מיתוג מעסיק: עושה את ההבדל ומעניק יתרון בגיוס עובדים

כששוק ההייטק הישראלי חווה תקופת מאתגרת במיוחד, והתחרות על כל טאלנט הולכת וגוברת מדי יום, מלבד השכר הגבוה, ההטבות המפנקות, כרטיסי התן ביס, הקייטרינג היוקרתי וימי הכיף, בעזרתם מנסות החברות לפתות את העובדים לעבוד אצלם, למיתוג המעסיק יש חשיבות מכרעת ביותר בבחירת מקום העבודה ע"י העובדים.

למעשה ע"פ סקר שערכה לינקדין 80% מנהלי כוח אדם בכל העולם מסכימים כי לחברה בעלת מיתוג מעסיק טוב, קל יותר לגייס עובדים.

לפעמים חברות הייטק רבות עלולות לחשוב שהשקעה בפינוקים והטבות לעובדים מספיקה כדי למשוך אותם אליהן, אבל העובדות מראות אחרות, שכן מיתוג מעסיק שלילי הוא פרמטר מרכזי ומשמעותי יותר מכל השאר. 

אין כמעט מועמד לתפקידי ההייטק השונים, שלא ייקח בחשבון את התדמית של מקום העבודה לפני שישקול אם לעבוד בה. צריך להבין בעולם בו הביקוש לעובדים עולה על ההיצע, הדרישות של העובדים ממקום העבודה עולות, ולווא דווקא מדובר רק בדרישות חומריות. 

המועמדים הפוטנציאלים בוחנים את מקום העבודה, את התחשוה שהוא משדר, את היחס שהם מקבלים במהלך כל צעד במהלך הליך הגיוס, שומעים חוות דעת על מקום העבודה מעובדים קייימים או עובדי עבר, ואוספים כל פיסת מידע אפשרית בדרך להחלטה.

בזמן שסטארטפים רבים בראשית דרכם, עם יכולות קטנה יותר להעניק לעובדים את הטבות ושכר גבוה שוברים את הראש, איך למשוך עובדים אליהם, ייתכן ומיתוג מעסיק הוא התשובה עבורם.

מיתוג מעסיק הוא דבר שצריך לנהל ולעצב בעצמכם. לא ניתן להשאיר אותו ליד המזל והגורל, אי אפשר להיות אדישים ולומר לעצמכם שהיחס שאתם נותן לעובדים נפלא והערכים שאתם מייצגים מצוינים וכל העובדים נהנים להגיע לעבוד אצלכם. בסופו של דבר גם אם אתם צודקים, התדמית שלכם עלולה להיות שונה בקרב חלק מהעובדים, והם עלולים להשפיע לרעה על מועמדים פוטנציאלים.

איך ניתן לעצב ולנהל את מיתוג המעסיק שלכם?

  1. קבעו את הערכים ואת האני מאמין של החברה שלכם שמייחדת אותה לעומת השאר – הדבר הראשון שמעצב מיתוג מעסיק, הוא הסיפור של החברה, הערכים שהיא מייצגת והשאיפות והמטרות העסקיות והחברתיות שלה יחד עם מה החזון שלה לגבי עובדייה. לכל חברה יש סיפור משלה, צריך לספר אותו נכון ובאופן משכנע וערכי. בסופו של דבר, זהו פן חשוב ביותר כדי לגרום למועמדים להזדהות עם הסיפור שלכם ולרצות לעבוד אצלכם. הסיפור שלכם צריך לכלול הצלחות אבל גם כישלונות, אומץ, לקיחת סיכונים דבקות ונחישות.
  2. נסו לבחון איך החברה שלכם נתפסת בעייני המועמדים הפוטנציאלים ואנשים מבחוץ – ניתן לבדוק זאת באמצעות חוות דעת שנכתבות באתרים שונים למציאת עבודה, ברשתות החברתיות ובאמצעות עובדים בחברה. זה יאפשר לכם לדעת מה אתם עושים נכון ומה לא, ומהם הנקודות בהן אתם צריכים לשפר את התדמית שלכם.
  3.  תנו את הבמה לעובדים הקיימים לספר על מקום העבודה– שימו את העובדים בפרונט ותנו להם את האפשרות לספר על החוויה שלהם במקום העבודה. כמובן, שתמצאו את העובדים התקשורתיים ביותר עם חוות דעת חיובית על מקום העבודה, שיוכלו לספר באותנטיות על מקום העבודה והערכים שהוא מייצג. מומלץ, לעשות זאת באמצעות קטעי וידיאו. הן נתפסים אמינים יותר מאשר חוות דעת כתובות, ויוצרים רושם חזק יותר. בקשו מהעובדים לפרסם את חוות הדעת ברשתות החברתיות ובקבוצות של מחפשי עבודה וכאלה שקשורות לתחום ההייטק. בעידן של היום, מספיק לפעמים לפרסם ברשתות החברתיות תמונה אחת במהלך יום העבודה או ביום כיף במסגרתו, כדי ליצור רושם חזק על מעומדים פוטנציאלים.
  4. קידום פעילות החברה בתקשורת – מיתוג המעסיק שלכם, נבנה בסופו של דבר גם ע"י חשיפה עקבית בכלי התקשורת. כשהביקוש לטאלנטים בשוק ההייטק הוא כל כך גבוה, חברה שאין לה דריסת רגל בתקשורת, ומינויים משמעותיים בחברה, גיוסי הון או כל פעילות יוצאת דופן אחרת לא מפורסמים באמצעי המדיה השונים, מוצאת את עצמה בנקודת חסרון לעומת השאר. כשמעומד פוטנציאל בוחן האם לעבוד בחברה, הוא בדוק גם את רמת המוכרות שלה והפרסום שלה. זהו מדד בשבילו להחליט האם החברה טובה מספיק. עליכם לנסות לקדם בתקשורת וברשתות החברתיות כל פעולה משמעותית בחברה, שיוצרת תדמית חיובית על החברה, על מנת להראות למועמדים שאתם בורג מרכזי בשוק ההייטק הישראלי.

 

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם