מדריך יחסי ציבור ב-2024: איך תקפיצו את המותג שלכם?

ערכתי לאחרונה פגישת יחסי ציבור עם חברה פוטנציאלית מעולם הנדל"ן…

במהלך השיחה המנכ"לית של החברה, העלתה בפני את הסוגיה הבאה: למה שאשקיע ביחסי ציבור אם הכסף הזה יכול ללכת כדי להביא עוד לידים ומכירות?

הפגישה המשיכה כשהיא קראה אל אחת מנשות הצוות שלה ושאלה אותה: "תגידי, כמה עולה לנו ליד?". היא ענתה ש-95 שקלים ובכלל חשבתי שהמשחק שלה הוא איך להוריד את עלות הלידים, שזה המרוץ כמעט של כל העסקים.

אבל גם אם מורידים את עלות הלידים, מי מבטיח שהליד יתורגם למכירות? למה שיעשו אתכם את העסקה ולא עם המתחרים שלכם? למה שיאמינו לכם?

אמרתי לאותה חברה פוטנציאלית (שבסוף אגב סגרה עסקה), שאולי עדיף לה להמשיך שנתיים ולהביא לידים, כשהיא תהיה גדולה עסקית מספיק שתעשה את המקפצה של יחסי ציבור.

מה אני בא להגיד במאמר הזה? יחסי ציבור הם כלי השיווק הכי טוב למי שחושב בגדול, מי שחושב קהל ומיתוג.

הם לא מיועדים לחברות שמאמינות שדרך השיווק היחידה היא להביא לידים מיידיים מקמפיינים שיווקיים.

כי אם אפשר להביא לידים בלי סוף, למכור ולהרוויח במודל כזה של עוד תקציבי שיווק למכירות בלבד. אז כולם ישקיעו עוד ועוד כספים להכנסות נוספות ואין צורך בכלל בכלים כמו יחסי ציבור.

יחסי ציבור ב-2024 הם הכלי הכי חשוב שיש בעולם הדיגיטל

יחסי ציבור הם אולי אחד הכלים הכי חשובים במיתוג חברות. משום מה בעידן הדיגיטל הצליחו סוכנויות הדיגיטל לדחוק אותם אחורה.

עולם הדיגיטל הביא לעולם הרבה מאוד עסקים קטנים שהצליחו לפרוח. השיווק הפך הרבה יותר זול מבעבר ובתקציבים קטנים אפשר להגיע לפרסום משמעותי. אבל פרסום הוא לא מיתוג, לידים מאכילים את המכונה שלכם בטווח קצר, אבל כשהקמפיין נגמר, אתם נשארים בלי שום פניות ושום דבר.

כאן עולה החשיבה של יחסי ציבור ככלי לבניית המותג שלכם, ובשנת 2024 זה מוכיח את עצמו. אחרי שעברנו את הקורונה שפרצה ב-2020 ועכשיו את חרבות ברזל. חברות רבות החליטו לעצור שוב את כל הפעילות השיווקית. מי שבנה מותג, משגשג בתקופות האלה ובולט מעל כולם.

יש לי תקציב שיווק מוגבל ל-2024 – למה שאשקיע ביחסי ציבור?

זוהי אחת ההתלבטויות הכי גדולות שיש לחברות.

חלקן צמצמו את התקציבים מאז ה-7 באוקטובר 2023. במקביל, השיח התקשורתי הפך מאתגר יותר ורובו ממוקד בלחימה ובנושאים הנוגעים ללחימה.

עם זאת, זה הזמן שלכם להפגין עוצמה.

תקציב יחסי הציבור כעת פונה לקהל שהרבה פחות אנשים מתחרים עליו.

הסיבה להשקיע ביחסי ציבור כחלק מתקציב השיווק שלכם נובעת מהכוח והאפקט שיש לנוכחות תקשורתית על המותג שלכם.

יחסי ציבור הם הדרך המשתלמת והאפקטיבית ביותר לבנות מותג, מבלי להשקיע מיליוני שקלים באפיקים אחרים בטלוויזיה כמו פרסומות.

תחשבו על זה כך, ראיון של 7 דקות בתכנית מובילה, כמו תכנית הבוקר של ניב רסקין, הוא זמן מסך ארוך מאוד, ויוצר חשיפה מאוד איכותית.

אותו ראיון נחקק בראשם של לקוחות פוטנציאליים, קולגות, וגם עסקים שמשתפים פעולה עם החברה באופן שוטף. התמדה לטווח ארוך של ראיונות כאלה, תוביל בסופו של דבר לשינוי לתפיסת מותג עוצמתית הברבה יותר.

הופעות בפודקאסטים – הכלי העולה של יחסי ציבור בשנים האחרונות

אם חושבים מוצר שהוא ייצור כלאיים בין תקשורת מסורתית ולבין הרשתות החברתיות וחשיפה מודרנית, אלה הפודקאסטים.

הפודקאסטים, במיוחד אלה שהם מצולמים בוידאו, הפכו לאמצעי מעולה לראיונות מותג שמעניקים לכם את הבמה במשך 30 דקות עד שעה, במהלכן אתם מעניקים ערך משמעותי. הפודקאסטר שמראיין אתכם, הופך אתכם למומחים בקרב קהלים רחבים ובצורה נגישה יותר.

את הקהל מעניין כי הפודקאסטר שאצלו בחרתם להתראיין, בחר אתכם מבין מרואיינים אחרים פוטנציאליים. עבור הקהל של הפודקאסטר, אתם המומחים שכדאי לדבר איתם.

כפי שאפשר לראות כדגמה בפודקאסט הקול, איכות ההקלטה וההפקה של פודקאסטים כיום מגיעה לרמה של טלוויזיה. איכות הצילום, העריכה וההקלטה גבוהות. למשל הקטע המצורף למעלה שבו התראיינה דניאל ביטון, הצליח להשיג 1,300 צפיות רק ביוטיוב ובפלטפורמות הפודקאסטים ככל הנראה היו הרבה יותר האזנות.

מתן דגש מוגבר על חשיפות בפודקאסטים, תביא אתכם גם לקהל הולך וגדל. בנוסף, תוכלו ליהנות מאוד מהיתרונות שיש בזנב ארוך. כלומר, בפודקאסטים מובילים, כל פרק חדש שעולה לפודקאסט, מצליח להביא עימו לכל הפרקים הקודמים עוד ועוד האזנות. הזנב הארוך כפי שרואים מתוך אחסון ספוטיפי, מעיד כי עוד ועוד מאזינים ממשיכים להאזין לפודקאסט בכל יום שעובר, ככל שיש יותר מאזינים לפרקים הבאים, כך עוד מאזינים רוצים להאזין גם לפרקים הקודמים.

כך נראה הזנב הארוך בפודקאסטים
כל פרק שעולה בפודקאסט, מביא עוד ועוד האזנות לפרקים הקודמים, כך שרצף ההאזנות נמשך כל הזמן

יחסי ציבור דרך כתבות חדשותיות – איך זה מסייע לכם?

תארו לכם שיכולים לסקר מהלכים או עסקאות שביצעתם בעסק שלכם, כיצד הקהל שעוקב אחריכם היה מקבל את זה?

ככל שהעסק שלכם קטן יותר, כך ההשפעה גדולה יותר מבחינה תפיסתית. כתבות חדשותית או ראיונות בעיתונות הכלכלית, יכולות להביא אתכם לקהלים גדולים מאוד ולשנות את התפיסה ולחזק בכם את האמון.

לעתים אתם יכולים להיות מופתעים עד כמה ההישגים של פעילות תקשורתית יכולים להיות משמעותיים ועוצמתיים.

כתבות חדשותיות משמעותיות, יופיעו בדרך כלל תחת שם המותג שלכם בעמוד הראשון בחיפושים הרגילים בגוגל.

תחשבו לרגע שמישהו מחפש את השם שלכם, כמה זה יהיה משמעותי כשהוא יראה ויפגוש כתבות מהחודשים או השנים האחרונות. ברור כי אותו מתעניין פוטנציאלי ייכנס ללינקים הללו כדי להכיר אתכם לעומק ובמיוחד לדעת מה גורמים חיצוניים כתבו עליכם.

כשמחפשים את השם שלכם בגוגל ויש כתבות חדשותיות חיוביות, תהיו בטוחים שיש ללקוחות הפוטנציאליים שלכם עוד עדות חיצונית.

כשהלקוחות שלכם מוצאים אחרי חיפוש בגוגל שורה של אזכורים, והופעות בכלי תקשורת מרכזיים – רמת האמון שלהם עולה. הם רוצים לעבוד עם המומחים, ואם אתם המומחים שמזמינים לתכניות בטלויזיה או לראיונות, הם יידעו לספר שעבדו עם Y שהתראיין גם לתכנית הבוקר של ניב רסקין כמומחה.

שלא תתבלבלו, לא כל בעל עסק מצליח למתג את עצמו כמומחה. 80% מבעלי העסקים לא מופיעים בכלי התקשורת, המקום של המומחים שמור רק למעטים מסיבות רבות.

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם