יחסי ציבור נדל״ן
העולם תחרותי יותר מאי פעם, וחברות במיוחד בעולמות הנדל"ן והשקעות נדל"ן נדרשות להעביר את המסרים שלהן ולבדל את עצמן מול קהלי היעד. אחד הכלים בארגז לחברות הנדל"ן הם יחסי ציבור, לכאורה כלי מסורתי שקיים שנים רבות, אך אנחנו מכניסים לו שדרוגים והתאמות לעולם הדיגיטל, כפי שלא עושה אף משרד אחר.
משרד יחסי הציבור של שהם לוי הוא היחיד בישראל שמומחה לפודקאסטים, הם הפכו לאחד הכלים הכי יעילים וחשובים בשיווק של חברות, יזמי נדל"ן, שמאים ושורה של בעלי מקצוע מעולמות הנדל"ן. אנחנו היינו המשרד היחיד בישראל שחזה וצפה את עליית הפודקאסטים עוד מראשית הדרך ולכן אנחנו משלבים בהצלחה רבה עבור הלקוחות שלנו את עולמות יחסי הציבור המסורתיים עם עולמות הפודקאסטים וגורפים הצלחות גדולות.
אבל למה בכלל יחסי ציבור?
יחסי ציבור מבדלים ומבדילים בין חברות נדל"ן ומי שעוסקים בהשקעות נדל"ן אל מול: משקיעים, לקוחות, ספקים או חברות ועסקים עבור שיתופי פעולה פוטנציאלים.
בעידן שבו כולם כבר נמצאים ברשתות החברתיות, והן לא מייצרות בידול כלשהו,
יחסי הציבור הם אחד האקסים פקטורים המרכזיים, שמסייעים לכם לבנות ולשפר את מיתוג המעסיק שלכם.
אחת הדרכים המרכזיות של חברות נדל"ן, היא באמצעות יחסי ציבור , שהחשיבות שלה מדי שנה רק עולה ועולה.
יחסי ציבור בעולמות הנדל"ן המשלבים הופעות בפודקאסטים המובילים בישראל, הם אחד מכלי המיתוג והבידול הכי חשובים לחברות השקעות נדל"ן, יזמים, קבלנים.
עבור חברות נדל"ן, שמאים, אדריכלים וחברות תכנון, עבודת יחסי ציבור לאורך זמן וחשיפה באתרים הכלכליים המובילים כמו כלכליסט, גלובס, דה מרקר והפודקאסטים המובילים בישראל כמו ציפור פיננסית, ידע שווה כסף ואחרים, מובילה להשפעה משמעותית על קהלי היעד, והשגת המטרות העסקיות של החברות בעולם הנדל"ן.
איך נראית עבודת יחצ עבור חברות נדל"ן? 1. היכרות מעמיקה עם בכירי החברה - אנחנו קודם כל לומדים היטב את החברה לעומק, הפעילות העסקית, המטרות והיעדים כדי להבין כיצד לבנות את האסטרטגיה התקשורתית.
2. גיבוש אסטרטגיה תקשורתית - הרעיון הוא לבדל את החברה לעומת שחקנים אחרים בשוק ולהדגיש את היתרונות שיש לה.
איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
למה חברות נדל"ן צריכות בכלל יחסי ציבור?
אם אתם בעלי עסק או חברה, תחשבו על הבעיה הזאת מהכיוון הצרכני: האם הייתם רוכשים דירה מחברה שאיש לא שמע עליה? האם הייתם משקיעים בחו"ל דרך חברות נדל"ן שאף אחד לא שמע עליה? האם בתור עובדים הייתם רוצים לעבוד בחברה שאיש לא שמע עליה קודם? התשובה הברורה היא כנראה שלא. מהסיבה הזאת אתם חייבים להפוך להכי הכי מוכרים בחדר, הנוכחות התקשורתית מייצרת אמון ואמינות בקרב עובדים, הופכת את החברה למוכרת ומסייעת לכם למכור יותר לקהלי היעד שלכם.
הסיבה השנייה היא משקיעים. ככל שמשקיעים לא שמעו על החברה קודם, ולא נחשפו ליזמים שעומדים מאחוריה, כך יהיה קשה יותר לשכנע אותם ולגרום להם להשקיע. אם תייצרו נוכחות תקשורתית, המשקיעים ייחשפו לחברה והחסמים שלהם בטרם ההשקעה יפחתו ואף ייתכן כי הערכת השווי שתקבלו תהיה גבוהה יותר. יחסי ציבור לא יבנו לכם את סבב הגיוס, אבל לפעמים הם יהיו הגרוש ללירה שכל כך חסר לכם כדי לסגור אותו.
הסיבה השלישית היא לקוחות. אכן, רוב החברות לא מוכרות בישראל, אלא עבורן השוק המרכזי הוא השוק האמריקאי.
יחסי הציבור לחברות נדל"ן בעולם הישן, הלכו והתמקדו אך ורק בהופעות בעיתונים. תתפלאו, משרדים אחרים עדיין נוהגים ככה. אנחנו משרד שחושב אחרת, נפעל כדי לייצר יחסי ציבור המביאים לאימפקט משמעותי הרבה יותר בהשוואה להופעה בעיתונים שנשארת בעולמות הפרינט.
חברת נדל"ן שלא מחפשת משקיעים או לקוחות כרגע, האם היא צריכה להשקיע ביחסי ציבור?
כן, בהחלט. הרי המציאות העסקית משתנה ללא הכר, לפתע נוצרת בפני העסק הזדמנות משמעותית למשל לעסקת נדל"ן גדולה. מי שיתמידו כל העת וידאגו לבניית המיתוג בצורה עקבית ומסודרת, יצליחו להגשים את המטרות העסקיות שלהם.
הרי יחסי ציבור לא נועדו או נולדו רק למטרת מכירות, אלא למטרת אמון ומותג שנבנה לאורך זמן. הסתכלות על יחסי ציבור רק בטווח הקצר להגשמת מטרות קצרות טווח, חוטאת למטרה הגדולה של יצירת מיתוג ובידול שונה מיתר החברות, ליצירת חברה שלקוחות פוטנציאליים ישמחו לקנות ממנה תמיד, מודעות בלתי נעזרת.
כיצד יחסי ציבור יכולים למצב חברות נדל"ן וליווי משקיעים?
חברת יחסי ציבור מצטיינת יכולה לייצר הרבה מאוד ערך, ייחודיות ובידול לחברה בתחום נדל"ן או השקעות נדל"ן בין אם הם מתבצעות בישראל או בחו"ל.
תחשבו על הבעיה כך: במידה ויש לכם מוצר ייחודי בעולם הנדל"ן, בין אם הוא דירה בבנייה, השקעה או כל דבר אחר, אז אתם תחטאו למטרה שלכם בלהביא אותו לקהל כמה שיותר גדול, אם לא תדאגו שגם אחרים ישמעו על המוצר הזה. יחסי ציבור הם דרך להגיע לקהל מאוד גדול, בדרך מהירה יחסית.
אבל אף אחד לא יודע את זה, הרי שהרעיון שלכם נמצא מגירה. או במקר הטוב המוצר שלכם נחשף לקהל לקוחות מצומצם ואתם באים במגע עם מספרי אנשי מפתח קטן מכפי שציפיתם.
תתפלאו, גם אם אתם מוכרים משהו לקהל עולמי ובינלאומי, גם חשיפה ראשונה בקהל יעד ישראלי מצומצם, יכולה לגרום להשפעה גדולה, בדרך להשפעה על המדיה העולמית. הרבה חברות ישראליות התחילו לפרסם מסרים בתקשורת הישראלית והם הגיעו גם חברות הענק שיושבות בישראל כמו גוגל, מיקרוסופט, אנבידיה, אינטל ואחרות. בסוף ישראל היא מוקד השפעה דרמטי על עולם הטכנולוגיה העולמי.
מה ההבדל בין שיווק דיגיטלי ליחסי ציבור?
שיווק דיגיטלי מתמקד במדיות החברתיות כמו פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם. הרשתות החברתיות הן כלי לפרסם את התכנים שלכם, אך היתרון ביחסי ציבור הוא ההכרה החיצונית והבלתי תלויה, של מדיה מרכזית ביכולות שלכם ובסיפור שלכם.
ככל שתקבלו יותר חשיפה והכרה במדיה הישראלית, כך גם יכולת ההשפעה שלכם תהיה חזקה פי כמה על קהל היעד, שיעריך אתכם.
מהם היתרונות של יחסי ציבור לחברות נדל"ן וליווי משקיעי נדל"ן?
בניית מותג – חלק מהשווי של חברה נגזר מהמותג והמוניטין שלה. ככל שמתמידים ביחסי הציבור, יש ערך גדול לחשיפת המדיה לחברה כי הוא בונה את המותג שלה ושווה עבורה כסף. נסו רגע לחשוב למשל על הסטאראטאפ Wiz של אסף רפפורט שקיבל עוד מהשלבים הראשונים חשיפה במדיה שהשתוותה לחברות הרבה יותר גדולות וגם וותיקות ממנו. אותה חשיפה סייעה לחברה לגייס עובדים ולהביא לקוחות חדשים.
שיתופי פעולה עם חברות אחרות – לא פעם, יחסי ציבור וחשיפת המוצר של החברה, סייעו לה לייצר שיתופי פעולה חדשים ולקבל פניות שהפכו לעסקאות.
קידום אקזיטים ועסקאות – חשיפה תקשורתית היא גורם מובהק לעידוד רכישה ועסקאות מכירה. החברות האחרות שמחפשות הזדמנויות, לא פעם פנו אל חברות שיצרו חשיפה תקשורתית בהצעה לעסקאות מיזוג, מכירה או רכישה. נכון זה לא תמיד נמצא בסדרי העדיפויות של חברה, אבל כל חברה בעולם מעדיפה לקבל אליה לתיבת המייל כמה שיותר הצעות עסקיות, מאשר להיות הרודפת ולחפש אותם בעצמה בעמדת נחיתות משמעותית.
תמיכה בהשקת מוצרים חדשים – פעמים רבות חברות נדל"ן מעוניינות להגביר הילוך כדי למכור יותר דירות בתקופה מסוימת, או שיש להם למשל פרויקטים מיוחדים שיכולים לקבל תשומת לב רבה, אם רק יהיה משרד יחסי ציבור שידחוף אותם לעיתונאים. ניתן כיום לייצר מהלכים תקשורתיים משמעותיים, במידה ומתכננים נכון את תהליך יחסי הציבור ומוצאים את נקודות המפגש עם כלי התקשורת.
שאלת השאלות: מתי הזמן הנכון להתחיל לעבוד עם חברת יחסי ציבור?
יש לכך מספר תשובות אפשריות. התשובה הראשונה היא תלוי עד כמה התוכן שיש במאמר הזה למעלה הוא קריטי לכם. האם אתם נדרשים לסיוע בגיוס של עובדים, לקוחות ומשקיעים? אם התשובות לכל אלה הן כן, אז כדאי להתחיל לעבוד עם חברת יח"צ כמה שיותר מהר.
אבל אלה לא הסיבות היחידות. אם אתם חברת תוכנה מובילה המעניקה למשל שירותים לחברות ישראליות, או שמדובר בחברת הגנת סייבר, הרי שאתם נדרשים לחשיפה תקשורתית כדי שקהל לקוחות פוטנציאלי יכיר אתכם. גם אם לא יהיה מדובר במכירה אקטיבית, עצם המוכרות של המוצר, מפחיתה חששות ויוצרת הזדמנויות מכירה. לכן אם אתם חברת הייטק בעולמות השירותים, ככל הנראה תהיו חייבים יחסי ציבור שהוא יהיה השיווק הזול ביותר שיהיה לכם. תחשבו על חשיפה וראיונות בפודקאסטים טכנולוגיים, להן מאזינים מקבלי ההחלטות בענף שלכם והלקוחות הפוטנציאליים. למשל באמצעות ראיונות בפודקאסטים, תוכלו להשפיע מאוד על מקבלי ההחלטות ולעניין אותם להשתמש במוצר שלכם.
סיימתי סבב גיוס גדול – האם עכשיו אני צריך יחסי ציבור?
אם מדובר בחברה המתכננת לטווחים מאוד ארוכים וחושבת קדימה, הרי שבניית המותג התקשורתי שלכם לא מסתיימת כמעט לעולם. תחשבו על זה כך – עקביות בחשיפה תקשורתית מצדיקה ומוכיחה את עצמה לאורך זמן רב. ליחסי ציבור יש השפעה מצטברת ומכפיל כוח, ככל שעושים אותה לאורך זמן. אתם "מחממים" את קהל היעד שלכם כל הזמן, הם לא חושבים ולא סבורים שנעלמתם או שנמצאים במצב של חולשה עסקית כי אתם מופיעים ונמצאים כל הזמן. לכן לא כדאי להפסיק את יחסי הציבור, גם אם מדובר בתקופות מאתגרות יותר.
האם יחסי ציבור יעזרו לי כאשר תחרות בענף שלי מתחזקת?
התשובה היא בהחלט כן. יחסי ציבור אפקטיביים יכולים לייצר עבורכם את הבידול הנדרש בתעשייה. במיוחד אם המתחרים שלכם משתמשים רק בכלי פרסום דיגיטליים כמו פרסום ממומן וכלים הזמינים לכל, יחסי ציבור טובים יאפשרו לכם למתג את עצמכם ולייצר השפעה אחרת על קהלי היעד שיסיקו כי המוצר שלכם ייתן להם את הפתרון.
מה כוללים שירותי יחסי ציבור לחברות נדל"ן?
בניית תכנית עבודה תקשורתית – לאחר למידה יסודית מאוד של החברה, המאפיינים, המטרות והלקוחות הפוטנציאליים, נבנה יחד אתכם תכנית עבודה תקשורתית יסודית ומקיפה. תהליך הלמידה הזה הוא קריטי מאוד כדי להצליח במשימת יחסי הציבור.
בניית אסטרטגיה תקשורתית – לכל חברה מתאימה אסטרטגיה אחרת. החשיבות של האסטרטגיה התקשורתית היא קריטית להצלחה, ובסיסה עומדת המהות והיסודות של המותג. ביחסי ציבור ניתן להצליח מאוד בבחירה באסטרטגיה אחת ולהיכשל, באופן יחסי עם אסטרטגיה אחרת ושונה. מהות האסטרטגיה היא ביצירתיות וחשיבה מעמיקה.
סיקור באתרים המובילים בישראל וערוצי הטלוויזיה – כתבות בעיתונות הכלכלית והעסקית באתרים כמו דה מרקר, כלכליסט וגלובס, תייצר לכם חשיפה אסטרטגית לגיוסי הון, משקיעים ועובדים. גם עיתונים יומיים כמו Ynet, וואלה, מאקו ו-N12 יובילו אתכם לחשיפה והשפעה משמעותית.
ראיונות בפודקאסטים – כמשרד יחסי ציבור המומחה לפודקאסטים ומייעץ לחברות הגדולות בישראל, אנחנו יודעים להביא את החברות שאיתן אנחנו עובדים, אל הפודקאסטים המשפיעים והאפקטיביים בישראל. ההשפעה של פודקאסטים כחלק מתהליך יחסי הציבור היא אפקטיבית מאוד ומשפיעה בכל המטרות של חברות הייטק וסטארטאפים. אפשר להגיד שאין תחום שיותר מושפע מעולם הפודקאסטים מאשר תחום ההייטק.
מיתוג אישי ליזמים ומנכ"לים – מי שמובילים את החברות הם בסופו של דבר יזמים ומנכ"לים שצריכים למכור ולהציע את הרעיונות והמוצרים למקבלי החלטות. האסטרטגיה שלנו בחרה דוגלת בבניית מיתוג אישי ותקשורתי למנכ"ל, גם כדי שיהפוך למרואיין אטרקטיבי בכלי התקשורת ורמת האמון בו תעלה מאוד.
כנסים ואירועים – חברות המנהלות יחסי ציבור דרכנו בחברת קריאייטיביטי ואליו, נהנות מיצירת פניות אקטיביות ושילוב בכנסים שונים, כמו הכנסים של העיתונים כלכליסט, גלובס ודה מרקר.
מהן העלויות של שירותי יחסי ציבור לסטארטאפים?
המשרדים הגדולים בישראל גובים מחירים גבוהים יחסית ליחסי ציבור לענף הנדל"ן. אותם משרדים הם עתירי עבודה ועובדים ובדרך כלל הלקוחות לא מקבלים יחס אישי מהבעלים ולא את התקציבאים המצטיינים של המשרד. במשרדים הגדולים תשלמו כיום סכום חודשי של 12,000-15,000 שקלים לתקציב יחסי ציבור.
עם זאת, בחלק ממשרדי הבוטיק המעניקים יחס אישי, ובהם הבעלים מלווים את הלקוחות באופן אישי, המחירים ינועו בטווח של 8,000-10,000 שקל בחודש ויזכו לזמינות מקסימלית ויחס אישי. אין ספק שיחס כזה הוא המפתח להצלחה ולאכפתיות.
תמורת הסכומים הללו יקבלו חברות הנדל"ן הרבה יותר ערך, דרך הגעה לפלטפורמות אפקטיביות יותר שבהם הקהל נמצא באמת כמו הפודקאסטים המובילים בישראל.
המחירים מושפעים מאוד מהשלב שבו נמצאת החברה, מספר העובדים, תדירות הפגישות החודשיות הנדרשת, וכן ממספר אנשי המפתח שמשרד יחסי הציבור נדרש להיות איתם בקשר ולדווח להם על הפעילות.
איך לבחור חברת יחסי ציבור בתחום של השקעות נדל"ן?
ידע והבנת עולם התוכן – הבסיס בבחירת אנשי מקצוע בעולם יחסי הציבור, עובר דרך בדיקה ובחינה כי הם מכירים ומבינים לעומק את עולם התוכן שבו עוסקת החברה. ככל שהבנת עולם התוכן היא מעמיקה יותר, כך לתקציבאי יחסי הציבור יהיה קל יותר להעביר את המסרים הללו לתקשורת ולהצליח.
היכרות אישית עם עולם השקעות הנדל"ן בישראל ובחו"ל – התקציבאים שלנו השקיעו בעצמם בנדל"ן בישראל ובנדל"ן בחו"ל, אנחנו מכירים את השפה בגוף ראשון, מכירים את המונחים המקצועיים, אזורי ההשקעה הספציפיים והכל.
קשרים עם עיתונאים מובילים – השאלה הראשונה בבחירת משרד יחסי ציבור, עוברת דרך הבנה כי המשרד עובד ומכיר את העיתונאים הרלוונטיים לתחום הסיקור של החברה. ברור כי היכרות עם כתבי טכנולוגיה נדרשת והכרחית, אך ישנם כתבים נוספים ומשמעותיים שיכולים לסקר את החברה ויסייעו לכם בחשיפה.
היכרות עם הפודקאסטים המובילים בישראל – השפעה של הפודקאסטים על יחסי ציבור בהייטק היא משמעותית. מדובר בקהל אחר ושונה מעיתונאים. עליכם לוודא כיום בשנת 2025 כי משרד יחסי הציבור שבחרתם, הוא מומחה לעולם הפודקאסטים ועובד עם הפודקאסטרים המובילים בישראל. לעתים ראיון מוצלח אחד בפודקאסט הוא אפקטיבי הרבה יותר.
פיצוח הסיפור שלכם וחזרה עליו – היכולת של המשרד לפצח סיפור מורכב או פשוט בדרך הגאונית והמבריקה ביותר, היא משמעותית מאוד בהצלחה ומתקשרת מאוד לאסטרטגיה שלכם. אל תסתפקו לעולם פיצוח משעמם ומובן מאליו, כי לחשיבה המעמיקה הזאת יש הרבה מאוד ערך בהצלחה.
ניסיון עם סטארטאפים והייטק – למשל, אנחנו צברנו ניסיון של מעל עשור בעבודה עם חברות הסטארטאפ המובילות בישראל כמו גונג, צ'קמרקס, פנגו, בריזומיטר ורבות אחרות שרשמו הישגים מרשימים.
משרד של הצלחות גם עם הסיפורים הפחות מוכרים – הכי קל לעבוד עם מותגי הענק והחברות המצליחות, אך האם המשרד שאליו אתם הולכים יכול לעבוד גם עם מותג שאיש לא שמע עליו לפני כן? זו יכולת בסיסית ומאוד חשיבה בהצלחה שלכם. תוודאו כי המשרד שלכם יודע לעבוד גם עם חברות כאלה ורשם איתם הצלחות משמעותיות בעבר.
מה ההבדל בין יחסי ציבור גלובליים ליחסי ציבור מקומיים?
ההבדל המשמעותי הוא שיחסי ציבור מקומיים מביאים את החברה לחשיפה תקשורתית רק בישראל, באתרים כמו כלכליסט, גלובס, דה מרקר וכן בערוצי הטלוויזיה בישראל ובפודקאסטים ישראלים.
יחסי ציבור גלובליים מייצרים חשיפה של החברה בעיתונים כמו וול סטריט ג'ורנל, בלומברג, טקראנצ' ודומיהם.
השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא האם החברה שבה אתם עובדים צריכה חשיפה בינלאומית או חשיפה מקומית? אפשר לבחור כמובן בגם וגם ויש יתרונות גדולים מאוד לחשיפה כפולה במספר כלי מדיה.
כדאי לבחור משרד יחסי ציבור מקומי, כאשר החלטתם שהוא יכול לסייע לכם לעמוד במטרות החברה שהצבתם לעצמכם.
מהן הטעויות הנפוצות של חברות נדל"ן בעבודה עם משרדי יחסי ציבור ואיך אפשר להימנע מהן?
היעדר אסטרטגיה תקשורתית מתאימה
מבלי שיש אסטרטגיה ברורה ומוסדרת לעבודה תקשורתית, יהיה קשה מאוד להצליח. לעתים בחירה באסטרטגיה לא נכונה תוביל את החברה להיעדר חשיפה בכלי התקשורת המובילים.
עבודה עם תקציבאי מתחיל והיעדר מעורבות של בעל המשרד
במרבית המשרדים בישראל, הבעלים של המשרד אחראי על גיוס לקוחות ופיתוח עסקי, הוא אינו נושא חלק פעיל בניהול השוטף של הלקוח. זו הטעות הקריטית ביותר, מאחר וכאשר בעלי המשרד לא פעיל בעבודה השוטפת עם הלקוח, איכות העבודה יורדת מאוד.
ראיתי פעמים רבות בימי חיי כי היעדר מעורבות של הבעלים, הביאה הרבה פעמים לאי סגירת הכתבות המכריעות. לכן, בחרתי להיות מעורב באופן אישי בניהול השוטף של כל לקוח ולקוח כדי למקסם את ההצלחות. אכן, התוצאה היא ששיעור שביעות הרצון במשרד עומד על למעלה מ-95% ואנחנו נהנים משורה של המלצות שוטפות.
ניסיון למכור את המוצרים של חברת ליווי המשקיעים במקום את הסיפור שמאחורי
הרבה חברות מתבלבלות בין יחסי ציבור לשיווק. הן בטוחות שיחסי ציבור זה המקום למכור השקעות נדל"ן, הצעות לרכישת דירות ועוד אפשרויות שונות.
במיוחד היום, יש הרבה פחות סבלנות תקשורתית לחברות המשווקות את המוצרים ומעוניינות רק במסרים שיווקיים. במקום מסרים שיווקיים, תעבירו את המסר של האימפקט שיש למוצר שלכם על התעשייה והחברה. למשל, סטארטאפ בתחום של הפחתת זיהום אוויר שחוסך באנרגיה, חשוב שיספר על האימפקט של המוצר וכך המסר הזה יכול לעבוד בכלי התקשורת.
איך יחסי ציבור משתלבים עם קמפיין לגיוס משקיעים או מכירת דירות?
כתבות על עסקה קבוצתית למכירת דירות של קבוצת רוכשים בפריסייל, יכולות לקבל חשיפה תקשורתית גבוהה ולהופיע בעיתון ובאתרים הכלכליים הגדולים. המשקיעים הבאים שלכם קוראים את העיתונות הכלכלית ומבינים שאצלכם הם יוכלו למצוא את ההזדמנויות הבאות. גם אם המשקיעים לא יפנו אליכם ישירות, אתם תפגשו אותם בהמשך הדרך בוובינרים או יוזמות שיווקיות נוספות בהמשך הדרך.
כתבות חשיפה על גיוס הון הן קריטיות לטובת הגיוסים הבאים של הסטארטאפ. פרסום גיוס ההון שלכם בכלי התקשורת הוא בגדר חובה לטובת הגיוסים הבאים. ככל שתצליחו לחשוף יותר את גיוס ההון, כך תסללו את הדרך בקלות רבה יותר לעבר הגיוס הבא.
מיתוג היזמים כדי להגדיל את היקפי הגיוסים הבאים – קרנות ההון סיכון הגדולות בישראל, מעוניינות לעבוד עם היזמים המובילים והמוכרים. ככל שאתם תהפכו ליזמים מוכרים ומובילים בעיני התקשורת, כך תוכלו להגיע להרבה יותר קרנות בסבבים הבאים ולהצליח במלאכה גם קדימה. חשוב מאוד להסתכל לטווחים ארוכים מאוד.
שימוש בכלי התקשורת כדי להגביר את האמון והביטחון – ככל שתשתמשו יותר בכלי התקשורת, כך האמון של המשקיעים בהצלחת החברה יגבר מאוד, ואתם תצליחו במטרות שלכם למכירת המוצר ובגיוסי ההון הבאים.
מדידת ההצלחה של קמפיין יחסי ציבור
השאלה הקלאסית בעולם הדיגיטלי היא איך אנחנו בתור חברת נדל"ן, יודעים להגיד שפעילות יחסי הציבור היא אפקטיבית בכלל?
האם לא מדובר על כסף של החברה שהולך לפח? אלה שאלות מהותיות כי בכל חברה בשלבים ראשונים וגם מאוחרים, נבקש למקסם למעשה את תקציב השיווק ולהפוך אותו לאפקטיבי ביותר.
הרבה פעמים חברות משקיעים ביחסי ציבור וסבורות כי הם לא משפיעים כמעט על הצרכן הסופי. בפועל, אין להם דרך לדעת, מה התחושה וההבנה שנבנית במוחו עם החשיפה העקבית לראיונות, פרסומים וחשיפות.
הכלי החשוב ביותר – תחושה אובייקטיבית
מאחר ואפשר למדוד פעילות יחסי ציבור במספרים שונים כמו מספר הפרסומים, כמות האזכורים ועוד. אלה יכולים להיות כלים טכניים שאין מאחוריהם באמת עבודה אפקטיבית. משרדים רבים היו מציגים תיקי עיתונות מפוארים, שמאחוריהם חשיפה תקשורתית זניחה שלא הביאה שום אפקט.
הבעלים והעובדים צריכים לחוש כי החשיפה התקשורתית עזרה להם בהשגת המטרות, פתחה עבורם קשרים עסקיים, סייעה במהלך פגישות עם לקוחות פוטנציאליים.
כשמדובר על עולם הנדל"ן, חשיפה תקשורתית יכולה להיות בעלת אימפקט משמעותי מאוד לפעילות העסקית. לכן חבל מאוד להתפשר על חשיפה שאינה אפקטיבית לקידום המטרות של החברה, כשהיא יכולה להופיע בעיתונים הגדולים ובכלי התקשורת המובילים בישראל.
אלה יכולים להיות פרסומים מועטים אבל מאוד מאוד אפקטיביים בהשגת המטרות שלכם, לכן זה המדד הכי חשוב.
מודעות למותג מול לקוחות ומשקיעים
כמו שהזכרנו קודם, תוכלו למדוד ולהרגיש את המודעות מול לקוחות קיימים ולקוחות שנכנסו לחברה.
האם משקיעים הגיעו בעקבות הפרסומים ואתם יכולים להצביע על כך?
הרבה פעמים תוכלו לשמוע את האפקטיביות כתוצאה משיחות עם הלקוחות הקיימים והחדשים. אלה מדדים הרבה יותר אפקטיביים ממספר הפרסומים והחשיפה, כפי שנוהגים לעשות חלק מהמשרדים.
איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
אנחנו ב-Creativity Value מספקים לכם שירותי יחסי ציבור ומסייעים להעביר באופן הטוב ביותר את המסרים שלכם באמצעות:
- ייזום ראיונות והצעה של ראיונות בכלי תקשורת מובילים: Ynet, גלובס, דה מרקר, כלכליסט, גיקטיים, ועוד.
- ראיונות בפודקאסטים - המהווים אמצעי תקשורת אלטרנטיביים בתחום שהולך וצומח.
- מאמרי דעה מקצועיים בנושאים טכנולוגיים, לפי תחומי העיסוק שלכם, בין אם זה סייבר, AI, פינטק, ועוד.
- פגישות היכרות עם כתבי כלכלה וטכנולוגיה - מפגשים של בכירי החברה עם כתבי כלכלה וטכנולוגיה לשם היכרות ויצירת קשרים להמשך הדרך.
- מהלכים חדשותיים – תקשור של גיוסי הון, מינוי אנשי מפתח בחברה, שיתופי פעולה מסחריים, קיום או השתתפות בכנסים חשובים, אירועי התנדבות ועוד.
- חשיפה בכנסי הייטק של העיתונים המובילים בישראל: גלובס, דה מרקר וכלכליסט.
כלי תקשורת אליהם נפנה במסגרת ניהול יחסי הציבור
עיתונות כלכלית
גלובס, דה מרקר וכלכליסט
עיתונות מסורתית
YNET, וואלה, מאקו.
רדיו וטלויזיה
כאן 11, חדשות 12 ו-13
תקשורת אלטרנטיבית
פודקאסטים וגם וידאוקאסטים (המומחיות הספציפית שלנו)