אתם משקיעים הרבה מאוד בפרסום ממומן, רשתות חברתיות, אתר אינטרנט ומה לא.
המנכ"ל של החברה כבר משתגע, ומפציר באשת השיווק או במחלקה שלמה: איך כל זה לא מצליח להזיז לנו את המחט?
האותנטיות והחיבור האישי לקהל, היא הדרך שבה נותני שירותים צריכים לדבר אל הקהלים שלכם, או שאפשר לקרוא להם כבר מההתחלה מאזינים?
הנה, התחלנו לדבר אל הלקוחות הפוטנציאליים כבר בדרך אחרת.
מאזינים הופכים למעריצים, או צופים הופכים למעריצים. תבחרו רק אם זה פודקאסט או וידאוקאסט והשאר זה רק לבצע.
פודקאסט הוא המפתח לפתרון הבעיה השיווקית של הארגון
אתם בטח שואלים איך אני מביא את הקביעה הזאת? מאחר ומרבית מאמצעי השיווק של הארגון ממוקדים כולם בלייצר מכירות.
פודקאסט או וידאוקאסט מוקמים כדי לבנות אמון. בעולם נותני השירותים, לקוחות קונים או פונים אליכם כשהם מאמינים לכם ויודעים שאתם האנשים הנכונים כדי לטפל להם בבעיה.
זה לא משנה או מדובר בהשקעה, חוזה של משרד עורכי דין, אנשים ועסקים קונים מאנשים. ברגע שיש דמות שאפשר לסמוך עליה, אז תהליך הרכישה נתקבל בהרבה פחות התנגדויות.
פודקאסט עובד למעשה ככלי ליצירת אמון.
הוא חושף את רמת הידע והמקצועיות שלכם, במיוחד כשאתם דנים בליבת הנושאים של צומת קבלת ההחלטות אצל המאזינים.
ברגע שיש חיבור אישי ורגשי אל השיחה ואל מוביל השיחה, נוצר קשר אחר עם הלקוח הפוטנציאלי (המאזין).
לא עוד גישה של למכור ללקוח דרך מודעה חד פעמית או מופע יחיד. אלא, חיבור אישי לתוכן והגעה אליכם בדרך שהיא לא מקובלת בדרך כלל.
מה עושים כשהכוחות בארגון לא מוכנים למסע הארוך של פודקאסט?
תמיד יהיו קולות בארגון שלכם שלא יהיו מוכנים למסע הארוך וההשקעה הכרוכה בהפקת פודקאסט.
יגידו לכם שזה צורך זמן רב. שאין לכם מספיק פרקים יצירתיים קדימה והפודקאסט שלכם יכול להספיק רק ל-10 פרקים בלבד.
הכוחות שמשכנעים נגד המהלך יהיו גדולים מאוד, כמו בכל תהליך של שינוי.
אבל, אסור לכם לשכוח את אותם תהיות של מנכ"ל וטענות של מנכ"ל שלא מרוצה מהתוצאות של השיווק שלו.
ככל שהקולות בעד השינוי יהיו חזקים יותר. כך אותו מנכ"ל ירצה להסיט כוחות מכלי שיווק בעולמות Push לאמצעי שיווק מסוג Pull.
כיצד מפיקים פודקאסט מוצלח? שהם לוי בראיון בפודקאסט אנטי מרקטינג
תנו את הכל
הדרך לפודקאסט מוצלח עוברת בקלישאה שהתוכן הוא המלך. לא רק שהתוכן הוא המלך, אלא אתם צריכים להיות נכונים כדי לתת את הכל ממנו.
אין פה פשרות ואין מוצר ביניים.
אתם חייבים להביא את כל הידע שלכם כשאתם עושים פודקאסט, אין דבר כזה סודות שנשמרים לפגישות האישיות.
האג'נדה צריכה להיות שמי שרוצים לבצע את מה שאתם מדברים עליו, תמיד יוכל לעשות זאת בעצמו, מבלי שיצטרך לשוחח אתכם.
אבל אתם זרוע הביצוע הטובה ביותר עבורו.
אותנטיות ואמיתיות
מותר לטעות ואתם בני אנוש. בפודקאסט לא מקריאים טקסטים מספרים או מדף נייר.
תהיו אמיתיים כמה שאתם יכולים, כדי שהקהל יזהה את זה וייתן בכם את האמון.
עם זאת, כמובן שכדאי מאוד להשקיע בהפקה ובאיכות ההפקה של הפודקאסט שלכם. כדאי לרכוש ציוד איכותי כמו מיקרופונים של חברת Shure, מצלמות איכותיות 4K המיועדות לצילום של פודקאסטים כמו הפנסוניק GH5 או GH6 שיכולות להחזיק פרקים שלמים באיכות של 4K.
אסור למכור
אחד החוקים הראשונים בהקמת פודקאסט הוא שאין למכור במהלך הפרקים. בדיוק כמו שאתם לא רוצים לשמוע פרסומת, ככה גם המאזינים שלכם לא רוצים.
ככל שתמכרו פחות את המוצר שלכם, כך יותר אנשים יתעניינו במה שאתם עושים וכך גם האמון בכם יילך ויעלה.
כשאתם מקליטים פודקאסט, השתדלו לא לדבר על השירות והמוצר שלכם בכלל. אם אתם ממש רוצים לעשות את זה, אז השתמשו בדוגמאות כיצד הענקתם שירות ללקוחות כיצד סייעתם להם לפתור את הבעיה שלהם. כך רמת האמון בכם תעלה.