יחסי ציבור של עולם הדיגיטל: מבוססי פודקאסטים ורשתות חברתיות

לפני 12 שנה כשעבדתי במשרד יחסי הציבור הראשון שאליו התקבלתי, אחרי 5 שנים בעיתונות, אני זוכר את פעולת סריקת העיתונים אחרי כל כתבה של לקוח.

בתקופה הזאת של תחילת עידן האייפון, העיתונים הכלכליים עוד היו עם מוספים גדושים ורחבים.

אבל, כאן משהו החל להשתנות, העיתונים המודפסים הלכו והתכווצו והרשתות החברתיות הלכו והתנפחו.

גם פלטפורמות הפודקאסטים הבציעו, הן אותתו כי מתחיל כאן שחר, כזה של עידן חדש.

אני כיום בן 41, כשאני משוחח עם בני דור ה-Z. חלק גדול מהם לא פתח עיתון מחייו.

הם כל כולם בדיגיטל וברשתות החברתיות, היוטיוב הוא כלי לצריכת תוכן ממשית עבורם.

איך צריכים להיראות יחסי ציבור של העידן החדש?

הרבה מאוד משרדי יחסי ציבור טוענים שהם כאלה של העידן החדש.

ובכן, אם הם כאלה, תשאלו אותם האם הם מעדיפים שהלקוח שלהם יתראיין בכפולת עמודים לעיתון מוביל, או שיקבל ראיון בפודקאסט העסקי המוביל בישראל?

אם הם עונים ללא היסוס כי הם מעדיפים תמיד את כפולת העמודים, נראה שהם לא מכירים את האפקט של פודקאסט בעידן החדש.

יחסי ציבור של העידן החדש צריכים להישען על העיתונות המסורתית ככזו שיכולה לבנות אוטוריטה, אבל עם הרבה מאוד נגיעה לעולם הפודקאסטים.

העיתונות מפלרטטת עם עולם הפודקאסטים, דרך שילוב של פודקאסטים בעיתונות ואז במצב הזה מצליחים לעתים להשיג ראיון פודקאסט שהופך לראיון עיתונאי.

הפודקאסט כסף בקיר כדוגמה ליח"צ משולב עיתונות ודיגיטל

למשל, הפודקאסט כסף בקיר הוא דוגמה מצוינת לכך. הפודקאסט הזה מציע למעשה ראיון פודקאסט ערוך לעילא, וכן גם כתבת עיתונות במוסף הנדל"ן של גלובס. הכתבות עולות גם לאונליין ואז למעשה ביוזמה תקשורתית אחת, זוכה הלקוח להיכלל בכמה וכמה פלטפורמות במקביל.

 

כתבת האונליין עם יוליה לוי – פודקאסט כראיון כתוב באתר חדשות

כשהפודקאסט הוא גם ראיון כתוב בעיתון או אתר החדשות שאליו התראיינתם, הרווחתם עוד פלטפורמות דיגיטל שבה תיחשפו.

השגתם משהו שהוא בין העולמות: בין העולם הישן של המבוגרים שקוראים עדיין פרינט, לבין פלטפורמות שאותן קוראים גם בני 21-40.

אמנם בפודקאסט האזנה וקריאה מאוחרת היא משמעותית, בכתבת אינטרנט פחות, אבל אפקט החיפוש בגוגל פועל.

יש מי שעורכים חיפושים בגוגל ומגיעים אל כתבת הארכיון וכך קוראים עליכם ומעריכים את הסיקור שקיבלתם.

אפשר לראות את הכתבה באתר גלובס שהיא הגרסה הכתובה של הפודקאסט כסף בקיר של גלובס

 

גרסת הפרינט של ראיון הפודקאסט מגלובס

אפשר לראות את גרסת הפרינט ראיון הפודקאסט מכסף בקיר
כתבה שהתפרסמה במוסף הנדל"ן של עיתון גלובס – היא תולדה של ראיון הפודקאסט מכסף בקיר

וידאוקאסטים משולבי רילים באינסטגרם וטיקטוק

הוידאוקאסטים כיום מקודמים דרך פלטפורמות הטיקטוק, אינסטגרם ויוטיוב שורטס.

כך, יכולים עסקים להשתלב בראיון וידאוקאסט מצולם ולאחר מכן להופיע גם ברשתות החברתיות כמי שהתראיינו, או להיחשף ברשתות החברתיות לקהלים חדשים דרך חשבונות הפודקאסט של היוצר.

עולם ה-Reels מעניק הרבה מאוד אפשרויות חדשות.

הפודקאסטים מעניקים כיום חשיפה מתמשכת של זנב ארוך

נטע אור התראיינה במהלך חודש מרץ לפודקאסט "הקול".

הפודקאסט מופיע באפליקציות הפודקאסטים, ביוטיוב ובחשבונות האינסטגרם והטיקטוק.

כל הזמן הזה התוכן ממשיך לעבוד בעקביות, מאזינים וצופים חדשים ממשיכים להגיע כל הזמן והוא מהווה נכס.

פעם אחת זהו נכס כי הראיון נשאר לתמיד ופעם שנייה, גם הקטעים שהופקו ממנו למספר פלטפורמות. כך הופכים ראיונות יחסי ציבור גם לחשיפה בסושיאל ופלטפורמות נוספות.

לקחנו משהו עתיק כמו ראיון והפכנו אותו לחשיפה המציגה את המרואיין כחדשן שמופיע ברשתות החברתיות.

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם