בשנים האחרונות, עסקים וחברות מתמודדים עם מציאות מורכבת ומתעתעת, המשלבת משברים כלכליים, מלחמות וגם מהפכות טכנולוגיות שהפכו את הזירה העסקית למאתגרת הרבה יותר.
מצד אחד, חברות רבות נלחמות כדי לשרוד במציאות כלכלית מאתגרת מאוד בצל מלחמת עזה והאינפלציה הגבוהה במשק, מצד שני, התחרות רק גוברת.
מהפכת הניו מדיה והרשתות החברתיות, מאפשרת היום לכל עסק בקלות כביכול לייצר תוכן וסרטונים ולקדמם ולהגיע לקהלי יעד משמעותיים.
האתגר האמיתי הוא ליצור בידול. זוהי מילת המפתח. הרי רוב קהל היעד שלכם נחשף לכל כך הרבה נותני שירותים ומוצרים, כך שהוא מתקשה להבדיל ביניהם. הקשב של הלקוח הולך ואוזל בתוך עולם תוכן בלתי נגמר. אחת הדרכים שמאפשרות לחזק עוד יותר את פעולות השיווק שלכם ברשתות, בעיתונות או באמצעי התקשורת השונים הם יחסי הציבור.
לא פעם אנחנו רואים עסקים וחברות רבים שמעוניינים לשכור את שירותי של משרד יחסי ציבור, אבל לא בדיוק יודעים כיצד לבחור את המשרד שיתאים לפעילות שלהם. לצורך כך הכנו עבורם מאמר מיוחד שמפרט מהם הפרמטרים החשובים ביותר שיש לבחון כאשר בוחרים משרד יח"צ.
8 פרמטרים שיסייעו לכם לבחור משרד יחסי ציבור
בחרו משרד אשר מתמחה בתחום העיסוק שלכם – כיום מעטים מאוד הם משרד יחסי הציבור אשר מתמחים בתחום הפיננסי וההשקעות למשל, אם מדובר בבית השקעות, פמילי אופיס, חברת תכנון פיננסי ועוד, חשוב מאוד שמשרד יחסי הציבור יבין לעומק בכל הסוגיות הכלכליות, הפיננסיות, הפנסיוניות והביטוחיות השונות. זאת על מנת שיכול לסייע בקידום התוכן בצורה הטובה ביותר. בררו את הרקע של מנהלי הלקוחות במשרד, ותבינו לעומק אם בעבר הם טיפלו בחברות ועסקים עם פעילות דומה, בין אם זה מתחום הנדל"ן, המשפטים, הטכנולוגיה חשוב שתהיה להם הבנה רחבה בנושאים הללו.
בקשו לקבל שמות של לקוחות קיימים ומהעבר ובחנו את הרשתות החברתיות של משרד היח"צ – חשוב מאוד לבחון את הכתבות, מאמרים, ראיונות, הודעות לעיתונות שהמשרד קידם עבור לקוחות בעבר. זוהי הוכחה ליכולות המקצועית שלו ובעזרתם תוכלו לבחון האם השירות יכול להפיק עבורכם תועלת אמיתית. במקביל, גשו לרשתות החברתיות של משרד יחסי הציבור, ובחנו פרסומים נוספים שקידם.
גשו גם לפייסבוק, לינקדאין והאינסטגרם של המנהלים והמייסדים של המשרד, כדי לראות את רשת הקשרים שלהם, שבעתיד תוכלו גם לרתום לטובתכם.
אל תסתנוורו ואל תתפתו ללכת דווקא אל משרד היח"צ עם השמות הגדולים והנוצצים – לפני כשנתיים הגיע אלינו לקוח שעומד בראש ארגון פיננסי אשר הציג צמיחה משמעותית מאוד בשנים האחרונות, וביקש לקבל הצעת מחיר לשירות. לבסוף לאחר דין ודברים והתלבטות מסוימת הוא החליט לבחור בסוכנות אחרת, שכביכול שהציגה את עצמה כמותג נוצץ. למרבה אכזבתו לאחר תקופה מסוימת הוא הבין שהחברה לא מספקת את השירות לו קיווה. הלקח מהמקרה הזה הוא שחשוב מאוד לוודא שהמשרד שאתם בוחרים יספק לכם יחס אישי ועצם העובדה שזהו ארגון גדול יחסית, לא יהפוך את השירות שלו לפחות טוב.
תבקשו המלצות ותערכו שיחות עם לקוחות המשרד– המלצות היו והם עדיין אחד האמצעים הטובים ביותר לבחון שירות מסוים, עוד לפני שהחלטתם לרכוש אותו. תבקשו ממייסד משרד יחסי הציבור שמות של לקוחות שאפשר לשוחח איתם ולהבין על טיב ואופי השירות שתקבלו. תכינו מראש שאלות ונסו לערוך איתם שיחה כמה שיותר אמיתית ובגובה העיניים על מנת לשמוע את דעתם האובייקטיבית.
משרד יחסי הציבור שבחרתם צריך להיות יוזם ואקטיבי – משרד יחסי הציבור חייב בעצמו להעלות רעיונות ליוזמות תקשורתיות ברמה היומית, ולנצל כל הזדמנות לקידום תקשורתי של הלקוחות שלו. אם למשל מדובר בחברה שעוסקת בתחום הפיננסי וידוע שמחר הנגיד הולך להוריד ריבית, עליו להכין תגובה מראש של אחד מבכירי החברה שיסביר את המשמעויות של המהלך ולשלוח את התגובה בזמן אמת כאשר ההודעה על הורדת הריבית מפורסמת. אם אתם חברת הייטק שעוסקת בתחום הסייבר, ולפני כמה דקות דווח על פריצת סייבר משמעותית, על המשרד בעצמו לבקש מכם לכתוב תגובה על האירוע, הלקחים והמשמעויות שלה.
במקביל, על המשרד לשמור על קשר תמידי עם העיתונאים הבכירים ביותר באתרי הכלכלה, כמו דה מרקר, גלובס, כלכליסט, ביזפורטול והאקטואליה כמו מאקו, ווינט, וואלה וישראל היום, ולשלוח להם הצעה לראיונות וכתבות אשר רלוונטים לחברה.
כמו כן, על משרד יחסי הציבור להיות בקשר תמידי עם בכירי ומנהלי החברה, בקשר ליוזמות ושיתופי פעולה שהיא מקיימת. לצורך העניין לא פעם יצא לנו במהלך שיחה שעסקה בנושא אחד, לשמוע על יוזמות אחרות שניתן היה להביא אותן לעיתונות. בין אם זה כנסים משמעותיים, שיתופי פעולה מעניינים, אירועי צדקה, ועוד.
הקימו קבוצת וואטסאפ שתאפשר תקשורת יעילה ומהירה בין חברת היח"צ ללקוח – אחד מאמצעי התקשורת שיאפשרו לכם להתעדכן במהירות ולשפר משמעותית את פעילות יחסי הציבור היא קבוצת הוואטסאפ. השימוש המסורתי במיילים בלבד יכול להיות איטי ולהתפספס. בקבוצה תעלו רעיונות ליוזמות תקשורתיות, ראיונות, כתבות ומאמרים שלכם שפורסמו בזכות שיתוף הפעולה ועוד. מדובר בכלי חשוב מאוד שיאפשר להגיב גם לאירועים שונים בזמן אמת ולהביא לתקשורת את בכירי החברה.
בקשו ממשרד יחסי הציבור לשלוח אליכם דו"ח שכולל את המטרות, האסטרטגיה, הטקטיקה והיזומות שיקודמו במהלך פעילות היח"צ – הדו"ח הראשוני יאפשר לקבל תמונה ראשונית של השירות שתקבלו ולהבין אם היא עונה לדרישות, למטרות ולחזון של החברה. במקביל, במהלך הדרך בקשו לקבל לידכם גם דו"ח שיעניק פירוט לגבי היוזמות שקודמו בתקשורת.
ערכו באופן שבועי או חודשי שיחת עדכון, תיאום ציפיות ובחינת היזומות הבאות שניתן לקדם – ניתן להקדיש אפילו 20 דקות מדי שבוע לשיחה שכזו. היא תאפשר לכם לשפר את שיתוף הפעולה, לדייק את התוכן ביוזמות התקשורתיות השונות שמקדמות, וכן להעלות רעיונות חדשים ולחשוב יחד אילו כתבות, ראיונות, מאמרים עוד אפשר לקדם בשבועות הקרובים.
יוזמה, מקצועיות ושיתוף פעולה – סוד ההצלחה של פעילות היח"צ
בסופו של דבר, משרד יחסי הציבור שאתם בוחרים צריך להיות מקצועי, יוזם, יעיל ובעל יכולת תגובה מהירה למתרחש. חשוב מאוד לדעת לבחור משרד שתהיה לו את האפשרות להקדיש לכם את מלוא הזמן והמשאבים לקידום הפעילות שלכם בתקשורת. משרד יחסי ציבור שכזה יוכל לשים אתכם בקדמת הבמה ועם הזמן למתג את החברה וגם את הדמויות הבכירות בה כמובילי דעה ואוטריטות בכלי התקשורת הגדולים והחשובים בישראל. זה עניין של התמדה, מקצועיות, יוזמה ושיתוף פעולה.