אחד הדברים שאני שומע יותר מכל, כאשר אני משוחח עם אנשים על פודקאסט הוא "אני יכול לייצר פודקאסט מעולה, אבל מי יאזין לו?".
נושא ההפצה והקידום של פודקאסטים, הוא אחד הכואבים בקרב יוצרי תוכן שהם בעלי עסקים. ככל שמדובר על פודקאסטים לקידום עסקים, הרי שהמטרה היא להביא מקסימום האזנות, שימור של מאזינים ועוקבים. אם תרצו הפודקאסט הוא סוג של בניית קהילת אוהדים ומאזינים שממנה אתם תצליחו להביא לקוחות חדשים בטווח הארוך. יתרון נוסף הוא שתוכלו להשיג מיתוג גבוה יותר, בהשוואה אולי לקהילת פייסבוק שבה יש הרבה יותר חופש פעולה ותגובות. בקהילת פודקאסט אתם האוטוריטה הבלעדית ובדרך כלל גם המרואיינים שאתם בוחרים להביא אל הקהל שלכם.
קהילה כמו כל קהילה, דורשת פעולות אקטיביות ומשמעותיות כדי להגדיל אותה כל הזמן. לכן פודקאסט ללא פעולות קידום אקטיביות, משול לקהילה שהוזנחה ולא קודמה. הרי ברור לכולנו שהקהילה הזאת תלך ותדעך.
ואם מדברים על קהילה, הרי שאחד האמצעים הכי טובים מכל מה שנציין כאן כדי לקדם פודקאסט הוא הקמה של קהילת פייסבוק ועדיף ווטסאפ. הדרך היא משולבת, המאזינים שמגלים את הפודקאסט הופכים לחברים חדשים בקהילת הפייסבוק, ומקהילת הפייסבוק אתם מעלים בין היתר פוסטים שמקדמים את הפרקים בפודקאסט. כמובן שכדאי שבקהילת הפייסבוק שלכם יהיו עוד פוסטים בנושאים שונים.
אסטרטגיית קידום ממומן לפודקאסט שלכם
הרבה מאוד יוצרים מושפעים מטרנדים שנכונים למשל לאינסטגרם וטיקטוק. הם לא תמיד מתאימים לעולם אפליקציות הפודקאסטים. למשל, יצירת לינקטרי של כל הקישורים לפודקאסט שלכם וקידומו באופן ממומן. הטמעת לינקטרי לא ממש עובדת בקידום של פודקאסטים, יש לכך כמה סיבות:
1. רוצים להאזין לפרק ספציפי – אם תביאו את המאזינים ללינקטרי של כל הפרקים יחד, המאזינים ילכו לאיבוד ללא מיקוד. עליכם לכוון ולקדם רק פרק ספציפי עם נושא מוגדר, ועדיף שזה יהיה נושא שנוגע בכאב.
2. הקטנת מספר המסכים בדרך להאזנה – כל מסך שאתם מעבירים את המאזינים הפוטנציאליים, מאריך את הדרך שלהם למוצר הסופי. בעידן של דיגיטל וחוסר סבלנות, אתם מאבדים ככה מאזינים פוטנציאליים רבים. המסקנה היא שכדי לקדם את הפודקאסט שלכם, תדרשו לספק את הלינקים להאזנה ישר ולעניין בפוסט עצמו, או בקמפיין הקידום הממומן.
קידום אורגני ברשתות החברתיות
קבוצות פייסבוק
היתרון בקבוצות פייסבוק הוא שהן מאפשרות לכן להיחשף במדויק לקהל היעד שאליו אתם רוצים להגיע עם התוכן הספציפי. החיסרון הוא שמנהלי הקבוצות לא ששים לאשר פוסטים המקדמים פודקאסטים שנראים עבורם כתוכן שיווקי. להערכתי 40% מהקבוצות מאפשרות לכם לפרסם פוסטים לקידום הפודקאסט שלכם.
חשוב שלאחר הפרסום בקבוצות פייסבוק, תדאגו לתגובות על הפוסט שהעליתם. כל פוסט שמקבל תגובות זוכה לפי 2 יותר של חשיפה לפחות. בפוסט שאתם מעלים עם תיאור הפרק, יופיעו הלינקים להאזנה לפרק בכל הפלטפורמות ובצורה נגישה. כדאי להוסיף את הלינקים בתגובות.
כשאתם מעלים את תיאור פרק הפודקאסט שלכם בתגובות, חשוב מאוד שתתארו את הערך שהפרק מביא למאזינים. ללא ערך, מעטים יבקשו ללחוץ על הלינקים של הפרק ולקחת אותו עימם לדרך.
פרופילים אישיים בפייסבוק
פוסטים בפרופיל האישי שלכם בפייסבוק, יעניקו לכם, בדרך כלל, חשיפה משמעותית של מאות עד אלפי בני אדם. כל זה בתנאי שתעלו תוכן מעניין שימשוך את העין. אם תיאור פרק הפודקאסט שלכם מעניין, באותה שיטה תוכלי להניח את הלינקים להאזנה לפרק שלכם בתגובות ואנשים יכנסו אליהם ויגיעו אל הפודקאסט שלכם.
פרופילים אישיים בלינקדאין
בלינקדאין מסתתרת חשיפה שאפשר למדוד ולנהל. תוכלו להגדיל מעורבות לפוסטים בלינקדאין באמצעות קבוצות מיקוד ספציפיות בווטסאפ. לאחר שפרסמתם פוסט לקידום פרק פודקאסט ספציפי, חשוב שתפרסמו את הפוסט הזה בקבוצות מיקוד בווטסאפ כדי לקבל חשיפה נוספת ותגובות. בלינקדאין, בפרופיל יוצר, תוכלו למדוד במדויק את החשיפה שיש לכם לכל פוסט.
אינסטגרם וטיקטוק
בהנחה שהפודקאסט שלכם מצולם ואתם משקיעים מאמצים בהפקה של רילים, הרי שהם אחת הדרכים הכי אפקטיביות לקדם את הפודקאסט שלכם. אם חשבון האינסטגרם שלכם צבר עוקבים רבים, הרי שתוכלו להביא אותם להאזין לפודקאסט שלכם באמצעות סטוריז, תוך שילוב הלינק לאחת האפליקציות.
בטיקטוק הגישה היא זהה כשתוכלו לייחד ולייעד חשבון טיקטוק כדי לצרף לינק בתיאור הביו שלכם אל הפודקאסט, או אל פרק ספציפי שאתם רוצים לקדם.
באינסטגרם כשאתם מעלים וידאו, כדאי מאוד לשלב קולב (כלומר שיתוף של הריל עם המרואיין והצוות שלו) במידה ואירחתם אנשים שיש להם מספר עוקבים משמעותי. בדרך הזאת תוכלו להיחשף אל הקהילה שלהם.