מה זה אסטרטגיית תוכן חוצה פלטפורמות והאם אתם משתמשים בה?

כשאני מייצר תוכן מעולה ומעניין, המחשבה שלי נעה אל הדרכים להתאים את התוכן הזה לכל הפלטפורמות שבהן אני משווק, או נמצא.

יש לי 3 פלטפורמות חזקות במיוחד והן פייסבוק, לינקדאין ואפליקציות הפודקאסטים. הפלטפורמות הבאות הן טיקטוק ואינסטגרם, אותן אני מטפח במיוחד במהלך השנתיים הקרובות, מרגיש לי שפספסתי אותן.

כדי שכל ערוצי התוכן שלי יוכלו לשגשג בטווח הארוך, וגם אצליח ליהנות ממספר עולה של עוקבים ומגיבים, אני צריך להתאים את אסטרטגיית התוכן שלי לכל הפלטפורמות.

אז מה זה בכלל אסטרטגיית תוכן חוצה פלטפורמות?

קהלי יעד שונים זקוקים למסרים שונים. בכל פלטפורמה מצוי קהל אחר שיש לו העדפות שונות. כשאתם מכירים בזה, יש לכם את היכולת להמיר פוסט מעולה בפייסבוק, לסרטון שיתאים לאינסטגרם או טיקטוק. גם להביא אותו לפרק פודקאסט או לייצר לו אדפטציה ללינקדאין.

אם התוכן שלכם מעולה, אין סיבה שעוקבים במספר פלטפורמות לא יוכלו ליהנות ממנו ואתם למעשה תכפילו את החשיפה שלכם.

כשיש לכם שיטת עבודה כזאת, התוכן שלכם יכול להגיע להרבה יותר אנשים ובצורה אפקטיבית פי כמה.

למה חשוב שתהיה לכם אסטרטגיית תוכן חוצה פלטפורמות?

התוכן שלכם יכול לעבוד מצוין בעוד פלטפורמות. למעשה העבודה הקשה בייצור תוכן, היא בעבודה על התוכן והרעיון עצמו.

איכשהו הפלטפורמה הפכה להיות יותר חשובה מהתוכן. רבים מסתכלים רק על מספרי העוקבים או החברים שיש להם בפלטפורמה כמדד.

התוכן הוא המהות, לא משנה כמה אתם חזקים או חלשים בפלטפורמה מסוימת.

המדד השני הוא מידת ההתאמה של התוכן לפלטפורמה שבה אתם רוצים לשווק. ייתכן שיהיה לכם תוכן מעולה ממש ללינקדאין, אבל תהיו חזקים מאוד באינסטגרם או טיקטוק. אז למה שלא תביאו אל לינקדאין תוכן מעניין ולהצליח איתו שם?

הרבה מאוד קהלים הצליחו אפילו עם תוכן הנוגע למלחמה בלינקדאין והביאו אליה סוג תוכן שלא היה שגור בה בדרך כלל, זאת בזכות ביצוע של התאמות מסוימות.

לא לראות בפלטפורמה הבודדת ככתובת בלעדית ולא להסתמך עליה

אני רואה אנשים שמתמכרים או מתמסרים לפלטפורמה מסוימת ומפתחים בה תלות.

זה קורה במיוחד באינסטגרם שהרבה מאוד עסקים החליטו סופית שהיא הבית שלהם. קל להתמכר לחשיפה באינסטגרם, אם יש לכם קהל צעיר שרוצה לראות חוויות, בילויים ואת החיים הטובים. אבל, מי שרואים באינסטגרם למשל ככתובת בלעדית עושים טעות.

מי קבע שלרוב העסקים נוח לפנות אליכם דווקא באינסטגרם? יש רבים עדיין שמעוניינים לפנות בפייסבוק והעסקים הגדולים יבקשו בכלל לראות שיש לכם חשבון בלינקדאין ויבדקו אתכם שם. גם מעסיקים יבחנו מדד דומה.

התאמת התוכן לסוג המדיה

העובדה שיש לנו תוכן שמתאים בצורה מושלמת לפלטפורמה אחת, הטעות תהיה פשוט להעתיק ולהדביק אותו כפי שהוא לפלטפורמה אחרת.

אם אתם מעוניינים להעלות את התוכן למשל לאינטסגרם או טיקטוק, אז אם לא תייצרו סרטון חכם שיעביר את המסר ואת התוכן, ככל הנראה הוא פחות יעבוד.

אם אנחנו מדברים על אינסטגרם וטיקטוק, אז המסר שלכם צריך להיות חד ומהיר ולעבור את מבחן ה-3 שניות. כלומר, עליכם ללכוד את תשומת הלב של הצופים בסרטונים במשך 3 השניות הראשונות.

כיצד להציג את התוכן בכל פלטפורמה?

סגנון הכתיבה, ההוק שבו תבחרו ועוד גורמים ישפיעו מאוד את אימוץ התוכן שלכם בפלטפורמה שאליה אתם ניגשים.

תחשבו מראש על צורת ההצגה המתאימה, ובמיוחד האם מדובר בפרופיל האישי שלכם, דף עסקי או כל מקום אחר שאליו התוכן מכוון.

הקיר הפרטי שלכם, למשל, הוא מקום שבו תקבלו הרבה מאוד פרגון באופן יחסי, אבל מצד שני יהיו בו גם עוקבים שלא מחפשים תוכן מקצועי. לכן הם יתגאו וישמחו אתכם על הישגים, לא משנה באיזה הישגים מדובר, אפילו שהם אישיים או מקצועיים.

ככל שהקהל יותר קרוב אליכם, ככה יהיה לו חיבור רגשי לתוכן שלכם, וככל שהקהל יותר מרוחק, כך תצרכו להתאים לו את התוכן כקהל שלא מכיר אתכם.

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם