יחסי ציבור למומחי מיסוי

אם אתם משרד רואי חשבון, התחרות שלכם היא לא רק על המקצועיות בביקורת, אלא על המיצוב שלכם כשותפים עסקיים אסטרטגיים. בעולם שבו טכנולוגיה מחליפה את הפעולות הטכניות, הלקוחות הגדולים מחפשים יועצים שרואים את התמונה הגדולה. יחסי ציבור הם הכלי האסטרטגי שהופך אתכם מ"ספק שירותים" ל"בחירה הניהולית" של המנכ"לים.

אנו מתמחים בשלוש זירות קריטיות לרואי חשבון:

  • משיכת לקוחות אסטרטגיים (Client Acquisition): אנו בונים את השותפים שלכם כאוטוריטות פיננסיות (Financial Thought Leaders) כך שחברות צומחות, סמנכ"לי כספים (CFOs) ודירקטוריונים ירצו אתכם כיועצים הצמודים שלהם.

  • מעבר מביקורת לייעוץ (From Compliance to Advisory): אנו עוזרים למשרד שלכם לספר סיפור של צמיחה עסקית וליווי אסטרטגי, מה שמאפשר לכם להרחיב את סל השירותים, לגבות שכר טרחה גבוה יותר (Premium Fees) ולהיכנס לחדרי ההנהלה כמשפיעים.

  • גיוס טאלנטים ויוקרה (Employer Branding): אנו יוצרים נרטיב של משרד חדשני ומוביל, שמסייע לכם לנצח בקרב הקשה על המתמחים ורואי החשבון המבריקים ביותר, ולמצב את המשרד כ"בית ספר למצוינות".

כאן אנחנו נכנסים לתמונה. כמי שניהל את האסטרטגיה התקשורתית של יוניקורן (Gong.io) ושימש כדובר של מותג ענק (פנגו), אנו מבינים בדיוק איך הלקוחות העסקיים שלכם – חברות ההייטק והתאגידים הגדולים – חושבים ופועלים. הניסיון הזה הוא ה-Value Add האמיתי שלכם, וההוכחה ללקוח הפוטנציאלי שאתם לא רק "רואי חשבון", אלא שותפים שמדברים את השפה העסקית של "הליגה הגדולה

כל כמה שניות, קרן חדשה מוכרזת, 'אקזיט' נסגר או שותף מפרסם תזה חדשה. המירוץ האינסופי הזה, שבו 'כסף חכם' הפך לסחורה, דורש מכל קרן הון סיכון לבלוט מעל הרעש, ואחת הדרכים החזקות ביותר לעשות זאת היא באמצעות יחסי ציבור. גם קרנות בוטיק או קרנות ראשונות (Emerging VCs) יכולות לבסס את מעמדן בכלי התקשורת החשובים ביותר: גיקטיים, TheMarker, כלכליסט-טק, TechCrunch, ופודקאסטים מובילים של התעשייה.

כשאנחנו מקדמים את שותפי הקרן (GPs) אל קדמת הבמה, היזמים המבטיחים ביותר והמשקיעים בקרן (LPs) רואים אותם כמובילי דעה (Thought Leaders) וכקרן שחייבים לפנות אליה. זה ההבדל הדק בין 'עוד קרן נחמדה' לבין 'ה-Go-To Fund' בתחום ההתמחות שלה. אחד הלקוחות שלנו, שותף-מנהל (Managing Partner) בקרן סייבר, הגדיר את זה: 'הפכתם את השותפים שלנו לאוטוריטה המקצועית שכל יזם בתחום רוצה בגב שלו'.

אנחנו מומחים ב-PR למומחי מיסוי, משפט כלכלי ופיננסים. אנחנו מביאים איתנו ניסיון של מעל 17 שנה מתוך הליבה של עולם העיתונות הכלכלית והמשפטית. אנחנו יודעים איך לזקק את סוגיות המס והרגולציה המורכבות ביותר (כמו מיסוי בינלאומי, גילוי מרצון או שינויי חקיקה) ואת הפרשנות המקצועית הייחודית שלכם, ולהפוך אותם לסיפור חד ובהיר שבעלי שליטה, מנכ"לים ומנהלי כספים (CFOs) מבינים, סומכים עליו ורוצים לשכור את שירותיכם בגינו.

התחרות שלכם כמומחי מיסוי היא על התיקים המורכבים ביותר ועל הלקוחות האסטרטגיים (בעלי שליטה, תאגידים, HNWIs). לקוחות אלה בוחנים אתכם לא רק על הידע הטכני בחוק, אלא על התחכום העסקי והביטחון שתביאו לשולחן.

כאן אנחנו נכנסים לתמונה. כמי שניהל את האסטרטגיה התקשורתית של יוניקורן בשווי 10 מיליארד דולר (Gong.io) ושימש כדובר של מותג צרכני ענק כמו פנגו, אנחנו מביאים ניסיון מוכח בהתמודדות עם נרטיבים פיננסיים בסדרי גודל עצומים.

הניסיון הזה הוא ה'אס בשרוול' החזק ביותר שאתם יכולים להציג ללקוחות שלכם. זו ההוכחה המיידית שלכם ללקוח הפוטנציאלי -הבא שאתם 'הליגה של הגדולים' - לא רק כי אתם מכירים את סעיפי החוק, אלא כי אתם מביאים חשיבה אסטרטגית של חברות ענק לתוך התיק האישי שלהם.

יחסי ציבור למומחי מיסוי הם היכולת להוכיח ללקוחות שאתם לא רק 'יועצים', אלא שותפים אסטרטגיים שיודעים לנהל משברים ולבנות מוניטין חסין - בדיוק כמו המותגים המובילים במשק. זו ההוכחה שלכם למה אתם הכתובת הנכונה והבטוחה ביותר עבור ההון שלהם.

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

למה מומחי מיסוי צריכים יחסי ציבור?

הסיבה הראשונה והמובהקת היא שגיוס הלקוחות האסטרטגיים הבא שלכם יעבוד הרבה יותר טוב לצד יחסי ציבור. תחשבו על בדיקת הרקע (Due Diligence) שחברות ענק, סמנכ"לי כספים (CFOs) ובעלי הון (HNWIs) עושים עליכם לפני שהם מפקידים בידיכם תיק מיסוי מורכב: כשהם יחפשו את השם שלכם או של המשרד בגוגל, מה הם ימצאו? יחסי ציבור הם מכפיל כוח אדיר כי הם מבססים אתכם כאוטוריטה המובילה (Top-Tier) בתחומכם ומספקים ולידציה חיצונית קריטית שבונה אמון עוד לפני פגישת הייעוץ הראשונה. מעבר לכך, ללקוחות יהיה קשה מאוד לסמוך עליכם עם ההון, העסקים ולעיתים החירות שלהם אם לא יכירו אתכם כסמכות מקצועית עליונה. בעולם המיסוי והמשפט הכלכלי, המותג האישי והמוניטין של המומחה הם הפרמטרים הקריטיים ביותר לסגירת העסקה.


תחשבו על הדילמה כך: בעל שליטה או מנכ"ל עומד בפני עסקת ענק או דיון מורכב מול רשות המסים. הוא בוחן שני מומחים. האחד 'אנונימי' ולא מוכר מחוץ למעגל הקרוב. השני, השותפים במשרד מצוטטים בקביעות ב'גלובס' ו'כלכליסט' כפרשנים לשינויי חקיקה, ומופיעים בפודקאסטים משפטיים כסמכות העליונה בתחום.

את מי הם ירצו לידם ברגע האמת כדי לקבל הגנה משפטית וליווי אסטרטגי? התשובה ברורה.

משרדי מיסוי שהשקיעו ביחסי ציבור גוזרים את הדיבידנדים דרך שכר טרחה (Premium Fees) ויוקרה. בתקופות של אי-ודאות כלכלית או אכיפה מוגברת ('מבצעי רשות המסים'), מותגים חזקים לא צריכים 'להזיע' כדי להוכיח את ערכם; הם נהנים מזרם לקוחות יציב ושומרים על אמון הלקוחות הקיימים בזכות המוניטין החסין שיצרו.

הנוכחות התקשורתית הזו מייצרת ביטחון (Trust), הופכת את המשרד למוכר בקהילה העסקית ומפחיתה חסמי כניסה עבור התיקים היוקרתיים והרווחיים ביותר ('לווייתנים') שאתם חייבים להביא למשרד.

יחסי ציבור בונים מותג מקצועי (Authority), דבר אשר קריטי להצלחה כפולה: הן אל מול מוקדי ההפניה והקולגות (רואי חשבון, עורכי דין מסחריים ויועצים פיננסיים) שמזרימים אליכם את התיקים המורכבים, והן אל מול הלקוחות האסטרטגיים עצמם שאתם רוצים למשוך למשרד.

הסיבה השנייה היא משיכת התיקים האסטרטגיים ביותר. ככל שלקוחות עוגן פוטנציאליים (בעלי שליטה, מנכ"לים ותאגידים בינלאומיים) לא שמעו על המשרד שלכם קודם, ולא נחשפו לאוטוריטה המקצועית של השותפים שעומדים מאחוריו, כך יהיה קשה יותר לשכנע אותם לבחור דווקא בכם כשהם עומדים בפני צמתי הכרעה קריטיים (כמו אקזיט, דיוני שומה מורכבים, או תכנון הון משפחתי/בין-דורי).


אם תייצרו נוכחות תקשורתית עקבית במדיה הכלכלית והמשפטית (כמו גלובס, כלכליסט, דה-מרקר) עבור השותפים במשרד וסוגיות המס הבוערות, הלקוחות האסטרטגיים (מנכ"לים ובעלי הון) ייחשפו אליכם עוד לפני שהם נתקלים בבעיה או עומדים בפני עסקה.

הם יתפסו אתכם כ'סמכות המקצועית העליונה' (Trusted Advisors) בתחומם, יפנו אליכם באופן יזום (Inbound) לייעוץ, ואף יעדיפו אתכם על פני משרדים מתחרים. יחסי ציבור יהיו מכפיל הכוח שכל כך חסר לכם כדי להבטיח את זרימת התיקים האיכותיים ביותר (High-End Cases) ולבנות מוניטין של משרד שלא מתפשרים עליו.


מהן הנקודות העיקריות של יחסי ציבור למומחי מיסוי?

בניית אמון וביסוס מוניטין מול יזמים, משקיעים (LPs) ושותפים אסטרטגיים -

בניית אמון וביסוס מוניטין מול לקוחות אסטרטגיים, רגולטורים והקהילה העסקית – מומחי מיסוי ומשפט כלכלי לא מוכרים 'תזה על העתיד', אלא ביטחון ושקט נפשי (Peace of Mind) בהווה. המשרד צריך לשכנע את הלקוח הפוטנציאלי שהוא מבין את דקויות החוק ומגמות הרגולציה טוב יותר מהמתחרים (ואף מהרשויות), ושהשותפים שלו הם 'הסמכות המקצועית' (Professional Authority) שיודעים לנווט בבטחה במים סוערים. יחסי ציבור עקביים וחכמים יוצרים חומת מגן תדמיתית, מחזקים את הביטחון של הלקוחות (הקיימים והפוטנציאליים) ביכולות המקצועיות שלכם, וממתגים את המשרד כגוף יציב, אחראי ומוביל בתחומו (Top-Tier Firm). ככל שהמגזר העסקי (מנכ"לים, סמנכ"לי כספים ובעלי הון) נחשף יותר לסיקור חיובי שמציג את השותפים שלכם כפרשנים הבכירים ביותר לסוגיות המס הבוערות, כך עולה הנכונות שלהם לשכור את שירותיכם לתיקים המורכבים ביותר, לשלם פרמיה על המומחיות שלכם, ולהישאר נאמנים לאורך זמן.

חיזוק התדמית של הקרן כאוטוריטה ומובילה בתחומה -

יחסי ציבור מאפשרים למשרד להציג את התפיסה המקצועית (Professional Doctrine) שלו, פרשנות מעמיקה לשינויי חקיקה ורגולציה, וניתוחי עומק של תקדימים משפטיים שמגדירים את הנישה שבה הוא מתמחה (כגון מיסוי בינלאומי, מע"מ, או מיסוי מקרקעין). כשהשותפים הבכירים מופיעים בעקביות במדיה הכלכלית והמשפטית (כמו גלובס, כלכליסט, דה-מרקר ואתרי משפט מובילים) עם תוכן בעל ערך אמיתי ופרשנות חכמה, המשרד תופס מקום של מוביל דעה (Thought Leader). זה מושך אליו שני קהלי יעד קריטיים: לקוחות אסטרטגיים (חברות ענק, בעלי שליטה ו-HNWIs) שמחפשים את 'היועץ האסטרטגי' שיפתור להם בעיות מורכבות, וגורמי הפניה (Referral Sources) כגון רואי חשבון ועורכי דין מסחריים, שמחפשים להפנות את התיקים הרגישים ביותר למשרדים המובילים (Top-Tier) שיודעים לספק את התוצאה הטובה ביותר.

השפעה על קובעי מדיניות ורגולטורים -

בעולם המיסוי והמשפט הכלכלי, במיוחד בתקופות של שינויי חקיקה תכופים (כגון חוק ההסדרים, רפורמות במיסוי בינלאומי או מיסוי רווחים כלואים), יש חשיבות אדירה לתדמית המקצועית מול רשות המסים, משרד האוצר ומקבלי ההחלטות בכנסת. יחסי ציבור נכונים ואסטרטגיים יכולים למצב את המשרד והשותפים הבכירים כגורמים מקצועיים אובייקטיביים ('שומרי סף' או פרשנים בכירים) שמובילים את השיח על מדיניות מס צודקת ויעילה, ולא כגורמים לעומתיים שמחפשים רק 'פרצות בחוק'. מיצוב כזה מייצר לגיטימציה ציבורית ומקצועית למהלכי התכנון שאתם מובילים עבור הלקוחות, בונה אמון קריטי מול פקידי השומה (שרואים בכם ברי-פלוגתא מכובדים), ומסייע בקידום אינטרסים של הלקוחות הגדולים במסדרונות הרגולציה והחקיקה.

משיכת משקיעי פרימיום (LPs) והעסקאות הטובות ביותר (Deal Flow) -

חשיפה חיובית ויוקרתית במדיה הכלכלית והמשפטית (כמו גלובס, כלכליסט, דה-מרקר) מבססת את המוניטין של המשרד כ'ליגה משל עצמו', במיוחד כשמדובר בגיוס לקוחות עוגן (Retainers) או בייצוג בתיקים בעלי פרופיל גבוה. לקוחות אסטרטגיים (תאגידים ובעלי הון) מחפשים משרדים עם כוח, השפעה ושם ללא רבב; ומנכ"לים מחפשים את 'המוח החריף ביותר' שיעמוד לצידם. יחסי ציבור טובים בונים את נרטיב המצוינות הזה בעקביות ויוצרים תחושת בלעדיות ויוקרה (Exclusivity): הלקוחות מבינים שאתם הכתובת הבכירה ביותר, והם רוצים להבטיח שדווקא אתם (ולא המתחרים) תייצגו אותם מול הרשויות בתיקים הגורליים ביותר

שיפור וניהול תדמית ומוניטין בעת משברים משפטיים ורגולטוריים -

משברים קורים גם במשרדים המובילים ביותר – חקירה מתוקשרת של לקוח 'פרופיל גבוה' שמשתרבבת לשם המשרד, פסיקה תקדימית נגד תכנון מס שהובלתם, או הסתבכות רגולטורית לא צפויה יכולות להפוך ברגע לכותרת ראשית ב'גלובס', 'כלכליסט' או באתרי המשפט המובילים. יח"צ מקצועי למשברים (Crisis Management) יודע איך לבודד את האירוע ולשלוט בנרטיב, להגיב בדיוק ובקור רוח, ולמזער נזקים תדמיתיים מול הלקוחות הקיימים (שעלולים לחשוש), הקולגות המפנים, והמערכת הבנקאית/רגולטורית. ניהול נכון של משבר יכול אפילו להפוך אותו להזדמנות להפגין חוסן מקצועי, נאמנות מוחלטת ללקוח ('פייטרים') ועמידה איתנה גם מול רשויות האכיפה – מסר שדווקא מחזק את הביטחון של לקוחות אסטרטגיים שזקוקים למומחה שלא נבהל ממלחמות.

חיזוק מאמצי השיווק וסגירת תיקים אסטרטגיים

יחסי ציבור משלימים את המאמצים לגייס את הלקוחות הרווחיים ביותר (Premium Clients) בכך שהם מחזקים את הרושם של סמכות ויוקרה עוד לפני שהלקוח נכנס לחדר. מנכ"ל, בעל שליטה או משקיע שנחשף קודם לפרשנות משפטית ב'גלובס' או לראיון בפודקאסט כלכלי על השותף הבכיר במשרד שלכם, יגיע לפגישת הייעוץ הראשונה עם תחושת ביטחון גבוהה יותר (High Trust). הכנה מוקדמת זו ("Pre-suasion") תגדיל משמעותית את הסיכוי שתסגרו את התיק (Close the Retainer), תצדיק גביית שכר טרחה גבוה, ותבטיח שהלקוח יעדיף את הליווי שלכם על פני משרדים מתחרים, מתוך הבנה שאתם האוטוריטה המובילה בתחום.

בניית מותג מעסיק יוקרתי (Employer Branding) ומשיכת הכישרונות המבריקים ביותר

עורכי הדין ורואי החשבון הטובים ביותר (Top Talent) רוצים להתמחות ולעבוד במשרדים שנתפסים כ'סיירת מטכ"ל' של העולם הפיננסי. כשמשרד מוצג בתקשורת כגוף שמוביל את התיקים המורכבים במשק, כמי שמשפיע על תקדימים וכבית ספר למצוינות – הוא מושך אליו שני נכסים קריטיים: המתמחים ועורכי הדין המבטיחים ביותר: אלו שמחפשים מנטורים מהשורה הראשונה ומקפצה לקריירה, ולא רק 'מקום עבודה'. הם רוצים להיות חלק ממשרד מנצח. לקוחות אסטרטגיים: שמבינים שמשרד שמצליח לגייס את המוחות החריפים ביותר, הוא המשרד שיוכל לפצח את בעיות המס הסבוכות שלהם. יחסי ציבור למשרדי מיסוי עוזרים לעצב את 'היוקרה המקצועית' (Professional Prestige) והתרבות של המשרד, וזה הופך לגורם המשיכה מספר אחת הן לטאלנטים שרוצים ללמוד מכם, והן ללקוחות שרוצים שהטובים ביותר יעבדו עבורם.

נוכחות נכונה ברשת, ובמיוחד בלינקדאין (LinkedIn), מגדילה את החשיפה בקרב מקבלי ההחלטות ומייצרת פניות נכנסות (Inbound) איכותיות – בעיקר מיועצים משפטיים (GCs), סמנכ"לי כספים (CFOs) ובעלי שליטה שמחפשים את 'המוח החריף' שיפתור להם בעיה רגולטורית או מיסוית. תכנים איכותיים שמציגים את הפרשנות המקצועית והניסיון של השותפים הופכים אתכם למגנט ללקוחות אלה.

אנו נבסס אותך כשותף/ה בכיר/ה וכאוטוריטה מקצועית (Thought Leader) בתעשייה על ידי:

  1. הזדמנויות דיבור יוקרתיות: מיקום כמרצים או ראשי פאנלים בכנסים הכלכליים והמקצועיים החשובים (כמו כנסי לשכת רואי החשבון/עורכי הדין, ועידות 'גלובס' לעסקים, או פורום CFO).

  2. פרסום מאמרי דעה ופרשנות: כתיבת מאמרים במדורים המשפטיים של 'גלובס', 'כלכליסט' ו'דה-מרקר', המנתחים פסיקות חדשות או שינויי חקיקה ומציגים אתכם כמי שמכתיבים את הטון המקצועי.

  3. נטוורקינג אסטרטגי: השתתפות באירועים אקסקלוסיביים שבהם נמצאים הלקוחות האסטרטגיים ("לווייתנים") ומקבלי ההחלטות שאתם רוצים כלקוחות.

ניתן לבסס אותך כשותף/ה מנהל/ת (GP) כאוטוריט/ה (Thought Leader) בתעשייה על ידי השגת הזדמנויות דיבור בכנסי טכנולוגיה מרכזיים (כמו TechCrunch Disrupt, כנסי סייבר או AI – לרוב כדובר מומחה או שופט בתחרות סטארטאפים), פרסום מאמרי אורח ב'גיקטיים', 'פורבס' או 'כלכליסט-טק' המסבירים את תזת ההשקעה שלכם, והשתתפות באירועים שבהם היזמים המבטיחים ביותר (Deal Flow) והמשקיעים האסטרטגיים (LPs)

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

אנחנו ב-Creativity Value מספקים לכם יחסי ציבור למומחי מיסוי ומשפט כלכלי, ומסייעים לכם לתרגם את הידע המקצועי שלכם לסמכות (Authority) שאי אפשר להתעלם ממנה. אנו נסייע לכם לבסס את המוניטין שלכם מול לקוחות אסטרטגיים, קולגות ורגולטורים, ולהעביר את המסרים המקצועיים שלכם באופן הבהיר והאפקטיבי ביותר באמצעות:

כלי תקשורת אליהם נפנה במסגרת ניהול יחסי הציבור

עיתונות כלכלית

גלובס, דה מרקר וכלכליסט

עיתונות מסורתית

YNET, וואלה, מאקו.

רדיו וטלויזיה

כאן 11, חדשות 12 ו-13

תקשורת אלטרנטיבית

פודקאסטים וגם וידאוקאסטים (המומחיות הספציפית שלנו)

בין לקוחותינו