איך תוכלו למדוד את האפקטיביות של חברת יחסי הציבור שלכם?

בשנת 2024, כשיש כל כך הרבה רשתות חברתיות ואנחנו מוצפים במסרים שיווקיים, רבים תוהים עד כמה קמפיין יחסי ציבור שפונה בעיקר למדיה המסורתית הוא אפקטיבי.

"האם יחסי הציבור בכלל מקדמים אותי לעבר המטרות שלי? עד כמה זה היה אפקטיבי? אתה יכול להראות לי מספרים", זה מה ששאל אותי לאחרונה מנכ"ל של חברת נדל"ן מצליחה בתל אביב בפגישה שערכתי איתו.

יש לי הרבה פעמים תשובה מעולה לנושא. אני מפנה את מי ששאל למותגים הכי גדולים בתחום שלו ומבקש ממנו לחפש את החדשות עליהם בגוגל. בכל שנה, מתפרסמות עשרות כתבות על המותגים הללו, רובן חיוביות. יש מותגים שאין בכלל שאלה אם מכירים אותם, ואחרי שהם השקיעו שנים ארוכות בבנייה, השיח שלהם עם הלקוחות הוא אחר וגם גודל העסק.

המשחק האמיתי לטווח ארוך הוא מותג! ובמותג רק מעטים משקיעים לטווח ארוך.

עם זאת, ברור שכולם רוצים למדוד את ההשפעה בכסף, ככל שאפשר לחבר ישירות בין פעולה A ל-B, אז גם העבודה שלנו היא הרבה יותר קלה. והתשובה לשאלה שלו? מורכבת, אבל לא בלתי אפשרית.

 

הנה 6 דרכים למדוד את ההצלחה של קמפיין יח"צ:

☑כמות וטיב האזכורים בתקשורת – לא רק כמה פעמים הוזכרתם, אלא איפה. אזכור ב'דה מרקר' או ב'גלובס' שווה יותר מאשר באתר מקומי קטן. ובדקו אם האזכור חיובי, שלילי או ניטרלי.

☑האם הגעתם לפגישה או כנס ועצרו לשוחח אתכם כי הכירו אתכם מאותו ראיון פודקאסט, כתבת טלויזיה שהפכה גם לפוסט ויראלי ברשתות החברתיות?

☑תנועה לאתר ולערוצים הדיגיטליים – כדאי להשתמש בבכלים כמו Google Analytics על מנת לבדוק אם יש עלייה בכניסות לאתר אחרי כתבה או ראיון. ראיתם קפיצה פתאומית? כנראה שהקמפיין עובד.

☑מדדי מעורבות ברשתות החברתיות📱 – תעקבו אחרי לייקים, שיתופים ותגובות ברשתות החברתיות.  אם פרסמתם פרק חדש בפודקאסט, תבדקו את מספר ההאזנות והורדות.

☑שינוי בתפיסת המותג – ההרגשה שלכם האישית והמומנטום הם החשובים ביותר. איך הלקוחות הפוטנציאליים תופסים אתכם? אחרי פעילות יח"צ ענפה, אתם תרגישו שינוי משמעותי בתפיסה ובערך הנתפס אצל הלקוחות. עכשיו נשאלת כבר השאלה – האם המסרים שלכם חדרו?

☑תוצאות עסקיות ישירות 💰 – את זה הכי קשה למדוד, אבל הכי חשוב. האם יש עלייה בפניות? במכירות? בהשקעות? למשל, כתבות עיתונות של גוף פיננסי מוביל, סייעו לו להגדיל משמעותית את הכספים המנוהלים על ידו.

בסופו של דבר, המפתח הוא לשלב בין כל המדדים האלה. לדוגמה, אם ראיתם עלייה משמעותית בתנועה לאתר אחרי כתבה ב'כלכליסט', ובמקביל יש גידול בפניות מלקוחות – סביר להניח שהקמפיין עובד.

באופן כללי, חשוב להבין שלא מספיק רק "להרגיש" שהקמפיין עובד. צריך נתונים קשיחים כדי להצדיק את ההשקעה. בין אם מדובר בסטארט-אפ פינטק, חברת נדל"ן או משרד עורכי דין – המספרים לא משקרים.
___

רוצים לדבר על איך לבנות קמפיין יח"צ שלא רק נשמע טוב, אלא גם מראה תוצאות מדידות? בואו נקבע לקפה ונראה איך אוכל לעזור לכם.

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם