הרבה מאוד עסקים רוצים לבצע את הקפיצה המיתוגית: ממצב של עסק קטן ולא מוכר, לעסק גדול שיש לו הרבה מאוד מאזינים.
נושא המותג והמיתוג, משחק תפקיד הולך ועולה בחשיבות שלו, ככל שהתחרות בעולמות השירותים הולכת וגדלה והיא תגדל.
הבידול של חברות ושירותים ועד כמה הם נחשבים מוכרים ואהובים בתחומם, הופך קריטי יותר ויותר.
הכל מתחיל במיוחד באסטרטגיה
מעטים חושבים על האסטרטגיה שמאחורי השקעה בשיווק כדי לייצר את הקפיצה הבאה.
הכלים השיווקיים כמו יחסי ציבור, פודקאסט עצמאי וסרטונים מושקעים הם הטקטיקות למימוש האסטרטגיה.
אך כל מהלך צריך להתחיל קודם כל במחשבה על האסטרטגיה ואיך מיישמים אותה בשטח.
מהם הכלים כדי לשווק עסקים גדולים ב-2025?
יחסי ציבור מותאמים לרשתות החברתיות
בלי לשים לב, הפודקאסטים שהם למעשה מוצר עיתונאי, השתלטו על טיקטוק ואינטסגרם. גם בני 20-30 הבינו את הכוח של יחסי הציבור.
כשרואים בעל חברה שמתראיין וברקע יש מיקרופון של פודקאסט, באופן אוטומטי ערכו עולה מול קהלי היעד שלו.
סרטוני רילס שנלקחו מתוך ראיון בפודקאסט, הם עוצמתיים בהשפעה שלהם בהשוואה לסרטונים "רגילים" שהפיק בעל העסק.
יחסי ציבור בעיתונות המסורתית, יכולים להביא את העסק אל קהלים חדשים ושהוא לא נחשף אליהם בכלים השגרתיים ובמגבלות החשיפה ברשתות החברתיות.
הפקת פודקאסט עצמאי שמקודם ביוטיוב
פודקאסט שמקים העסק ומיועד לטווחים ארוכים, הוא אחת הדרכים כדי להגיע עם תוכן עמוק לקהלים גדולים.
אם אתם חברה בעולם נותני השירותים, כדוגמת משרד עורכי דין, רואי חשבון, סוכנות פיננסים גדולה, זהו מוצר שיכול להתאים לכם.
פרסום ביוטיוב – חשיפה גבוהה ובידול לעומת מפרסמי הפייסבוק
מרבית העסקים שיפרסמו יבחרו קודם כל בפלטפורמות כמו פייסבוק או אינסטגרם.
חברות גדולות מאוד ידלגו על זה ויבחרו ישר בקמפיינים בטלוויזיה. בין החשיפה בפייסבוק לקמפיינים בטלויזיה, יש את יוטיוב.
כיום מרבית מכשירי הטלויזיה בעולם מחוברים לאפליקציית יוטיוב, בזכות טלויזיות אנדרואיד שמחוברות ליוטיוב וגם סטרימרים. כך שחלק מצריכת היוטיוב למעשה נמצאת ממש במסך הטלויזיה של כל בית. המשמעות היא שהרבה תוכן ביוטיוב נצטרך על מסך טלויזיה.
כך שפרסום ביוטיוב הוא יחסית כלי זול ושיכול לבנות מותג בדרך זולה יותר וגם פרסום שמייצר מכירות.
הנה לדוגמה, החלטנו לקדם פודקאסט מוביל שאנחנו הקמנו דרך יוטיוב. החשיפה שהשיג הפרסום ביוטיוב, גבוהה פי כמה לעומת החשיפה שהשיגו אותם תקציבי פרסום על קידום הפודקאסט באפליקציות הפודקאסטים.
אפליקציות הפודקאסטים מייצרות האזנות שוטפות, אבל ההמרה להאזנות בפועל היא מאתגרת יותר, מאחר והקידום לא מתבצע באמצעות האפליקציות עצמן, אלא בעזרת פייסבוק. לעומת זאת ביוטיוב הקידום לפרקי הפודקאסט משאיר את המאזינים ביוטיוב ולכן אפקטיבי יותר בהמרה להאזנות. אותו ערוץ יוטיוב גם צומח בכל הנוגע לעוקבים.