יחסי ציבור לקרנות
אם אתם קרן הון סיכון, יחסי ציבור הם לא הוצאה – הם השקעה אסטרטגית בנכס התחרותי ביותר שלכם: איכות ה-Deal Flow. בעולם שבו "כסף חכם" הפך למטבע עובר לסוחר, היזמים והיזמיות הטובים ביותר חייבים לרצות להגיע קודם כל אליכם. סיקור חד ומתמשך במדיות הטכנולוגיה והעסקים (כמו גיקטיים, דה-מרקר או טקראנץ'), לא רק עבור חברות הפורטפוליו, אלא עבור השותפים והתזה של הקרן, יוצר בידול שאי אפשר לקנות בפרסום. יחסי ציבור מדויקים לא רק בונים לכם מוניטין – הם מבדלים אתכם מקרנות מתחרות, ממצבים את השותפים שלכם כמובילי דעה (Thought Leaders) וסוללים את הדרך לגיוס הקרן הבאה ממשקיעי פרימיום.
אנחנו מומחים ב-PR לקרנות הון סיכון (Venture Capital) וטכנולוגיה. אנחנו מביאים איתנו ניסיון של מעל 17 שנה מתוך עולם העיתונות הכלכלית והטכנולוגית. אנחנו יודעים איך לזקק את תזת ההשקעה המורכבת שלכם ואת הערך המוסף הייחודי של השותפים בקרן, ולהפוך אותם לסיפור חד שיזמים מובילים, משקיעים (LPs) ומדיה גלובלית מבינים, מתחברים ורוצים לסקר.
כל כמה שניות, קרן חדשה מוכרזת, 'אקזיט' נסגר או שותף מפרסם תזה חדשה. המירוץ האינסופי הזה, שבו 'כסף חכם' הפך לסחורה, דורש מכל קרן הון סיכון לבלוט מעל הרעש, ואחת הדרכים החזקות ביותר לעשות זאת היא באמצעות יחסי ציבור. גם קרנות בוטיק או קרנות ראשונות (Emerging VCs) יכולות לבסס את מעמדן בכלי התקשורת החשובים ביותר: גיקטיים, TheMarker, כלכליסט-טק, TechCrunch, ופודקאסטים מובילים של התעשייה.
כשאנחנו מקדמים את שותפי הקרן (GPs) אל קדמת הבמה, היזמים המבטיחים ביותר והמשקיעים בקרן (LPs) רואים אותם כמובילי דעה (Thought Leaders) וכקרן שחייבים לפנות אליה. זה ההבדל הדק בין 'עוד קרן נחמדה' לבין 'ה-Go-To Fund' בתחום ההתמחות שלה. אחד הלקוחות שלנו, שותף-מנהל (Managing Partner) בקרן סייבר, הגדיר את זה: 'הפכתם את השותפים שלנו לאוטוריטה המקצועית שכל יזם בתחום רוצה בגב שלו'.
איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
למה קרנות הון סיכון ו-Venture Capitalists צריכים יחסי ציבור?
הסיבה הראשונה והמובהקת היא שגיוס הקרן (Fundraising) הבאה שלכם יעבוד הרבה יותר טוב לצד יחסי ציבור. תחשבו על ה**-Due Diligence (בדיקת נאותות)** שמשקיעים מוסדיים, Family Offices ו-LPs (משקיעים בקרן) עושים עליכם: כשהם יחפשו את שם הקרן ואת שמות השותפים בגוגל, מה הם ימצאו? יחסי ציבור הם מכפיל כוח אדיר כי הם מבססים אתכם כקרן מובילה (Top-Tier) ומספקים ולידציה חיצונית חיונית עוד לפני פגישת ההיכרות הראשונה.מעבר לכך, למשקיעים יהיה קשה מאוד "לקנות" את החזון שלכם ולסמוך עליכם אם לא יכירו אתכם. בעולם הסטארטאפים, המותג האישי של המייסד הוא קריטי להצלחה.
תחשבו על הבעיה כך: יזם מוכשר בוחן שתי קרנות VC דומות. האחת 'גנרית' ולא מוכרת. השנייה, השותפים שלה מצוטטים בקביעות בגיקטיים, והופיעו בפודקאסט מוביל כמומחי השקעות בתחומם. מאיזו קרן הם ירצו לקחת את הכסף ולקבל ליווי 'חכם'? קרנות שהשקיעו ביחסי ציבור גוזרות דיבידנדים דרך מותג. בתקופות 'חורף' (VC Winter) כמו היום, מותגים חזקים לא צריכים להזיע כדי להסביר מי הם; הם יכולים לגייס את הקרן הבאה (Fundraising) או לשמור על אמון ה-LPs בזכות המוניטין שיצרו. הנוכחות התקשורתית מייצרת אמון, הופכת את הקרן למוכרת ומפחיתה חסמי כניסה ליזמים הטובים ביותר (A-Players) שאתם חייבים להביא כ-Deal Flow.
יחסי ציבור בונים מותג, דבר אשר קריטי להצלחה כפולה: הן אל מול המשקיעים (LPs) שמהם אתם מגייסים את הקרן הבאה, והן אל מול היזמים הטובים ביותר שאתם רוצים למשוך
הסיבה השנייה היא משיכת העסקאות הטובות ביותר (Deal Flow). ככל שיזמים מובילים (A-Players) לא שמעו על הקרן שלכם קודם, ולא נחשפו למומחיות של השותפים (GPs) שעומדים מאחוריה, כך יהיה קשה יותר לשכנע אותם לבחור דווקא בכם כשהם מגייסים את סבב הסיד או ה-A שלהם.
אם תייצרו נוכחות תקשורתית במדיה הטכנולוגית (כמו גיקטיים, כלכליסט-טק או TechCrunch) עבור השותפים בקרן ותזות ההשקעה שלכם, היזמים הטובים ביותר ייחשפו אליכם עוד לפני שהם בכלל יוצאים לגייס. הם ירגישו שאתם 'הכסף החכם' (Smart Money) בתחומם, יפנו אליכם באופן יזום (Inbound), ואף ייתכן שיעדיפו אתכם על פני קרנות מתחרות. יחסי ציבור יהיו מכפיל הכוח שכל כך חסר לכם כדי להבטיח את ה-Deal Flow האיכותי ביותר ולבנות פורטפוליו מנצח.
מה התועלות של יחסי ציבור לקרנות הון?
בניית אמון וביסוס מוניטין מול יזמים, משקיעים (LPs) ושותפים אסטרטגיים -
קרנות הון סיכון עוסקות במכירת תזת השקעה על העתיד. הקרן צריכה לשכנע שהיא מבינה את מגמות העתיד טוב יותר מהמתחרים, ושהשותפים שלה הם ה'כסף החכם' (Smart Money) שיודעים לזהות את המנצחים הבאים. יחסי ציבור עקביים וחכמים יוצרים מומנטום, מחזקים את הביטחון של המשקיעים בקרן (LPs) בתזת ההשקעה שלכם, וממתגים את הקרן כגוף מקצועי, חד ומוביל קטגוריה (Top-Tier Fund). ככל שהאקוסיסטם (יזמים ו-LPs) נחשף יותר לסיקור חיובי שמציג את השותפים שלכם כאוטוריטות בתחומם, כך עולה הנכונות של LPs להשקיע בכם בגיוס הקרן הבאה, והנכונות של יזמי פרימיום לפנות אליכם.
חיזוק התדמית של הקרן כאוטוריטה ומובילה בתחומה -
יחסי ציבור מאפשרים לקרן להציג את תזת ההשקעה (Thesis) שלה, דאטה ייחודי מהפורטפוליו ומהמחקר הפנימי, וניתוחי שוק שמגדירים את הקטגוריה שבה היא מתמחה. כשהשותפים המנהלים (GPs) מופיעים בעקביות במדיה הטכנולוגית והעסקית (כמו גיקטיים, כלכליסט-טק או TechCrunch) עם תוכן בעל ערך אמיתי, הקרן תופסת מקום של מובילה מחשבתית (Thought Leader). זה מושך אליה שני קהלי יעד קריטיים: יזמי פרימיום (Deal Flow) שמחפשים את ה'כסף החכם' (Smart Money) בתחומם, ומשקיעים מוסדיים (LPs) שמחפשים להשקיע בקרנות המובילות (Top-Tier) שיודעות לזהות את המנצחים הבאים.
השפעה על קובעי מדיניות ורגולטורים -
בעולם קרנות ההון סיכון, במיוחד כשאלו משקיעות בתחומים 'משבשים' (Disruptive) כמו AI, פינטק ו-HealthTech, יש חשיבות אדירה לתדמית מול רגולטורים, מקבלי החלטות ומובילי דעת קהל. יחסי ציבור נכונים יכולים למצב את הקרן ואת השותפים המובילים שלה כמי שמובילים את השיח על 'העתיד של התחום' (למשל, 'השקעה אחראית ב-AI' או 'עתיד הבנקאות') ולא כגורם אגרסיבי שצריך לפקח עליו בחשדנות. זה מייצר לגיטימציה ציבורית עבור תזת ההשקעה שלכם, בונה אמון קריטי מול משקיעי ה-LPs (שלעיתים קרובות רגישים לרגולציה), ופותח דלתות עבור כלל חברות הפורטפוליו שלכם.
משיכת משקיעי פרימיום (LPs) והעסקאות הטובות ביותר (Deal Flow) -
חשיפה חיובית במדיה הטכנולוגית והעסקית (כמו גיקטיים, כלכליסט-טק או TechCrunch) מבססת את המוניטין של הקרן, במיוחד כשמדובר בגיוס הקרן הבאה (Fundraising) או בהובלת סבבים תחרותיים. משקיעי LPs מחפשים קרנות עם מומנטום ושם חם בתעשייה; ויזמים מחפשים את ה'כסף החכם' עם המוניטין הטוב ביותר. יחסי ציבור טובים בונים את הנרטיב הזה בעקביות ויוצרים FOMO (פחד מהחמצה) כפול: בקרב LPs שרוצים להיכנס לקרן, ובקרב יזמים שרוצים את הקרן ב'קאפ טייבל' (Cap Table) שלהם.
שיפור וניהול תדמית בעת משברים -
משברים קורים לכולם, במיוחד בעולם ההון סיכון - כישלון מתוקשר של חברת פורטפוליו, 'Mark Down' (הפחתת שווי) משמעותי או סכסוך פנימי בין שותפים יכולים להפוך לכותרת ראשית ב'גיקטיים' או 'כלכליסט-טק'. יח"צ מקצועי יודע איך לשלוט בנרטיב, להגיב נכון ובזמן, ולמזער נזקים תדמיתיים קריטיים מול המשקיעים בקרן (LPs), האקוסיסטם (יזמים) וחברות הפורטפוליו הקיימות. ניהול נכון של משבר יכול אפילו להפוך אותו להזדמנות להציג שקיפות, לקיחת אחריות ונתיב ברור לתיקון (Path Forward) – הן כלפי המשקיעים שלכם והן כלפי היזמים שבוחנים אתכם.
חיזוק מאמצי השיווק והגדלת ההמרות
יחסי ציבור משלימים את המאמצים לזכות בעסקאות הטובות ביותר (Deal Flow) בכך שהם מחזקים את הרושם של מומנטום ומומחיות. יזם מוביל (A-Player) שנחשף קודם לכתבה ב'גיקטיים' או לראיון בפודקאסט טכנולוגי על השותף-המנהל (GP) בקרן שלכם, יגיע לפגישת הפיץ' (שבה הוא מציג לכם) עם תחושת אמון גבוהה יותר – מה שיגדיל את הסיכוי שתנצחו בעסקה תחרותית (Win the Deal) ושהוא יבחר בכסף החכם שלכם על פני קרנות אחרות.
חיזוק המותג כמעסיק נחשק והקלת גיוס עובדים איכותיים
היזמים (Founders) והטאלנטים (GPs) הטובים ביותר רוצים להתחבר למקומות שנותנים להם משמעות ואימפקט. כשקרן הון סיכון מוצגת בתקשורת כגוף שמבין לעומק בעיה אמיתית, כ**'פארטנר' אמיתי ליזם (Founder-Friendly)** שמוביל שינוי (למשל, דרך תזת השקעה ב-ClimateTech) – היא מושכת אליה שני סוגי טאלנטים קריטיים: היזמים הטובים ביותר (Deal Flow), שרוצים שותף לדרך ולא רק 'ארנק'. שותפים (GPs) וכישרונות השקעה שרוצים להצטרף לקרן מובילה שמשנה את כללי המשחק. יחסי ציבור לקרנות עוזרים לעצב את 'המוניטין' (Brand Reputation) סביב התזה והתרבות של הקרן מול יזמים, וזה הופך לגורם המשיכה מספר אחת הן ל-Deal Flow איכותי והן לכישרונות השקעה.
נוכחות דיגיטלית נכונה, במיוחד בלינקדאין, מגדילה את המעורבות ומייצרת פניות נכנסות (Inbound) חמות – בעיקר מיזמים מובילים (Deal Flow) שמחפשים את ה'כסף החכם' שלכם, וממשקיעי פרימיום (LPs). תכנים איכותיים שמציגים את תזת ההשקעה והמומחיות של השותפים (GPs) הופכים אתכם למגנט.
ניתן לבסס אותך כשותף/ה מנהל/ת (GP) כאוטוריט/ה (Thought Leader) בתעשייה על ידי השגת הזדמנויות דיבור בכנסי טכנולוגיה מרכזיים (כמו TechCrunch Disrupt, כנסי סייבר או AI – לרוב כדובר מומחה או שופט בתחרות סטארטאפים), פרסום מאמרי אורח ב'גיקטיים', 'פורבס' או 'כלכליסט-טק' המסבירים את תזת ההשקעה שלכם, והשתתפות באירועים שבהם היזמים המבטיחים ביותר (Deal Flow) והמשקיעים האסטרטגיים (LPs)
איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
אנחנו ב-Creativity Value מספקים לכם יחסי ציבור לקרנות הון סיכון ומסייעים לכם לחדור את הרעש, לבסס את המוניטין שלכם מול יזמים ומשקיעי פרימיום ולהעביר את המסרים שלכם באופן הבהיר והאפקטיבי ביותר באמצעות:
- השגת ראיונות עבור השותפים המנהלים (GPs) בבמות המרכזיות (גיקטיים, כלכליסט-טק, דה מרקר, גלובס), כדי לבסס אתכם כאוטוריטה מקצועית (Thought Leadership) חזקה מול יזמים מובילים (Deal Flow) ומשקיעים בקרן (LPs).
- ראיונות בפודקאסטים - מיקום בפודקאסטים עסקיים וטכנולוגיים מובילים, המהווים כלי מרכזי לביסוס השותפים המנהלים (GPs) כאוטוריטות (Thought Leadership) והצגת תזת ההשקעה שלכם לעומק.
- מאמרי דעה טכנולוגיים - הפיכת הידע ותזות ההשקעה הייחודיים של השותפים (GPs) בתחומי סייבר, AI, פינטק ועוד, למאמרים שמוכיחים שאתם ה'כסף החכם' (Smart Money) בתחומכם. מאמרים אלו מושכים אליכם את ה-Deal Flow האיכותי ביותר (יזמים) ואת משקיעי ה-LPs (המשקיעים בקרן).
- בניית קשרים עם עיתונאי מפתח - ייזום פגישות היכרות לשותפים המנהלים (GPs) עם כתבי הטכנולוגיה, הסייבר, ה-AI וה-VC המובילים. המטרה: למצב אתכם כמקור המומחה (Go-To Source) שהם פונים אליו ראשונים לציטוט או פרשנות, ובכך לבסס את האוטוריטה שלכם באופן קבוע מול יזמים (Deal Flow) ומשקיעי LPs.
- מהלכים לייצור 'באזז' – ניהול יחסי הציבור סביב האירועים הקריטיים של הקרן, כגון: סגירת קרן חדשה (Fundraising מ-LPs), הכרזה על אקזיט מוצלח או הובלת סבב משמעותי בחברת פורטפוליו, פרסום 'תזת השקעה' או דוח מחקר ייחודי המשנה את השיח בתעשייה, צירוף שותף/ה מנהל/ת (GP) או בכיר אסטרטגי חדש לקרן, והשתתפות השותפים בפאנלים מרכזיים בכנסים בינלאומיים (למשל, כשופטים בתחרות סטארטאפים או כמובילי דעה).
- מיקום השותפים (GPs) כמובילי דעה בכנסי טכנולוגיה וחדשנות של הגופים המובילים בישראל: 'כלכליסט' (כמו כנס ה-AI או Mind the Tech), 'דה מרקר' ו'גלובס'. אנו פועלים למקם אתכם כדוברים בפאנלים מרכזיים, כשופטים בתחרויות סטארטאפים וכמקורות מומחים עבור התקשורת המסקרת.
כלי תקשורת אליהם נפנה במסגרת ניהול יחסי הציבור
עיתונות כלכלית
גלובס, דה מרקר וכלכליסט
עיתונות מסורתית
YNET, וואלה, מאקו.
רדיו וטלויזיה
כאן 11, חדשות 12 ו-13
תקשורת אלטרנטיבית
פודקאסטים וגם וידאוקאסטים (המומחיות הספציפית שלנו)
בין לקוחותינו


























