפורמות.
  3. בחינת התקציבים לטווח ארוך וגם ובדיקה כי ביכולת החברה להתמיד עם פודקאסט לטווח ארוך.
  4. תכנון הפרקים לטווח ארוך קדימה – ללא תכנון מדויק קדימה וידיעה לאן הולך הפודקאסט, יהיה קשה מאוד לשכנע את אנשי הארגון להתמיד.
  5. דיוק והעצמת הערך שהחברה יכולה להעניק בפרקים – הדרכת המרואיינים בפודקאסט כיצד להעביר מסרים חדים, להגביר את הערך שהם מעניקים לקהל ולסייע להם לדייק את הפרקים.
  6. חשיבה ותכנון של הזמנת מרואיינים עתידיים – כדי לייצר תנופה לפודקאסט ולהיחשף אורגנית לקהלים חדשים, חשוב לבחור מרואיינים מעניינים. אנחנו מסייעים באיתור מרואיינים מעולים שיכולים להעניק ערך לקהלי היעד של החברה.

מהן הטעויות הפופולריות של חברות שמחליטות להקים פודקאסט?

אחרי ששוחחתי עם מאות חברות וניתחתי פודקאסטים שונים שיצא לי להאזין להם, מצאתי את הטעויות הבאות שהיו הפופולריות ביותר:

  1. לא מגדירים ומחליטים מראש על אסטרטגיה של הטווח הארוך – פעמים רבות בעל החברה מחליט על הקמת פודקאסט ובגלל חוסר ידע או הבנה. למשל, מעטות החברות שמבינות כי הפרק הראשון בפודקאסט, דורש הכנה, היערכות ובפרט נגיעה בכאב הכי הכי עמוק של קהל היעד שלהם.
  2. מצפים שההשקעה תחזיר את עצמה כבר מהפרק הראשון – יש לנו חדשות בשבילכם, פודקאסט הוא ריצה למרחקים ארוכים, תצטרכו עשרות רבות של פרקים לפחות כדי להתחיל לראות תמורה ממשית מההשקעה.
  3. מפרסמים את מוצרי החברה – הכלל הראשון בפודקאסט הוא ערך בכל שנייה ושנייה למאזין, הפיכת הפודקאסט לכלי פרסום, או קבלת ייעוץ פודקאסט ממשרד פרסום, היא שגיאה חמורה שמובילה להרס ההשקעה שלכם.
  4. חוסכים בעלויות הפקה כדי להגדיל את החזר ההשקעה – ככל שמדובר בחברות בע"מ, פודקאסט הפך לכלי משמעותי בארסנל השיווק שלכם. לכן יש לראות אותו ככזה, ולהקצות לו שורה של משאבים כספיים וכלכליים, כולל השקעה באיכות הפרקים, ציוד הקלטה, ציוד צילום וכן בקידום.
  5. בטוחים שנכון לעשות עונות, במקום להקליט בצורה רציפה – עונות בפודקאסט ואי הקלטה קבועה לאורך כל חודשי השנה, יביאו לפגיעה משמעותית במומנטום של ההאזנות וביכולת לצבור קהלים עם תנופה. בשורה התחתונה: החלטתם על פודקאסט? אסור לעשות עונות.