איך להשקיע בשיווק אורגני כדי להפחית את עלויות השיווק שלכם?

אחת השאלות שעסקים רבים שואלים את עצמכם, הן איך הם יכולים לחסוך כסף בשיווק.

הדרך לחיסכון בהוצאות השיווק היא לעבוד חכם ונכון במנועים האורגניים. זה לא שהכלים האורגניים לא יעלו לכם כסף, אבל האפקט שלהם יכול להישאר גם זמן רב אחרי שהשקעתם בהם.

במדריך הזה נסביר על כלי שיווק אורגניים שיכולים לעמוד לרשותכם גם זמן רב אחרי שהשקעתם בהם.

דווקא כי כלי השיווק הם אורגניים, הם יידרשו מכם הרבה יותר השקעה של זמן, לעומת כלי פרסום ממומן שידרשו מכם השקעה של כסף.

למה להשקיע בכלל במקורות ללידים אורגניים נשאלת השאלה?

הפחתת התלות בקידום ממומן – אתם לא רוצים להיות תלויים כל הזמן בקידום הממומן שלכם כדי לייצר מכירות. זה לא תמיד עובד, החוקים של הפלטפטרמות משתנים כל הזמן, לכן אתם רוצים לייצר לעצמכם עוד "רגליים" שיוכלו להביא אליכם את קהלי היעד.

אתר אינטרנט

למרות עידן האינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב ופודקאסטים, לקוחות רבים ירצו לראות את אתר האינטרנט שלכם. כל הרשתות החברתיות לא מחליפות את אתר האינטרנט שלכם.

להפך, לאתר יש חשיבות גדולה יותר בשיווק כיום, כי עסק רציני ומושקע מחזיק אתר מפורט שכולל את השירותים שלכם והמוצרים בצורה ברורה.

תוכן באתר והעלאה רציפה

הטעות הקלאסית של עסקים רבים היא השקעה גדולה מאוד בתקופה של העלאת אתר אינטרנט לאוויר ולאחר שהאתר עולה, הפוקוס יורד מהמשימה.

אפשר להגדיר את המצב הזה, כמי שמגיע לבאר, אבל לא שותה את המים שלו.

התוכן הרציף חשוב יותר אפילו מהתקופה שבה תשקיעו בדיוק התוכן לאתר שלכם. הוא הפעולה המשלימה שתביא לאחר שהאתר עולה, את הקהל אליכם.

ככל שתתמידו בכתיבת מאמרי עומק, כאלה שמביאים ערך, האתר שלכם יתקדם בגוגל. גם אם לא תתקדמו בביטויים ספציפיים, יהיו ביטויים בנפחי חיפוש נמוכים, שיביאו אליכם את הקהלים שלכם.

חשבון טיקטוק

טיקטוק הפכה לאחת הפלטפורמות שמעניקות חשיפה רחבה, אם יש לכם תוכן מעניין. רבים לא יודעים, אבל גם אם אין לכם הרבה עוקבים, אם תעלו תוכן ברציפות, תצליחו להגדיל את הקהל שלכם ולהגיע לעוד ועוד לקוחות פוטנציאליים.

אם בעבר טיקטוק הייתה פלטפורמה רק של צעירים, כל זה משתנה. יש קהל רחב מאוד בטיקטוק, כולל גם חברות עסקיות מובילות.

האורגניות של טיקטוק יכולה להיות ממכרת ואפילו לגרום לכם לתהות למה להשתמש בפרסום ממומן.

בטיקטוק אתם יכולים להגיע לעתים לחשיפה של עשרות אלפי צפיות, לסרטון, במידה ויצרתם תוכן מעניין וגם ויראלי.

זה אפשרי ככל שאתם מעניקים ערך שהוא ידע, חוויה או בידור לקהל היעד שלכם.

פרופיל לינקדאין שהולך וצומח

פרופיל לינקדאין מאפשר לכם עד 30,000 חברים!

זה מספר אדיר.

בכל שבוע אתם יכולים לשלוח 100 בקשות חברות, מתוכן יאושרו בודדות וכך אתם מגדילים כל הזמן את הקהל.

בפייסבוק יש לכם אפשרות ל-5,000 חברים. רוב האנשים לא מגיעים למכסת החברים בפייסבוק. אבל בלינקדאין המצב שונה, אתם מציעים לאנשים שאינם חברים אישיים שלכם חברות. כל מי שאתם רוצים לייצר איתו קשר עסקי היום או בעתיד, הוא חבר פוטנציאלי וכדאי לייצר איתו קשר.

הגדלת עקבית של מספר החברים בלינקדאין תחשוף אתכם ואת התוכן שלכם לקהל הולך וגדל
ככל שתתמידו ביצירת תוכן בלינקדאין כך תגיעו לעוד ועוד קהלים מעניינים, בתנאי שגם תגדילו את מספר החברים שלכם

בנוסף, תזכרו שבלינקדאין אפשר לשלוח הודעה למי שהם חברים שלכם והודעות ללא הגבלה. אם אתם רוצים להתכתב עם מי שהם לא חברים שלכם, ובכמויות, לינקדאין ידרוש מכם מנוי פרימיום.

ככל שבמקביל להגדלת מספר החברים, גם תייצרו פוסטים רלוונטיים לקהלי היעד ותוכן, ככה התוכן שלכם יהפוך לאפקטיבי בכל הנוגע לפניות אישיות אליכם. התוכן ימתג אתכם כמומחים בתחום שלכם וחשוב מאוד להתמיד בכתיבה של פוסטים בלינקדאין, לפחות פוסט אחד בשבוע.

פודקאסט מצולם כאפיק האורגני העולה של העשור האחרון

פודקאסט הפך לאחד האפיקים הכי אהובים על עסקים. אם אתם יודעים להעניק ערך בשיחה ולהיות ממוקדים, פודקאסט יפיק לכם ערך רב.

האתגר היום בפודקאסטים הוא לצבור עוקבים ומאזינים קבועים. אחרי הריק שנוצר בשנת 2020, שנה שבה היחס בין מספר הפודקאסטים, למספר המאזינים היה נמוך יחסית.

עם זאת, גם היום אפשר להצליח בפודקאסט, אבל נדרשת הרבה יותר התמדה ביצירה של תוכן.

כדוגמה הבאנו את הפודקאסט המירוץ לדירה עם ימית אפריאט שאנחנו מפיקים בחברה.

המעבר לצילום הפודקאסט והעלאת הפרקים ליוטיוב למשל, בנתה את ערוץ היוטיוב עם עוד ועוד תכנים. מספר המנויים והנרשמים הולך וגדל בהתמדה ובקצב הולך ועולה.

יחסי המרה – המבחן של כל הנכסים האורגניים

חשוב לבחון את יחסי ההמרה מהאמצעים האורגניים שלכם. באתר אינטרנט למשל המדידה היא קלה. תוכלו להגדיר בקלות באנליטיקס את המדידות כמה הניבו לכם הכניסות לאתר, בלידים וטפסי השארת פרטים למשל.

באתר אינטרנט נצפה ליחס המרה של 2% לפחות כלידים. מתוך זה יהיו מכירות בגובה של 0.5% מהלקוחות הנכנסים. אלה היחסים שצריכים לשאוף אליכם. לכן הגדלת הכניסות האורגניות לאתר היא שווה כסף. אם האתר שלכם מביא תנועה, אבל היקף ההמרות הוא נמוך, שווה לשקול שינוי בתוכן או בעיצוב שלו כדי שימשוך אליכם את הקהלים.

ככל שמדברים למשל על פודקאסט או ערוך יוטיוב, אז מדידת אחוזי המרה הם הרבה יותר מאתגרים, אבל אפשריים.

נניח כשמדובר על פודקאסט, על כל 500 האזנות, סביר שתקבלו כ-2 הודעות ווטסאפ או שיחות טלפון. אלה מספרים גבוהים כי פניות כאלה אקטיביות, יכולות להסתיים בהמרות יפות. אז אולי שיעורי הפניות נמוכים, אבל יחסי ההמרה למשל מערוץ יוטיוב או פודקאסט גבוהים יותר כי הפלטפורמות הללו ממצבות אתכם כאוטוריטות.

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם