מערך שיווק מבוסס פודקאסט – איך בונים אותו ומה היתרונות שלו?

זמן משבר במשק הוא זמן נכון כדי להעמיק את ההשקעה בתשתיות של העסק לטווחים ארוכים.

וגם אם לא התרחש משבר, השקעה בתשתיות שיווק אורגניות יניבו לכם תוצאות הולכות ועולות בטווח הארוך.

ככל שמדובר בחברות גדולות עם ותק ומסורת, ברור שהכוונה היא להמשיך לצמוח קדימה.

לכן, בקרות אירוע מצער וקשה מאוד כמו חרבות ברזל, יש חשיבות גדולה להסתכל על מה יקרה בשנים שאחרי. כך או אחרת, נראה שתרחיש של התאוששות מיידית ומהירה יורד לחלוטין מהפרק. התרחישים שנותרו הם התאוששות איטית מאוד או מיתון עמוק במשך בהמשך.

לא משנה באיזה תרחיש אתם מאמינים, ברור שעליכם לחזק מאוד את תשתיות השיווק שלכם. עם תשתיות שיווק חזקות תוכלו להיות במקום הנכון, בזמן הנכון, כשהדברים יחזרו לשגרה.

מדוע בשעת משבר יש צורך במדיות אלטרנטיביות?

בעת אירוע תקשורתי רחב כמו מגיפת קורונה, מלחמה כמו "חרבות ברזל" ותופעות אחרות, תשומת הלב הציבורית מופנית כמעט כולה לסיקור האירוע וההלם ממנו.

במקביל, מתרחשת תופעה של שובע תקשורתי מהתכנים הקיימים.

בעוד שהתקשורת עסוקה ובצדק מבחינתה רק בתיווך המידע לציבור, אין מי שבפועל לוקח את האחריות שבמתן ערך. כלומר, אין מי שאחראי בפועל על לימוד הציבור בפועל בכל מה שקשור לפעולות שכן בשליטה שלו. הכוונה היא שכל מה שנמצא בפועל באחריות של הצרכנים או העסקים, לא זוכה לתקשור, מאחר ולכאורה אינו חשוב.

בפועל, לציבור יש רק השפעה ויכולת שינוי על התחומים שבאחריותו, אבל אין מי שמדריך את הציבור למשל על חסכונות הפנסיה והגמל שלו, על הצדדים המשפטיים וסוגיות אחרות.

לתוך הוואקום הזה נכנסים הפודקאסטים, מאמרים באתרי אינרטנט, פוסטים בפייסבוק וכלי תקשורת אלטרנטיביים.

ומעבר לתקופת משבר, בנושאים מקצועיים רבים כמעט ואין תוכן מוקלט בצורה של האזנה. חלק גדול מהיום שלנו מוקדש לנסיעות, ספורט ופעילויות אחרות שבמהלכן אנחנו יכולים לשלב גם האזנה לפודקאסט.

הוכחות היסטוריות להצלחה של פודקאסט בזמני משבר

בזמני משבר המשק הופך משותק או שהוא בהאטה במקרה הטוב. התוצאה היא שעסקים רבים נמצאים בתפוקת עבודה פחות גבוהה מהאופטימום.

התוצאה היא שיש הרבה זמן פנוי לעסקים בתקופות של משברים. את הזמן העודף הזה העסקים יכולים לנצל לטובת יצירת תוכן עקבי בצורת פודקאסט.

בדוגמה אפשר לראות את הפודקאסט נדל"ן והשקעות, עימו התחלנו עם פרוץ משבר הקורונה. זו הייתה תקופה של תור הזהב של הפודקאסטים ורבים שהיו סגורים בבתים באותה העת, בחרו לצרוך ידע, מידע ותכנים.

דוגמה נוספת היא הפודקאסט יש מקום לחלומות גדולים, אותו התחלנו להפיק עבור חברת "פרל משכנתאות". שי ודנה פרלמן, הגיעו אלינו עוד טרם מלחמת חרבות ברזל, וביקשו להפיק פודקאסט המצולם עם הציוד הטוב ביותר ובאיכות הגבוהה ביותר.

הם ביקשו להעניק ידע, ערך, תובנות לקהל הרחב כדי לבנות מוכרות והיכרות עם אותם הקהלים. לפתע, פרצה מלחמת חרבות ברזל. בתחילה, כמו כולם, נוצר שיתוק. לא הקלטנו פרקים נוספים בפודקאסט, אי הוודאות הייתה גדולה מאוד. החלטנו לעצור זמנית את ההפקה. מאוחר יותר החלטנו להתעשט והגישה הייתה שכעת כדאי להפיק פודקאסט, על מנת לתת מענה לקהל הרחב עם ידע ותובנות להתנהלות כלכלית, דווקא כשאי הוודאות גבוהה. זו הייתה לחלוטין גם שליחות ציבורית חשובה מאוד.

הפודקאסט "יש מקום לחלומות גדולים" מוצג כאן לפניכם, הוא מופיע כבר מהיום הראשון בכל אפליקציות הפודקאסטים ספוטיפי, אפל פודקאסט, גוגל פודקאסט ונוספות. העיקרון החשוב מאוד בהפקת פודקאסט הוא להעלות אותו כוידאו מצולם לפחות ספוטיפי ולאפל.

אסטרטגיית פודקאסט כמנוע השיווק של העסק

אחת האסטרטגיות החדשות שבהם עושים שימוש עסקים והוכיחה את עצמה, היא ביסוס כל השיווק של החברה על פודקאסט.

נתחיל מהאתגר – אחת הבעיות גם בחברות גדולות כקטנות הוא בייצור תוכן מתמיד וכזה שתואם את האסטרטגיה של העסק. פודקאסט מצולם פותר את הבעיה כי מייצר מחויבות, מסגרת ופרקים קבועים המעניקים ערך לקהל שלכם. בנוסף, עם הזמן הפודקאסט מייצר קהל וקהילה סביבו, כך אתם נהנים גם ממאזינים חוזרים.

פודקאסט כמנוע רילים ותוכן לעסק

הפודקאסט מאפשר לכם לחתוך ממנו קטעים לרשתות החברתיות ולבצע למעשה שימוש בתוכן שכבר הופק בפלטפורמות נוספות.

אתם נשארים בקו תוכן זהה, מקדמים את הפודקאסט שלכם דרך אותם קטעי Reels וגם מקדמים בדרך הזאת את כל פלטפורמות השיווק של העסק.

בנוסף, יש באפשרותכם להשתמש בתמלול של פרק הפודקאסט כדי לייצר תוכן לאתר שלכם ולסייע לעצמכם במאמצי SEO.

מערך שיווק מבוסס פודקאסט

ביסוס שיווק העסק על פודקאסט, מאפשר לכם למעשה לבנות מערך שיווק שלם מבוסס פודקאסט ושהוא יהיה המשפך השיווק שלכם.

איך בונים מערך שיווק מבוסס פודקאסט? מה הצעדים?

1. הקמת פודקאסט ובחירת הנושאים בהם תרצו להעניק ערך לקהל.

2. קידום הפודקאסט ברשתות החברתיות דרך פוסטים וסרטוני Reels.

3. צבירת עוקבים ויצירת פרקים נוספים + יצירת סגיר פודקאסט המעודד לפעולה אקטיבית (למשל להיכנס לאתר שלכם).

4. חוזר חלילה – אתם ממשיכים לייצר פרקים נוספים ולקדם את הפודקאסט שלכם כל הזמן ברשתות החברתיות.

5. משתמשים בקטעי Reels וגם וידאו כדי להעלות אותם לרשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ואחרות).

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם