איך להתכונן בצורה הטובה ביותר לראיון בפודקאסט או עיתונות מסורתית?

הוזמנתם לאולפנים של חדשות 12. הצלחתם להשיג ראיון או כתבת פרופיל משמעותית, בין אם השתמשתם בחברת יחסי ציבור או לא – שלב ההכנה לראיון הוא משמעותי.

עבור 90% מהחברות והעסקים, זה יהיה כנראה הראיון הראשון אי פעם.

הנתונים מראים ש-10% מבעלי העסקים, מקבלים 90% מההזדמנויות התקשורתיות. כלי התקשורת עובדים עם מותגים מוכרים ורוצים לראיין דמויות מוכרות, אלה יכולים להיות אנשי עסקים שאחראים על הרשתות המוכרות, מנכ"לים של בתי השקעות, משרדי עורכי דין ועוד. העולם שמור לאוטוריטות, לכן אסור לכם לפספס הזדמנות למיתוג תקשורתי איכותי.

התרגשות בוודאי אוחזת בכם והתרגשות היא חלק מהעניין כשאתם ניגשים לראיון עצמו.

המטרה של ההכנה היא בעיקר פסיכולוגית: שלא תצטרכו להיתקל בפעם הראשונה בשאלות שיעלו במהלך השיחה. שתוכלו להתאמן על התשובות בפעם הראשונה במשרד שלכם.

התכונות לראיון בתקשורת יכולות להיות קצת שונות מאלה שבראיונות רגילים, משום שכאן אתה משוחח עם מי שמייצג או מי שמנהל את הקריירה שלו במאמר, רדיו, או תכנית טלוויזיה. הנה מספר טיפים להתכונן לראיון בתקשורת:

מהם הכללים החשובים כדי להתכונן כמו שצריך לראיון בכלי התקשורת?

הבנה של הקהל

חשוב להבין את הקהל שאליו התכוונת התכנית.

האם הקהל של התכנית כולל מבוגרים? צעירים? מה הוא אוהב לראות ולשמוע. הכלל החשוב ביותר הוא להתאים את המסר לצרכי הקהל.

הכנה של דף מסרים

הדרך הטובה ביותר לעבור ראיון היא להכין את המסרים שאתם רוצים להעביר.

הפרקטיקה גורסת כי לא משנה מה יהיו השאלות של המראיין, תמיד תהיה לכם הזדמנות להעביר את המסר שלכם בצורה מדויקת.

למשל, ראיון עם שותף במשרד עורכי דין על תחום ההתחדשות העירונית, בנושא של היתרי בנייה. עורך הדין מעביר את המסר כי המשרד שלו הוא זה שיודע לפתור את האתגרים.

כנות ואמינות

עיתונאים רואים היום בעידן הרשתות החברתיות, חשיבות גדולה לדיוק, כנות ואמינות. חוסר דיוק עלול גם להביך את כלי התקשורת, שאליו הגיע מרואיין לא אמין והוא נתן לו את הבמה.

השתדלו לדייק בעובדות ובדקו את המספרים והעובדות אחד לאחד טרם הראיון.

הכירו את המראיין

בדיוק כמו מאמן הכדורגל שראה אינספור קלטות משחק של הקבוצה היריבה, הוא ישב עד השעה 24:00 בלילה יום יום ולמד את הקבוצה היריבה.

גם אתם כמי שמתראיינים, צריכים להכיר היטב את המראיין, את סוג השאלות שהוא נוהג לשאול וכך תוכלו להיות מוכנים מבעוד מועד לשאלות הפוטנציאליות.

הכנה לשאלות ספציפיות

אתם יכולים להתכונן לשאלות ספציפיות שיעלו בראיון. אפילו די קל לחזות איזה שאלות עומדים לשאול אתכם ותוכלו להכין גם תשובות מראש.

לכאורה, זה נראה שיכולים להפתיע אתכם, אבל היתרון דווקא נמצא אצלכם. המראיין לא מכיר טוב כמוכם סוגיות מקצועיות שונות.

הכינו לעצמכם תשובות מוכנות מראש דווקא לשאלות הקשות ביותר.

תוכלו גם לייצר סימולציה לראיון עם חבר, או יועץ התקשורת שלכם. הוא איש המקצוע שיודע להכין אתכם בצורה הכי טובה ומקצועית לראיון בכלי התקשורת.

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם