הרבה עסקים מתלבטים לפני שהם יוצאים להשקיע בפודקאסט.
הנה, השבוע בדיוק הייתה לי שיחה עם מנכ"ל של בית השקעות שמנהל מיליארדי שקלים. המנכ"ל, שבמקרה אנחנו מכירים עוד מהצבא, אמר שהוא לא רוצה להשקיע בפודקאסט, אם אין לו מנוף האזנות חזק. כלומר, כשהוא לא יודע כיצד הוא מפיץ את הפרקים בעוצמה, או שיש לו דמות חזקה מאוד שיכולה להביא את הקהל.
עניתי לו שבפודקאסט זהו דבר שנבנה. מעטים הם האנשים שהגיעו לקהלים מאוד גדולים על ההתחלה. הוא לא הסתפק בזה ורצה לדעת שיש לו תכנית חזקה מאוד כדי להפיץ את הפודקאסט שלו.
למה אני מספר לכם את זה? כי לכל מי שמתחיל פודקאסט יש את החששות האישיים שלו. חלק גדול חושש מהתוכן, יש מי שחושש מהמצלמה, אחרים לא מעוניינים שזה יגזול להם הרבה זמן. לכל אחד יש את הסיבות שלו.
דילמת המשאבים הגדולים של הארגון טרם הפקת פודקאסט
המנהלים חושבים על המשאבים הגדולים, ארגוניים וכספיים שיידרשו להקדיש. כשהם חושבים ונרתעים מגודל ההשקעה הכספית, ההבנה שלהם לגבי האימפקט על החברה והמותג הם מועטים מאוד.
המאמר הזה בא לפתור את ההתלבטות הזאת, ולו דווקא מהצד של הצופה והקהל. אותו קהל נחשף לפודקאסט לא רק בהאזנות, אלא בעת השיטוט באפליקציות הפודקאסטים. החשיפה הזאת היא משמעותית, היא בונה את המותג שלכם בקרב קהל היעד שחושב האם להאזין לפרק שאתם מציעים.
לחברות יש הרבה מאוד דעות על כלים בעולם השיווק שהיו אפקטיביים יותר וכאלה שהיו אפקטיביים פחות. בדרך כלל כשמדברים על כלים שלא עבדו, אז מדובר על כאלה מעולם הפרסום ולא מעולם המיתוג. פודקאסט הוא כלי שמטרתו להשקיע במותג שלכם ולא בהכרח ביצירת מכירות.
מחקרים הוכיחו מעל ומעבר שהשקעות המופנות לבניית מותג, בדיוק כמו המאמר הזה למשל, מצליחות להביא את הערך הכי גבוה לטווח הארוך ולייצר בידול וסיבה לבחור בכם ולא במתחרים שלכם. הערך שהפודקאסט מניב למותג האישי הוא כפול, ראשית בהאזנות לערך שאתם מעניקים ופעם שנייה כשהוא נושא את התמונה שלכם, אליה נחשפים הלקוחות הפוטנציאליים. תחשבו על זה ככה: הפודקאסט שלכם ותמונת הלוגו שלו נמצאת לצד תמונות של הפודקאסטים המובילים בישראל. זה כלי שמקפיץ אתכם מיתוגית לליגה של הגדולים ביותר וכל זאת באמצעות משאבים לא גדולים במיוחד, באופן יחסי.
פודקאסטים ככלי למיתוג אישי: למה עדיף לוגו פודקאסט עם תמונה של בעל החברה?
נושא בחירת הלוגו, הוא מקור לדיונים כמעט אינסופיים הם הלוגו של הפודקאסט.
הדיונים סביב הלוגו של הפודקאסט, כוללים שינויים ובסיום העבודה אצל מעצבת חיצונית. הפתרון האפקטיבי ביותר הוא לוגו פוקדאסט שכולל את תמונת הפנים של בעל העסק. מניסיון, לוגו פודקאסט שכולל את התמונה של בעל העסק, מאפשר לייצר הרבה יותר האזנות באפליקציות בגלל שתמונות של אנשים הם מטבען מושכות יותר את העין וגורמות ליותר אנשים להתעניין בכם.
זה אפקטיבי בדיוק בגלל כל נושא חשיפות המותג שמתרחשת בתוך אפליקציות הפודקאסטים של הלוגו באפליקציות.
ככל שמדובר בבעל עסק, קהל חיצוני שנחשף לתמונת הבעלים, זוכה להכיר אותו. ככל שמדובר באמון ועסקים המושתתים על אמון, זה הופך להיות כלי משמעותי.
מונח חדש בעולמות השיווק: חשיפות (Impressions) מותג באפליקציות הפודקאסטים
קחו את הרשתות החברתיות לדוגמה.
אתם רואים מדי יום, לפעמים בלי לשים לב, עשרות רבות של מודעות ממומנות.
המותגים שמריצים את המודעות הללו שואפים שתשאירו את הפרטים שלכם.
המפרסמים משקיעים בפייסבוק, אינסטגרם, טאבולה או כל כלי אחר, משאבים רבים ומוגברים כדי להשיג חשיפה.
החשיפה הזאת בונה עבורם מותג, במידה והיא מנוהלת בצורה מושכלת וחכמה.
אם הייתי מספר לכם שבאפליקציות הפודקאסטים, אתם תוכלו לייצר חשיפות מותג איכותיות מבלי לשלם על זה שקל. לא הייתם רוצים לשמוע על זה?
חשיפות מותג נמדדות באמצעות אחסון הפודקאסטים של חברת Spotify שנקרא Spotify for Podcasters.
החשיפה, או Impressions, כפי שמופיע מטה בתמונה, היא מדד לכמות הפעמים ביום שגולש באפליקציות הפודקאסטים נחשף ללוגו הפודקאסט שלכם.
אם אנחנו מדברים על פודקאסט ככלי מיתוג, אז אותן חשיפות הופכות אתכם לאוטוריטות שיותר ויותר אנשים מכירים, במיוחד קהל היעד של הפודקאסט.
אותם אנשים נחשפים אליכם לפחות בשלוש דרכים שונות:
פודקאסט ככלי לבניית אמון ואמינות
לסיכום, עוד מוסר השכל שקשור לפודקאסט. נסיים בסיפור נוסף ששמעתי מהלקוחות שלי.
ישבתי לפגישה עם חברת נדל"ן מאוד גדולה, הם מנהלים עשרות פרויקטים של התחדשות עירונית בישראל, הקימו פעילות של מאות יחידות דיור בקפריסין, יוון ומדינות נוספות. למרות עשרות אלפי לקוחות רשומים ומותג יחסית מוכר יש להם עדיין בעיה.
הם יושבים בפגישה איתי ומנסים לנתח את הסיבה שבגינה הם עצמם צריכים פודקאסט, הם מעלים אחד לשני את הסיבות ולא נוגעים באמת בסיבה האמיתית. למרות שהם חברה שמאחוריה רקורד מדהים של עסקאות, הבעיה של החברה היא מיקוד יתר בפרסום, במקום להתמקד בתוכן. אבל הכותרת של כל זה היא "אמון".
כדי להצליח בענף כמו השקעות נדל"ן חברות חייבות לבנות אמון והדרך לבנות אותו היא רק באמצעות יצירת תוכן. זה לא יכול להיות יותר תוכן רדוד, אלא הוא חייב להיות עמוק מאוד. יש שתי דרכים משמעותיות לעשות את זה, הראשונה היא יחסי ציבור בעיתונות ובתקשורת והדרך השנייה והיותר נגישה לרוב היא פודקאסט.
אם אתם עובדים בעולם השירותים, כלומר לא מייצרים מוצרים פיזיים, פודקאסט זה היום אחת הדרכים הבודדות של לקוחות פוטנציאליים, להכיר אתכם באמת.
פודקאסט הוכח ככלי לבניית אמון בחברות גם ברחבי העולם, הנה המאמר של חברת האחסון ACAST מדבר בדיוק על הנקודה הזאת. הם אפילו מציינים עוד נקודה מעניינת. לטענתם פודקאסט מייצר אינטימיות עם המאזין, כזו שיש אולי בשיחה מאוד אישית. לכן גם כל הנושא של הסאונד והחמימות של הקול בא לידי ביטוי ביתר שאת.