איזה סוגים של שיווק עובדים (באמת) בעולמות הפיננסים וההשקעות?

חברות ואנשי מקצוע בעולמות הפיננסים סובלים במיוחד מבעיה שהולכת ומחריפה: קיימים מתחרים רבים וחדשים נכנסים בקלות לענף ואז הקושי ביצירת בידול אמיתי הולך וגדל. הפתרון האמיתי לבידול וייחודיות הוא השקעה בשיווק והשקעה נכונה, היא מהווה 70% מההצלחה שלכם.

למרות זאת, ישנם אינספור משווקים שונים, רובם אינם אנשי פיננסים, כלכלה או שוק ההון ולכן כמי שאינם אנשי תוכן בעולמות הללו, הם יתקשו לעשות עבורכם את השיווק בצורה נכונה.

החלטה ראשונה – בחרו חברת שיווק או יחסי ציבור שמומחית בעולמות הפיננסים

לפני שאתם בוחרים אנשי מקצוע שיובילו את השיווק שלכם, חשוב שהם יהיו בעלי ידע נרחב בעולמות הפיננסים, כלכלה ושוק ההון. ידע כזה ניתן לצבור לאורך שנים, דרך לימודי תואר ראשון בכלכלה, מנהל עסקים, או בעיסוק בעולמות הללו כאנשי מקצוע.

באופן אישי לפני שנכנסתי לעולמות השיווק למדתי תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, כדי להבין היטב בעולמות הפיננסים. הידע הזה נתן לי יתרון יחסי בתחום השיווק שלא כולל אנשים המבינים בעולם הפיננסי כמעט בכלל.

ההבנה הפיננסית מאפשרת לייצר תוכן מדויק, מקצועי וייחודי בעולמות הפיננסים. בעולמות הפיננסים התוכן הוא הבסיס האיתן שמאחוריו עומד כל תהליך השיווק. לכן, אם אנשי השיווק לא מבינים את עולמות הפיננסים כמעט כמו בעלי המקצוע, הם יתקשו לבצע את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר.

פרסום ממומן – רק עם מוצרי תוכן שיעבדו כחלק מהקמפיין

הנטייה הראשונה והמיידית של כל חברה בעולם הפיננסים, היא שההשקעה בשיווק תלך מיידית לצורך הבאת לידים ולקוחות חדשים לעסק. זה נשמע די פשוט, נשקיע בקמפיין פרסום ממומן, נקבל X לידים ומתוכם נצליח להמיר אחוז מסוים. רבים חושבים שכך הם יחזירו את ההשקעה ויוכלו לרוץ קדימה.

בפועל הלידים המגיעים הם לרוב קרים, לא נסגרים מיידית והם תוהים ושואלים את עצמם מה ההבדל בין העסק אליו פניתי לעוד 20 שרצים להם בפיד ומציעים מוצר דומה. ללא חימום של קהלי היעד עם מוצרי תוכן איכותי, נראה שתתקשו להמיר. השלב הזה בפאנל השיווקי חסר להרמה מאוד חברות.

כשאני מדבר על מוצרי תוכן, אז לא מדובר בלהביא את האנשים להוריד מדריך שלכם ואז לייצר להם סדרת מסרים ומיילים שיווקיים שיגרמו להם לקנות מכם. השיטה הזאת לא עובדת ביצירת אמון, למרות שהרבה מאוד מנטורים לשיווק עושים בה שימוש.

כיום אחת הדרכים המובילות היא להביא את המתעניינים אל הפודקאסט ועדיף אל הוידאוקאסט שלכם, שם הם יקבלו הרבה מאוד תוכן וערך. אחרי שהם יבינו שאתם המקצוענים האמיתיים שיסייעו להם, רק אז תוכלו להמיר מהם ולהפוך אותם ללקוחות משלמים.

אפשרות נוספת היא להאריך את המשפך השיווקי ולעודד אותם דרך הפודקאסט להירשם לניוזלטר שלכם, שם הם יקבלו ערך ולא פרסומות (כמו שבעלי מקצוע רבים בעולם הפיננסי נוטים לעשות בטעות). אם תדוורו פרסומות לקהל היעד התוצאה תהיה שהוא ינטוש את הניוזלטר שלכם ותאבדו את היכולת למכור לו משהו.

השקיעו באתר האינטרנט ובתוכן מקורי וייחודי שאין במקומות אחרים

אם ניכנס עכשיו לאתרים של חברות לתכנון פיננסי, ייעוץ משכנתאות, ביטוח ועוד, נדיר שנמצא מאמרים המציעים ערך אמיתי. משפך שיווק שמתחיל באתר האינטרנט שלכם ומבוסס על תוכן, יהיה אחת הבחירות הנכונות והיעילות ביותר.

כיום, רוב המאמרים נכתבים על ידי כותבי תוכן ברמה נמוכה מאוד, או דרך AI. למעשה 90% מהמאמרים והתוכן באתרים לא מחדש שום דבר.

יהיו שיגידו מצד שני ששום דבר לא מתחדש בעולמות הללו. ההפך הוא הנכון, ישנם חידוש וחדשנות אין קץ.

ברגע כתיבת שורות אלה נכנסה לתוקף הרפורמה בפנסיה, בגמל ובמסלולי ההשקעה של כולנו. יחד עם זאת, נראה שאם הייתם בודקים בחודש יולי 2024, כנראה שלא הייתם מוצאים אף סוכנות ביטוח או חברה לתכנון פיננסי, שדאגה לייצר באתר שלה תוכן מקורי או ייחודי הנוגע לאותה רפורמה.

יהיו שיטענו שלייצר תוכן כזה, אולי לא יביא אליכם את הלקוחות שאתם מחפשים ולכן חבל על הזמן וההשקעה. מאידך, ערימות של זמן כן משקיע הארגון בפגישות רבות משתתפים שבהם מעטים הם המשתתפים בפועל.

כדי לייצר תוכן ייחודי באתר האינטרנט שלכם, תצטרכו להשקיע גם משאבים וזמן ולא תמיד תראו את התוצאות מיד. אלה יגיעו רק בהמשך הדרך, ככל שתתמידו ביצירה של עוד ועוד תוכן מקורי וייחודי. אולי זו נראית המשימה הכי לא חשובה בעסק ובשיווק בכלל, עם זאת, יש עסקים רבים שכל השיווק שלהם מבוסס על תוכן אורגני ואיכותי כתוב.

היתרון של התוכן הכתוב והאורגני הוא ברמת הדיוק שלו, ברגע שמתבצעת המרה מהתוכן, אז קרוב לוודאי שאלה יהיו לידים איכותיים יותר ורציניים יותר. העסק לא מבזבז משאבים על אנשים שאינם רלוונטיים.

שלבו את ערוצי השיווק במודל של 60% תוכן ו-40% פרסום ומכירות

השבוע ישבתי עם סוכנות גדולה לתכנון פיננסי. שוחחנו איתם על האפשרות לייצר עבורם קמפיין של יחסי ציבור בשילוב של פודקאסט.

אחד הבעלים סיפר על סוכנות אחרת שמשקיעה בשיווק. כשהוא שאל בעלים של סוכנות גדולה שמשקיעה בשיווק, האם זה מחזיר את ההשקעה, אותו חבר סיפר שהוא מוציא 35,000 בחודש ומייצר מכירות והכנסות בסכום דומה. ההוצאה על שיווק מביאה מכירות בסכום דומה, אבל הוא נשאר עם המיתוג של העסק. העובדה שהשיווק מביא גם מיתוג, הופכת בעיניו את ההשקעה למשתלמת.

כיום מאתגר יותר ויותר להמיר מכירות איכותיות מקמפיינים של פרסום דיגיטלי שמטרתם רק למכור מיד. הלקוחות חוקרים, בודקים ופחות מאמינים לכל משווק או מוכר של חלומות. לכן, חשוב מאוד לשלב בדרך ובמסע שלכם מוצרי תוכן שייבנו את האמון של המתעניינים.

אותה חברה לתכנון פיננסי ככל הנראה שגרתה באסטרטגיה שלה. היא ככל הנראה התבססה על פרסום במקום על יצירת תוכן. כדי לבנות ולבסס את השיווק שלכם, המודל הנכון הוא 60% תוכן ורק 40% פרסום שמטרתו לייצר לכם מכירות. מכאן אנחנו עוברים לאפיק הבא שפשוט עובד להרבה מאוד חברות והוא פודקאסט.

בחנו את גישת מערך שיווק מבוסס פודקאסט

אחת הגישות העולות בשיווק בעולמות הפיננסים, היא מערך שיווק מבוסס פודקאסט. הסיבה שהשיטה הזאת עובדת בצורה כל כך טובה, היא כפולה: בפעם הראשונה היא לא דורשת זמן רב מהבעלי של העסק, ולכן הוא יכול לעסוק ביום יום שלו. בפעם השנייה השיטה מייצרת לבעל העסק שורה של מוצרי תוכן שונים לכל הרשתות.

הפודקאסט עולה ליוטיוב ולכל אפליקציות הפודקאסטים וכך נוצרת נוכחות באחת מהפלטפורמות החשובות שבהם מקבלים החלטות פיננסיות. מהפודקאסט ניתן לייצר סרטונים שמשמשים כחומרים לכל פלטפורמות הסושיאל החל מפייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק ועד ליוטיוב שורטס.

אותם סרטונים יכולים לשמש את העסק בקמפיין פרסום ממומן שהוא מוביל, וכך יש חיבור בין התוכן בפודקאסט להמרת הלקוחות הפוטנציאליים למשלמים.

דוגמה למערך שיווק מבוסס פודקאסט שנבנה בפודקאסט המירוץ לדירה עם ימית אפריאט

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם