ניתוח הנתונים של הפודקאסט שלכם, יכול לספק לכם אינספור תובנות בשיווק העסק שלכם.
נבין קודם מה קצב צבירת העוקבים פר פרק שפורסם.
נבין מהו שימור מאזינים. אנחנו נתחיל את המדריך לאנשים שמאחסנים את הפודקאסט בספוטיפי ונסיים איתו עם מי שמאחסנים את הפודקאסט למשל בפודבין או בפלטפורמות אחרות.
ניגש בסוף גם לאיך מנתחים את הנתונים מתוך אפל פודקאסט קונקט (מעטים מכירים את האפשרות הזאת).
האם הפודקאסט מאוחסן בספוטיפי?
אם התשובה היא כן, אז החיים שלכם קלים. החלק הזה עד לכותרת הגדולה הבאה מיועד רק למי שמאחסן בספוטיפי.
הנתונים של ספוטיפי כבר לפניכם בתוך Spotify for podcasters.
מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לאחסון הפודקאסט. אנחנו מסבירים כאן במסכים איך זה קורה.
קןדם נכנסים ללינק הזה.
מקבלים את המסך הזה ובוחרים בדיוק לפי החץ.
אחרי הלחיצה תקבלו את המסך הבא ותבחרו באפשרות של Continue with spotify.
עכשיו אתם תקבלו את המסך הבא שדרכו בפועל אתם מתחברים לאחסון של הפודקאסט במידה שוב, והוא פודקאסט שמאוחסן בספוטיפי.
עכשיו כשאתם בתוך האחסון של ספוטיפי, נוכל לנתח הרבה מאוד מהנתונים של הפודקאסט.
מסך ראשי של נתונים בספוטיפי
כאן יש לכם 3 נתונים עיקריים: Plays מסומן בספרה 1, Audience Size (גודל הקהל, או יוניקים), ו-Spotify Fllowers (מספר עוקבים בספוטיפי).
נסביר בקצרה כל אחד מהם.
הראשון הוא מספר ההאזנות עד היום Plays. אגב, בספוטיפי הוא לא סופר הורדות אלא מאזינים ומאזין נחשב מי שהאזין לפחות דקה אחת.
לכן, הנתונים באחסון ספוטיפי לרוב יהיו יותר נמוכים לכל פודקאסט מאשר למשל בפודבין או באחסונים שסופרים הורדות.
ספוטיפי סופר ההאזנות ולא לחיצה על ניגון. למשל כדי להבין אז יוטיוב כי סופר לחיצה על Play ולכן הנתונים שלו יהיו גבוהים יותר.
נתון 2 גודל הקהל
גודל הקהל זה אחד הנתונים הכי מעניינים שיש. הוא סופר במשך שבוע שלם את מספר המאזינים הייחודיים שהאזינו השבוע לפודקאסט ולא יספור אותם שוב אם חזרו או המשיכו להאזין לפרקים.
בנתונים שמופיעים כאן זהו גודל קהל די מרשים לפודקאסט מוביל שאנחנו הקמנו ומנהלים. יחסית ל-8 חודשים שבהם הפודקאסט קיים, אלא נתונים מעולים.
נתון 3 – כמות עוקבים
אלה העוקבים בספוטיפי בלבד שימו לב. יש עוד עוקבים כנראה גם באפל פודקאסט, ששם נגיע לנתח בהקדם. העוקבים הם הפודקאסט.
למה העוקבים הם הפודקאסט? כי זו בעצם הקהילה, רק מי שלחץ עוקב הוא מישהו שאהב את התוכן ורוצה לקבל עוד פרקים.
העוקבים זה אחד המדדים הכי מובהקים להצלחה של פודקאסט, קצב צמיחת עוקבים הוא המדד. ככל שהעוקבים שלכם צומחים מהר יותר, ככה אתם עושים משהו נכון.
עכשיו עוברים לניתוח נתונים של פרקים עצמם. אתם באותו מסך ראשי באחסון ספוטיפי, הולכים לכפתור בצד ימין שנקרא Analytics (בדיוק כמו שמראה החץ הלבן בתמונה).
איך נתונים תוכלו למצוא תחת אנליטיקס של אחסון ספוטיפי?
לנתונים שראיתם קודם מצטרף גרף האזנות, בשילוב הנתונים שהיו לכם קודם, יחד עם הגרף.
אפשר לראות בגרף שביום 6 במאי 2024, היו לפודקאסט הזה 1,500 מאזינים ביום בודד. אלה מספרים גבוהים.
בימים אחרים היו הרבה פחות מאזינים כדי שאפשר לראות בגרף.
הפודקאסט מאבד מומנטום אחרי פרסום כל פרק, וזהו תהליך די שגרתי וטבעי.
אפשר לראות עוד משהו – מרבית ההאזנות הן לפרק האחרון שעלה, אבל יש עוד הרבה מאוד האזנות שמתחלקות עם הפרקים הקודמים.
קל לראות את זה, 1,500 האזנות פחות 759 האזנות לפרק האחרון שעלה ו-117 האזנות לפרק 1. מתחלקות עוד 500 האזנות לפחות בין 34 פרקים אחרים.
התופעה הזאת נקרא הזנב הארוך. כלומר, פרקים שעלו אפילו לפני שנה ויותר, מקבלים עוד האזנות זמן רב לאחר הפרסום שלהם.
ככל שאפקט הזנב הארוך יותר חזק בפודקאסט שלכם, ככה הפודקאסט יהיה מצליח יותר.
כלומר אם הפרקים חיים זמן רב לאחר העלאתם, ככה תוכלו לצבור הרבה יותר תנופה והאזנות קדימה.
איך תדעו האם פרק מסוים היה מוצלח?
במסך הבא אתם פשוט לוחצים על הפרק עצמו כדי להיכנס לנתונים של הפרק. שוב מאחסון ספוטיפי זה קל מאוד ופשוט, הכל נגיש.
באחסון כזה אפשר כל הזמן לחיות את הנתונים של ההאזנות בלי לעבור לממשק אחר. זה יתרון גדול מאוד.
כעת אנחנו ניכנס ממש לנתונים של הפרק עצמו ונבין עד מתי הקהל נשאר להאזין לפרק.
שימור מאזינים נקרא באנגלית Retention. הזמן החציוני של האזנה לפרק הוא 52 דקות. זהו כמעט אורך הפרק, כלומר, רוב המאזינים סיימו לשמוע את הפרק וזו ההוכחה שהפרק היה מוצלח. כמה קל, כמה פשוט להבין את זה.
אם רוב המאזינים סיימו את הפרק אז אנחנו נצפה לראות תרומה שלו לעוקבים לפודקאסט, להאזנה לפרקים קודמים ויצירת זנב ארוך וכמובן גם לפניות ומכירות, ככל שמדובר בעסק.
איך מנתחים נתוני ספוטיפי של פודקאסט שלא מאחוסן בספוטיפי?
מתחילים קודם כל בכניסה ללינק הזה.
מקבלים את המסך הבא ואם תלחצו על החץ תגיעו ללינק הזה (בדקו שזה אכן עובד אצלכם ולא לינק פרסונלי).
מקבלים עכשיו את המסך הבא (אני אישית חיברתי פודקאסטים שאני לא מאחסן בספוטיפי דרך חשבון ספוטיפי שמחובר לחשבון הפייסבוק שלי). לכן אני אישית בוחר בכניסה לחשבון ספוטיפי דרך פייסבוק.
אבל אפשר להיכנס גם דרך ג'ימייל שעליו יושב החשבון או לפי שם משתמש וססמה בהקלדה למטה.
שימו לב שזה מסלול שונה מהמסלול למעלה כי אלה פודקאסטים שאחוסנו במקום אחר, וחוברו למנוי ספוטיפי קיים שדרכו רואים את הנתונים כי דרכו התבצע החיבור.
אם לא תתחברו לחשבון הספוטיפי שדרכו חיברתם את הפודקאסט, לא תוכלו לראות את הנתונים שלכם כלל, דרך ספוטיפי.
עכשיו נקבל את המסך הבא שהוא למעשה ריכוז של כל הפודקאסטים שמחוברים תחת חשבון הספוטיפי הזה.
אם יש לכם רק פודקאסט אחד שחובר דרך החשבון הזה, אתם תקבלו רק פודקאסט אחד ולא תצטרכו להיכנס שוב ולבחור פודקאסט.
אני בוחר את אחד הפודקאסטים שמופיעים שם כדי להציג לכם את הנתונים של אחד מהם. בכוונה אני מעוניין להסתיר מאיזה פודקאסט מדובר.
נתעכב רגע על שינוי הצגת הנתונים לעומת אחסון ספוטיפי.
כאן מופיע עוד נתון חשוב והוא Starts כלומר כל מי שרק התחיל להאזין ולא נספר אפילו כמאזין. רק מי שנספר ב-Streams נחשב למאזין בפועל.
עוד נתון מעניין שלא מופיע באחסון ספוטיפי – יש לכם דרך לדעת מה סך היוניקים כמאזינים בכל הזמנים והם נקראים Listeners.
אם תגללו למטה בעכבר תגיעו לרשימה של פרקים שעלו בפודקאסט, לחיצה על פרק תביא אתכם למסך הנתונים שלו.
כאן הנתונים של שימור המאזינים בפרק יוצגו אחרת לגמרי.
ספוטיפי מחלקת לרביעי האזנה ומציגה מה אחוז המאזינים שנשארו להאזין באותו רביע.
ההבדל בין שיטות ההצגה של הנתונים לעומת נניח אחסון ספוטיפי הוא כזה: ספוטיפי רכשה את אנקור שהוא אחסון ספוטיפי למעשה, ואילו ההצגה הבאה, היא הצגה של ספוטיפי משכבר הימים, עוד לפני שרכשה את אנקור והקימה את אחסון ספוטיפי.