איך להיכנס לרשימות הצעירים המבטיחים של פורבס וגלובס?

רשימות הצעירים המבטיחים של פורבס וגלובס, הפכו בשנים האחרונות לסמלי סטטוס שכמעט כל יזמת, מנכ"לית וגם בכירים בחברות, יעשו הכל כדי לקבל אותם. הרשימות הן מעין תווית והכרה רשמית על מידת ההצלחה שלכם. אחרי שראיתי כל כך הרבה פוסטים ותסכול של יזמים שלא נכנסו לרשימות, ובעקבות פניות שקיבלתי, החלטתי לכתוב את המאמר הזה כדי להסביר כיצד לשפר את הסיכויים שלכם להיכנס לרשימות הללו.

 

למה בכלל להיכנס לרשימות הצעירים המבטיחים?

 

בעולם רווי ברשתות חברתיות, מסרים ופרסום, הערך התדמיתי של הרשימות הללו עולה.

בדיוק כמו שמטבע הביטקוין לא מפסיק לזנק כי ההיצע שלו מוגבל, כך גם הרשימות הללו. בהנחה שעיתון דה מרקר יפסיק לפרסם את הרשימה משלו (בשנת 2023 הוא לא פרסם אחת בגלל המלחמה), אז נשארו להן 2 רשימות בלבד, פורבס וגלובס.

כיום ישנם הרבה יותר יזמים ומצליחנים סביבנו והסינון והתחרות עולים משמעותית, לכן גם הביקוש עולה.

אותן רשימות מקנות תהילה והילה עבור מי שנכנסים אליהן. הן מהוות תנופה עסקית ואישית.

למה אני כותב בכלל את המאמר הזה?

הרעיון למאמר הזה התחיל ככה: "שהם, אני ממש מבואס. יש לי סטארטאפ מצליח, מוצר מעולה, אחלה צוות, רזומה מרשים והגשתי לאחרונה מועמדות לרשימת 30UNDER30 של מגזין Forbes והם דחו אותי. אני לא מבין למה אנשים אחרים שאני מכיר שיש להם הרבה פחות מה להציע מצליחים להתברג בכותרות ולהכנס לרשימה הזו, ולי זה פשוט לא הולך!"

זה מה שאמר לי לאחרונה יזם צעיר, שאפתן, חדור מטרה, בעל ערכים טובים שבנוסף גם תורם לא מעט במילואים, אבל היה לו חשוב להתברג לרשימה הזו כי היא מהווה סמל סטטוס משמעותי.

אם לומר בכנות, הוא לא היחיד שפנה אלי בנושא. קיבלתי כמה פניות כאלה אחרי פרסום הרשימה האחרונה של Forbes.

האזנתי לו בקשב רב ושאלתי אותו האם הם עקביים בפרסום, האם הוא משקיע במיתוג האישי שלו ומתראיין למשל בפודקאסטים, האם הוא משתף תוכן במדיה החברתית?

האמת, שמנסיוני הרב בעולם יחסי הציבור, ידעתי בדיוק למה זה קורה.

ולפני שנמשיך עם הסיפור של יונתן (שם בדוי), אני חייב לומר:

ראשית, הסטטיסטיקה מראה שאחוז קטן מאוד מהיזמים עד גיל 30 מתברגים ברשימה. בדרך כלל הסיכויים עולים כשמדובר בדמות מוכרת יותר שהפעילות שלה מתוקשרת.

ושנית, היום כבר לא מספיק לעשות דברים טובים וחשובים ולקוות שידעו על זה בלי שתגידו לאף אחד. יש המון תחרות ואם לא תספרו לעולם, הוא פשוט לא ידע.

אני נמצא בעולמות יחסי הציבור והשיווק כבר למעלה מ-15 שנה, ובמהלך השנים נוכחתי לראות פעם אחר פעם שלאו דווקא היזמים ובעלי העסקים הטובים ביותר הם שמצליחים להתברג בכותרות, אלא אלו שיודעים לשווק ולמתג את עצמם בצורה נכונה.

ובעיקר, אלו שלא מתייאשים וממשיכים לעבוד כל הזמן על להישאר בתודה, כדי שכשכיגיע הרגע שבו יש "פיק" סביב מה שהם מייצגים או עוסקים בו (למשל סטרטאפים בתחום הסייבר שלאחרונה נחשב לטרנדי מאוד) – הם יהיו הראשונים לקפוץ בראשם של העיתונאים.

איך למתג את עצמכם נכון כדי לעורר עניין של עורכי רשימות הצעירים המבטיחים?

ובחזרה ליונתן. במקרה של יונתן, באמת מדובר ביזם מוצלח בתחום הפיננסי שפשוט לא ידע לשווק ולמתג את עצמו נכון ולא הבין שיחסי ציבור הם לא קסם, אלא השקעה ארוכת טווח.

הוא לא השקיע בפרסום, לא התראיין בפודקאסטים ולא התייעץ בנושא עם אנשי מקצוע. פעם בכמה חודשים אולי הוא כתב פוסט בלינקדאין שזכה למעט חשיפה וזהו בערך. יונתן לא היה מוכר בקרב עיתונאים ואנשי מקצוע בתחום ולכן למרות כל מעלותיו, לא הצליח לפרוץ מבחינה תקשורתית ושיווקית.

יונתן רצה שאעזור לו לקבל כתבה בעיתון ידוע. הסברתי לו שלא מדובר בריצת ספרינט ומאחר שלא מכירים אותו כרגע, לא אוכל להבטיח לו שישיג כתבה, אבל עם אסטרטגיה נכונה, עקביות והתמדה, נוכל להגיע לתוצאה הרצויה בתוך מספר חודשים.

אחרי אותה שיחה, למרות שהוא היה סקפטי ולא האמין שזה יכול להצליח, הוא החליט לשכור את שירותי יחסי הציבור שלנו.

כעבור כחודשיים והרבה עבודה קשה, יונתן קיבל את הכתבה הראשונה שלו באחד העיתונים הכלכליים הגדולים והוזמן להתראיין בפודקאסט פופולרי.

במקביל, הוא התחיל תחת הנחייה שלנו לכתוב תוכן בלינקדאין ולהתמיד וכמה חודשים לאחר מכן, גם סגר עסקה גדולה שהגיעה אליו בעקבות החשיפה והאימפקט שיצרנו יחד.

לפני כמה ימים הוא כתב לי שחבל שהוא לא הבין את זה לפני כי היום הוא יכול היה להיות אפילו במקום טוב בהרבה, אבל מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא.

מוסר השכל💡 – תשקיעו היום ביחסי הציבור ובשיווק שלכם, כדי שמחר תוכלו לקטוף את הפירות, גם ברשימות החשובות של גופי התקשורת 🤓

אז מה אתם צעירים לעשות כדי להיכנס לרשימות הצעירים המבטיחים של פורבס או גלובס?

המלצות – כשחברים מגישים אתכם ומציגים את ההישגים שלכם כיזמים, אז הסיכויים להיכנס הולכים ועולים. היעזרו במספר חברים ותדרכו אותם כיצד להציג אתכם ואת ההישגים שלכם. אם החברים שימליצו הם יזמים או בעלי עסקים בעצמם, ייתכן שלהמלצה שלהם יהיה הרבה יותר משקל וכוח.

הגישו גם את עצמכם – מלאו את טפסי ההגשה של עצמכם, ואם תוכלו, הציגו הישגים בולטים שהיו לכם, במיוחד הוסיפו לינקים מכתבות וחשיפה תקשורתית.

מה כדאי לעשות כהכנה תשתיתית להגשות לרשימות הצעירים המבטיחים?

בניית תשתית שיווקית

הרי לא יבחרו יזמים שאיש לא שמע על הפעילות או ההישגים שלהם כלל. מעבר לחברים שיגישו אתכם כשיפתחו הרשימות, העבודה מתחילה לפחות שנה או יותר לפני ההגשה עצמה. עליכם לוודא שכל הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות מתוחזקים ומשקפים את הפעילות שלכם. זה מתחיל מפרופיל הלינקדאין שיכלול את כל מקומות העבודה, העסקים ועיסוקים שלכם, ובהמשך גם פרופילים באינסטגרם וטיקטוק. כל פרופיל וזהות דיגיטלית, יש להם משמעות גדולה.

פרופיל תקשורתי וראיונות בפודקאסטים

מי שמתראיין וחושף את הקריירה שלו ציבורית, מגדיל את הסיכויים שלו להיכנס לאותן הרשימות. כדאי מאוד לקחת קמפיינר שיתקשר אתכם כיזמים מצליחים לפחות כמה חודשים מראש, לפני ההגשה לרשימות. כשעורכי הרשימות רואים כתבות ואזכורים תקשורתיים, הם מבינים שמדובר ביזמים מצליחים והסיכויים שלהם להיבחר הולכים ועולים.

עשייה חברתית

פעילות חברתית ותרומה לקהילה היא הכרח עבור כל אחד ואחת. במידה ואין לכם כל פעילות כזאת, אז לגמרי זה הזמן להתחיל אותה. הרשימות כוללת הרבה פעמים צדדים חברתיים של תרומה לקהילה, חברתית ואישית. ודאו גם שהפעילות הזאת מתוקשרת היטב החוצה, כי אם זה לא מתוקשר, כאילו לא עשיתם אותה.

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם