ניהול שיווק על ידי חברה חיצונית

עם ההתפתחויות הטכנולוגיות נולד דור חדש ובועט של חברות המעוניינות ליישם אסטרטגיה של צמיחה מהירה. כשיותר ויותר חברות מבינות שהשקעה בשיווק ומיתוג, היא המנוע העיקרי לאותה הצמיחה. מאידך, העסקת מנהל שיווק שכיר, מקצוען, במשרה מלאה, עלולה להיות יקרה מאוד. אבל, יש לכך פתרון חדשני.

שירות CMO As A Service לא נפוץ כמעט בישראל, ומציע למעשה ניהול אישי וצמוד, ברמה המקצועית ביותר של כל ספקי השיווק של החברה. בדיוק כמו שהחברה מתקשרת בהסכם עם ספקים בעולמות השיווק כמו למשל, מנהל קמפיינים בפייסבוק, חברת יחסי ציבור ועוד, כך

איך חברה חיצונית יכולה בכלל לנהל ספקים חיצוניים? זה עובד בכלל?

אנשי מקצוע שנגעו בצורה עמוקה במגוון רחב של אפיקי שיווק, התנסו בניהול של פרויקטים שיווקיים ולמדו לעומק מגוון פלטפורמות, יכולים לספק זוויות חדות ומזוקקות.

מי שעבדו מול חברות בצמיחה, היו מעורבים בתהליכים רבים של שיווק מסוגי Pull וגם של שיווק מסוג Push. אותו ניסיון נצבר, מאפשר להם לעבוד יחד עם ספקים, ולנהל אותם טוב משמעותית מבעלי חברות.

הצורך בשירות מנהל שיווק חיצוני בחברה, נובע מריבוי מוגבר של ערוצי השיווק שהלכו וצמחו בשנים האחרונות. יותר ויותר רשתות חברתיות, כשלאחרונה הושקעה הרשת ת'רדס של מטא, ולפני כשלוש שנים פרצה לה טיקטוק בעצימות גבוהה.

איך חברות שלא התנסו במספר רב של ערוצי שיווק יכולות להתנהל? מה קורה כשלא מצליחים למצוא מנהלת שיווק שכירה?

במרבית המקרים, בעלי עסקים לא התנסו עצמאית בצורה עמוקה בערוצי שיווק שונים.

כשאנחנו מדברים על צורה עמוקה, אנחנו מתכוונים לעבודה על פלטפורמות והבנתן ברמה הפרקטית, לבין ניהול של ספקים שעובדים עם הפלטפורמה.

לצערנו, הם אינם יודעים לאיזה תוצאות לצפות ואינם בקיאים מספיק באיכות התוצרים שיכולות לייצר פלטפורמות שונות.

יתרון נוסף של CMO As A Service הוא היכולת לבחור גם את סוגי הספקים שבעל החברה צריך באמת. מאחר וכל בעל חברה מקבל הצעות רבות, להזדמנויות שיווקיות, הוא לעתים מקבל החלטות שאינן אופטימליות.

למשל, מחלקת שיווק של חברת כנסים גדולה, מזמינה את בעל העסק להשתתף כנותן חסות באחד הכנסים שלה תמורת 30,000 שקל פלוס מע"מ.

נשאלת השאלה? האם זו הוצאה מיתוגית נכונה לבעל העסק? האם הוא יוכל לקבל בכלל החזר על ההשקעה שלו?
כיצד ניתן למדוד את אותה ההשקעה? האם בכלל המדיה המוצעת יכולה להפיק תוצרים ותועלות מתאימים.
השירות מאפשר לו לקבל החלטות אסטרטגיות-עסקיות, בצורה אובייקטיבית, כאיש פנים וכאיש חוץ.

עלות מול תועלת: כמה עולה להעסיק מנהל שיווק ולמה ניהול חיצוני עדיף?

עלות מעביד להעסקת מנהל שיווק מקצועי, כזה שמנוסה גם באופן אישי בסוגיות רבות כמו גוגל אנליטיקס, גוגל סרצ' קונסול, פרסום ממומן בגוגל, טאבולה וטיקטוק, יכולה להגיע לטווח של 30,000-40,000 שקל בחודש. וכל אלה מבלי שמנינו ידע עמוק בבנייה נכונה של נכסים דיגיטליים אורגניים כמו ערוץ פודקאסט, פרופיל לינקדאין, ערוץ יוטיוב ועוד.

ברור כי לקחת איש מקצוע מנוסה שנגע ומבין היטב בבנייה של נכסים כאלה, תעלה הרבה מאוד, בשעה גם שבעל החברה לא צריך בפועל מנהל שיווק במשרה מלאה. פודקאסט, פרופיל לינקדאין, ערוץ יוטיוב ועוד.

כך או אחרת, מנהל שיווק שתשכרו לא יידע לעבוד עם מרבית הפלטפורמות שמכירות חברות המעניקות שירותי CMO As A Service. כך שבפועל העלות האמיתית של מנהל או מנהלת שיווק לחברה יעמדו על 50,000-60,000 בחודש כשלוקחים בחשבון גם את הספקים החיצוניים הנדרשים. פודקאסט, פרופיל לינקדאין, ערוץ יוטיוב ועוד.

בשירות CMO As A Service יכולים להיכלל גם מוצרי תוכן נוספים וחשובים מאוד, כאלה שמנהלי שיווק בדרך לא מבצעים בעצמם ונעזרים בספקים חיצוניים.

איך עובד מנהל שיווק במיקור חוץ?

לימוד החברה והיתרונות היחסיים שלה

מנהל שיווק במיקור חוץ, לומד לעומק את תחום הפעילות ולרוב הוא עבד עם עסקים באותו התחום ויודע להסיק מסקנות ותובנות רבות על הענף.
1

ניתוח השוק והמתחרים

נחקור ונבין את מכלול פעולות השיווק של המתחרים, מאחר ולכולן כמעט יש נראות דיגיטלית כלשהי.
2

סקירת תמונת מצב הנכסים הדיגיטליים

בחינה עמוקה והערכהשל כל הנכסים הדיגיטליים בארגון, וכיצד אפשר לייעל ולשפר אותם
3

השוואה איכותית

מול מדדים מקובלים של הנכסים הדיגיטליים - שיעורי המרה מכניסות אורגניות לאתר ועוד.
4

הגדרת מסגרת תקציבית

הגדרת תקציב השיווק השנתי והחודשי לפי סדרי עדיפויות לצורך מימוש המטרות של החברה.
5

בחירת פלטפורמות מושכלת ואסטרטגית

בחירת הפלטפורמות לטווח ארוך רק מתוך אסטרטגיה ארוכת טווח שתביא לתוצאות.
6

כיצד מתבצעת העבודה של חברה המעניקה שירותי CMO As A Service?

אסטרטגיה של יצירה עקבית של תוכן

תוכן הוא המנוע מאחורי שיווק של כל חברה עסקית. החולשה של חברות שאין להם מנהל שיווק, היא היעדר פונקציה שאחראית על יצירה עקבית של תכנים.

בניית תכנים ייעודיים לאתר האינטרנט של החברה והעלאה רציפה שלהם כדי להגדיל את החשיפה האורגנית -

בניית תכנים ייעודיים לאתר האינטרנט של החברה והעלאה רציפה שלהם כדי להגדיל את החשיפה האורגנית - השחזה וחשיבה על מאמרים ותכנים שיביאו ערך מקסימלי לקהל היעד.

בניית נכסים דיגיטליים אורגניים

המקום המוזנח ביותר בדרך כלל הוא הנכסים הדיגיטליים האורגניים של החברה. בדרך כלל שאין מישהו שאמון על עדכון הנכסים הדיגיטליים ויצירת תכנים בהם, התוצאות הן שמעבר לפרסום ממומן, אין לחברה אף מנוע שיווק אמיתי. יתרה מכך, במידה ומסיבה כלשהי אין תקציבי שיווק, המשמעות היא שלחברה אין מנופים כדי לייצר מהם מכירות.

ניהול ספקי הקידום הממומן, SEO וצילום וידאו

מנהל השיווק מתכלל את העבודה של כל ספקי השיווק ומנהל את עבודתם.

מעקב רציף אחר הביצועים של כל הספקים

כשנוצרים מנגנוני מעקב ודיווח רציפים, עם הביצועים והתוצאות, ניתן לעקוב אחריהם לאורך זמן ולהבין אותם

חיבור כל הפעילות למערכות מכירות כמו האבספוט, סיילספורס ואחרות

ברגע שמחברים את זרוע השיווק והפרסום, לזרוע המכירות, ניתן לעקוב בצורה רציפה אחר כל פעולות השיווק ולהבין כמה הן אפקטיביות או לא.

מחקר וחיזוק ערוצי השיווק שעבדו בצורה הטובה ביותר

לא זו בלבד, אלא שחשוב גם לבחון את הקשרים בין ערוצי שיווק. אם למשל אתר האינטרנט מניב תנועת חיפוש סביב שם המותג, ככל הנראה שהאתר לבדו לא היה הגורם היחיד שגרם ללקוח להשאיר פרטים, אלא ככל הנראה הייתה פעולת שיווק נוספת מאחור.

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם