הרבה תהיות וגבות הורמו כאשר גוגל החליטה להוריד את גוגל פודקאסט – פלטפורמת ההאזנות לפודקאסטים השלישית בחשיבותה (אחרי ספוטיפי ואפל פודקאסט).
באופן יחסי, גוגל נכשלה עם גוגל פודקאסט כי היקף השימוש וההאזנות היה יחסית נמוך, אחוזים בודדים של האזנות לכל פודקאסט הגיעו מתוך גוגל פודקאסט.
נוכחתי לראות כי אחוז המאזינים מגוגל פודקאסט, עמד על 5%-10% בכל פודקאסט שהובלתי. לעומת זאת 40% הגיעו מספוטיפי ו-30% מאפל פודקאסט.
הסגירה של גוגל פודקאסט צפויה להיות אחד האירועים הכי משמעותיים ודומיננטיים בעולם הפודקאסטים אי פעם. יוטיוב שהיא כבר פלטפורמת החיפוש השנייה בעוצמתה בעולם, ואחת הרשתות הכי פופולריות בעולם, הבינה שכדי לחזק את עצמה עוד יותר, היא צריכה להביא את הפודקאסטים אליה. לא סתם להביא אותם אליה, אלא לגרום להם להעלות וידאו איכותי.
יוטיוב וחברת האם שלה גוגל, החליטה לקדם הרבה יותר פודקאסטים בפלטפורמה שלה. יש לכך עדויות מובהקות בשטח, בעלי פודקאסטים שמעלים אותם כמצולמים ליוטיוב רואים בשבועות האחרונים עלייה משמעותית בצפיות ובהאזנות.
באופן אישי אני יכול להעיד שמאז 2024, יוטיוב דוחפת הרבה יותר פודקאסטים בפלטפורמה שלה וגם שיעור השימור של המאזינים הולך ועולה.
מה הסיבות לכך שיוטיוב מגדילה חשיפה לפודקאסט שלכם?
1. תחרות מול ספוטיפי – ספוטיפי נכנסה לעולם הוידאו וסגרה פערים, ליוטיוב יש שם יתרון כבר שנים ואם היא תביא אליה את היוצרים והצופים ירצו לצרוך אצלה את התוכן, הם לא יבחרו לצרוך אותו בספוטיפי.
2. כל פודקאסט מאריך את זמן השהייה בפלטפורמה של יוטיוב, שזה אומר שיש הרבה יותר רווח מפרסומות.
3. הבאת יותר מנויים משלמים ליוטיוב מוזיק, שזו הפלטפורמה שיוטיוב רוצה לקדם ורואה בה את הצמיחה שלה.
4. תוכן איכותי ב-4K – השכיחות של פודקאסטים שעולים בפורמט וידאו איכותי ומושקע היא גבוהה משמעותית. ליוטיוב יש נתונים והיסטוריה מוכחת כי תוכן שמצולם ומופק בצורה איכותית זוכה לפי 2-3 צפיות, לעומת תוכן שלא צולם בצורה איכותית. לכן כדאי ליוטיוב לקדם פודקאסטים שמופקים ומצולמים באופן איכות, כדי שוב, להרוויח יותר קהל ויותר פרסומות.
5. עולם ה-CTV – בארה"ב ובקרוב בישראל, שוק הטלויזיות המחוברות, כלומר סדרות המשודרות על פלטפורמות כמו יוטיוב נוסק. מפרסמים משקיעים הרבה יותר בעולמות הללו עם הדעיכה למעשה בשידורי טלויזיה שאינם דיגיטליים כבר שנים.
כיצד תנהלו אסטרטגיית יוטיוב פודקאסט נכונה
וידאו בלבד
יצירת פס קול שעליו צורבים תמונה יקודם הרבה פחות, לעומת וידאו איכותי שצולם במצלמת 4K. עד כמה ההשפעה דרמטית? סרטון עם תמונה צרובה ישיג בערך שליש מהחשיפות וההאזנות בהשוואה לוידאו שצולם במצלמות איכותיות. אכן, מדובר בהשקעה כספית לא מבוטלת לצילום וידאו, אבל למה להסתפק רק ברבע מהאפקט.
העלאת פרק הפודקאסט המלא לפלטפורמה של יוטיוב, לא לחבר ב-RSS
יוטיוב החלה לאפשר חיבור ב-RSS לפודקאסטים, אחרי הסגירה של גוגל פודקאסט. מאחר וחלק גדול מהפודקאסטים עברו בשנים האחרונות לאחסן בספוטיפי, לאחר הרכישה של ספוטיפי את אנקור, הרי שספוטיפי לא תפתח לעולם אפשרות לשידור RSS של וידאו. ספוטיפי לא תעניק למתחרה הכי גדולה שלה את האפשרות ליהנות מוידאו בפלטפורמה שלה.
לכן, אם אתם לא מעלים את הוידאו ליוטיוב עצמה, שזה דורש עוד זמן, השקעה בתיאורים ועוד, תיהנו רק מסאונד בלבד. תוכלו להיחשף ככה להרבה פחות מאזינים וצופים.