מדריך שיווק: איך חברות יכולות לשפר את איכות הלידים?

אחת מהרעות החולות של הפרסום הממומן, היא הקלות היחסית שבה אפשר להוציא קמפיין לדרך. איתה באה גם הקלות שבה בחלק מהקמפיינים אפשר להשאיר ליד. יש שיטות אוטומטיות שונות שבה אנחנו אפילו לא צריכים למלא את הפרטים, ולחיצה על אישור שולחת את הפרטים שלנו למקום אליו התעניינו. לפני שבונים אסטרטגיה שיווקית ומשתמשים בכלים וטקטיקות, אפשר להיעזר בשירותים של מומחה שיווק, שיוכל לסייע לכם להגדיל את אחוזי ההמרה. אבל, לא לפני שתקראו את המאמר הבא שייתן לכם את הכלים הכי חשובים לשיפור המרות במשפך השיווק שלכם.

ככל שקל יותר להשאיר פרטים, והלקוח לא עובר במשפך שיווק מסודר (עליו הרחבנו מאוד במאמר כאן), כך איכות הלידים תהיה נמוכה יותר.

הרבה עסקים סובלים בעידן הפרסום הדיגיטלי מלידים לא איכותיים. המגמה הזאת רק תלך ותגבר. יותר עסקים נכנסים לעולמות הדיגיטל ונוטשים את עולמות הפרינט והאמצעים המסורתיים גם ב-2024.

העומס על הרשתות החברתיות עולה, עלות הפרסום בפייסבוק רק מאמירה אגב מאחר ומספר המשתמשים לא יעלה בצורה דרמטית ואילו מספר המפרסמים עולה דרמטית.

מה המשמעויות של איכות לידים נמוכה?

יהיו בעלי חברות שיטענו לרגע: "אבל אם אני אקבל הרבה יותר לידים, לא אכפת לי שחלקם יהיו לא רלוונטיים".

ובכן, הגישה הזאת שגויה.

היא שגויה מהסיבה היא שקודם כל הכסף שלכם הולך לשיווק שאינו מדויק. אתם מבזבזים "תחמושת" שיווקית על מקומות לא נכונים.

הבעיה היותר גדולה שרובה לא חושבים עליה כלל: הזמן היקר שאתם מבזבזים על עיסוק באנשים שאינם רלוונטיים. ככל שהעסק שלכם רווחי ומצליח יותר, כך העלות האלטרנטיבית של כל זמן מיותר כזה היא גבוהה.

נציגי המכירות שלכם במקרה הטוב, או אתם עצמכם במקרה הרע, משקיעים זמן עבודה למתעניינים לא רלוונטיים. פה ההפסד שלכם בשעות עבודה, גם אם למעשה לא יוצא לכם כסף מהכיס – הוא הכי משמעותי שיש.

מה התועלת בשיפור איכות הלידים שלכם?

שיפור איכות הלידים בכל עסק משפיעה על 2 הפרמטרים שכמעט כולם בוחנים – השורה העליונה והשורה התחתונה, כלומר הרווחיות של העסק.

תחשבו על זה ככה, אם אתם מצליחים לשפר את יחס ההמרה, נניח מ-5% ל-10% זה יכול להיות שיפור דרמטי.

בואו ניתן למשל דוגמה מספרית פשוטה מעולמות השירותים.

בטבלה הזאת המחשנו עד כמה הגדלה של שיעור ההמרה היא קריטית ודרמטית להצלחת השיווק. כל אחוז שיפור בשיעור ההמרה שלכם יביא אתכם לייצר הרבה יותר הכנסות ורווחים

אפשר לראות למשל על עסק למשל של נותן שירותים שגובה 8,000 שקל באופן חד פעמי על השירות שלו, הוא יצליח יותר מלהכפיל את הרווח הנקי באמצעות הגדלת שיעור ההמרה.

להגדיל את כמות הלידים מ-100 ל-200 יעלה כבר הרבה יותר ולא בהכרח יהיה אפקטיבי, כמו להשקיע בהגדלת שיעור ההמרה מ-5% ל-10%.

דרך ראשונה להגדיל את שיעור ההמרה וזה לא ייקח מעט זמן, היא השקעה במותג שלכם. עסק שהוא מותג יצליח להמיר בוודאות בשיעורים הרבה יותר גבוהים.

השקעה במותג האישי ושל החברה שלכם כדי לשפר את איכות הלידים

הדרך הראשונה היא להפוך לבעל עסק מוכר. ככל שקהלי היעד יכירו אתכם כבעלי עסקים, ישמעו עליכם וככה רמת האמון בכם תעלה.

תזכרו שככל שמדובר בשירות יותר משמעותי, ההחלטה אצל קהלי היעד האם לעבוד אתכם, מתקבלת לאחר שורה של התייעצויות עם אנשי מפתח.

אם בזמן ההתייעצויות של קהלי היעד, גם קהלים נוספים יכירו את בעל העסק, כך רמת האמון בו תעלה וגם שיעורי ההמרה בסופו של דבר.

לכן, אתם צריכים מעבר לקמפינים, עוד פעולות שיווק שיחזקו את יחסי ההמרה.

דוגמאות לפעולות שיווק שמחזקות יחסי המרה ואמון:

וידאוקאסט מצולם – גישת וידאוקאסט כמנוע תוכן מרובה פלטפורמות, הרחבנו על השיטה בבלוג הזה. הוידאוקאסט עובד כתוכן בפני עצמו בכל אפליקציות הפודקאסטים ומגיע לאזניים של קהל מאוד רחב, ככל שכמובן תתמידו בתוכן.

חשבון יוצר בטיקטוק – הפלטפורמה מעניקה כיום לעסקים וליוצרי תוכן חשיפה מאוד משמעותית כמעט חינם. אין עוד הרבה פלטפורמות שמאפשרות חשיפת תוכן משמעותית ללא עלויות כמעט.

חשבון יוצר בלינקדאין – לינקדאין היא פלטפורמה שהרבה מאוד עסקים מפספסים. אם יש לכם עסק מסוג B2B, לינקדאין היא פלטפורמה שיכולה למתג אתכם ולשפר לכם את יחסי ההמרה.

יחסי ציבור – הגביע הקדוש של המיתוג בהיקפים משמעותיים. יחסי ציבור יביאו את המותג שלכם לחשיפה משמעותית בכלי התקשורת בישראל, בפודקאסטים ובכלי תקשורת אלטרנטיביים. כך הלקוחות וקהל היעד שלכם יכיר אתכם. ככל שיכירו אתכם ואת המותג שלכם, יותר ויותר מתעניינים ירצו להשאיר פרטים. יחסי ציבור יסייעו כדי לחזק את האמון בכם.

כיצד תוכלו לשפר את איכות הלידים ברמה הטכנית?

אני מעוניין להרחיב עבור בעלי חברות ועצמאים את המניפה ולהכיר להם כלים, שהם יכולים לבקש מחברת הקידום הממומן שלהם.

לכן בחרנו בפירוט של מספר כלים מעט טכניים, אבל תוכלו לדרוש אותם מחברת הקידום שלכם. הם יוכלו ליישם אותם כדי להגביר את האפקטיביות של הקמפיין הממומן שלכם.

שימוש ב-Landbot

אנחנו נוטים לחשוב על תהליך של השארת לידים כתקשורת א-סינכרונית, כלומר מתעניין משאיר פרטים בדף נחיתה, או בפייסבוק.

בפועל, באמצעות טכנולוגיה ומעט בנייה טכנית, תוכלו לייצר תהליך אוטומטי.

לנדבוט מפעיל עבורכם כלי סינון מצוין ללידים ועובד היטב בעולמות כמו פיננסים, נדל"ן, השקעות ומוצרים שבהם יש לבדוק מראש את רמת ההתאמה של השירות אל הלקוח. כשהמתעניין ממלא את שאלון הסינון, מתרחש כבר חלק מתהליך המכירה עצמו כי כמו שאתם בטח יודעים, הדרך הכי טובה למכור היא לשאול את הלקוח שאלות.

גם עבורכם קיבלתם דאטה מאוד מזוקקת שבה כבר התנהל תהליך שאלון מול הלקוח המתעניין.

ברגע שתקבלו את הלידים בתור בעלי עסקים, יהיה לכם מידע מאוד מפורט על המתעניינים הפוטנציאליים, ותוכלו להבין כבר מהם עד כמה הם מתאימים.

 

הטכנולוגיה של לנדבוט מאפשרת לכם לנהל למעשה שיח אוטומטי עם הלידים הפוטנציאליים, וכך גם לסנן אותם בצורה מדויקת

בניית טפסים ארוכים ומפורטים יותר

במידה ואין רצון או עניין להשתמש בטכנולוגיית צ'אטבוט כמו לנדבוט, אתם יכולים לבחור באופציה נוספת של טפסי לידים מפורטים.

כלומר, לא להסתפק רק בשלוש השדות המוכרים:  שם, טלפון ומייל. אלא, אתם תוכלו לייצר שדות מפורטים יותר. נניח ומדובר למשל בחברת נדל"ן שמוכרת דירות, תוכלו לבחור בשאלה מסננת כמו "האם אתם בעלים של דירת מגורים?". למשל, השאלה הזאת מייצרת סינון מסוים כדי לשער למשל מה גובה ההון עצמי של המתעניין. אם רוב הדירות שאנחנו עומדים למכור הם בעלות של 3 מיליון שקל.

תוכלו להוסיף עוד שאלות לבקשת אינפורמציה כשהמטרה שלהן גם מאחורי הקלעים, להראות שאתם עורכים סינון מסוים לפני שמקבלים את הלקוחות הפוטנציאליים.

המחיר שתשלמו הוא שפחות אנשים ישאירו בוודאי פרטים, אבל מרבית אלה שהתייאשו ולא רצו למלא את הפרטים הם כנראה לקוחות לא רלוונטיים. לכן לסנן את הלקוחות הללו כבר בתחילת המשפך זהו יתרון ולא חיסרון.

הפניית הקמפיין לדף נחיתה אינטרנטי

עוד עוגן חשוב כדי לסנן את הלידים שמגיעים, הוא דף נחיתה אינטרנטי.

דף נחיתה אינטרנטי הוא כזה שאתם יכולים לשלוט עליו בסוף המשפך השיווקי, כלומר אתם יכולים לבנות את המסרים הסופיים לפני קבלת ההחלטה הסופית של הלקוח.

יש לזה חשיבות גדולה, אתם רוצים להעביר אותו מול מסרים מדויקים לפני שהוא מקבל את ההחלטה הסופית כדי להיות לקוח שלכם.

השארת פרטים בדף נחיתה היא שונה מהשארת פרטים למשל בטופס של פייסבוק. אנחנו ממליצים לייצר דף נחיתה שבו משאירים את הפרטים.

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם