בשנת 2017 החלטתי להקים את הפודקאסט כסף והשקעות ולא הבנתי אז עד כמה זה ישנה את כל העסק שלי.
כעסק קטן בעולם התכנון הפיננסי שגר בגליל, חשבתי שאם אגיע לכמה מאזינים אולי זה יעזור לי.
בזכות זה שכתבתי כמה ספרים, חלקם באמזון, הבנתי שיש משהו בחשיפה מעבר לסביבה גאוגרפית קרובה, אבל לא הבנתי עד כמה.
אחרי למעלה מ-6 שנים של יצירת הפודקאסט, יותר ממיליון האזנות במצטבר אני יכול להעיד שזהו כלי שיווק וחשיפה מעולה – בתנאי שעושים זאת נכון ומתמידים כרצי מרתון.
אתן כאן כמה כיוונים שיכולים להצמיח את העסק כשיש לך פודקאסט.
- חשיפה גדולה
לפודקאסט שלך מאזינים גם בארץ וגם ישראלים שגרים בחו"ל.
אם נותנים הרבה ערך למאזין, הוא מתחיל להעריך אותך ולסמוך עליך.
כיום, כשיש קשב של שניות בודדות בטיקטוק, פתאום יש לך הזדמנות להיות חצי שעה עד שעה עם לקוח פוטנציאלי.
זה משהו בעל ערך כלכלי רב.
מגיעים אלי אנשים רבים לפגישות ואומרים: אנחנו מכירים אותך, שומעים את הקול שלך הרבה. זה יוצר תחושה של קירבה ולא צריך להתחיל הכרות מחדש.
בעולם של חשדנות מול נותני שירותים, ה trust שבונים מול מאזינים דרך פודקאסט שווה אלפי שקלים בחודש בחסכון בעלויות שיווק ופרסום.
- להשתמש בפודקאסט כמקדם שירות שלך
כל מספר פרקים אני משנה את חסות הפרק לשירות אחר שלי.
זה יכול להיות הוצאת הספרים "סיפור פשוט", בה אני מספר מה אנחנו עושים ויכול להציע הטבה למי שיגיע דרך הפודקאסט.
זה יכול להיות מועדון "כסף והשקעות" הכולל מעל 100 חברים ואני שמח לצרף עוד אנשים, וזו פלטפורמת חשיפה מדוייקת כי מה יותר טבעי מלהאזין לפודקאסט כסף והשקעות ואז להצטרף למועדון של אותו יוצר?
זה יכול להיות שיתוף פעולה עם גוף כזה או אחר שיש לי אינטרס לקדם, כלומר היכולת לשים כל פיסת תוכן, ערך או מכירה בגבולות הטעם הסביר שווה לי כיוצר כסף רב.
- השגת חסויות חיצוניות תמורת תשלום
כשמגיעים לכמות מאזינים שעשויה לעניין נותני חסות, יש יכולת לקבל בין כמה מאות לאלפי שקלים לכל פרק תוך אזכור נותן החסות וכך משיגים עוד מקור הכנסה.
צריך לוודא שלנותן החסות ערכים תואמים לשלכם, כי המאזין מזהה אותו איתכם, והשם המקצועי שלכם חשוב יותר מהכל! לא שווה לקלקל אותו בשביל כמה אלפי שקלים.
- קהל צופים גדול לאירועי קהילה
אני מקיים כנסים מקצועיים המיועדים למאות צופים בקונספט של הפודקאסט: ראיונות או הרצאות על הבמה במגוון תחומים הקשורים לתחומי כסף והשקעות.
הפודקאסט משמש בסיס נהדר להכרות הקהל איתי – הם סומכים עלי שאביא מרצים מעניינים. בנוסף אני משתמש בו כדרך חסות עצמית (סעיף 2) להציע להגיע לכנס – פרסום זול וחינמי עבורי לעומת ממומן בפייסבוק.
לסיכום, פודקאסט איכותי – והוא חייב להיות עם תוכן מעולה ואיכות שמע טובה – יכול להיות מקפצה עסקית גם עבורך, ולהגדיל הכנסות ונוכחות בפריסה אצל כל דוברי עברית באשר הם.
היו לי לא מעט לקוחות שגרים בחו"ל ובאו לייעוץ פיננסי רק בזכות הפודקאסט.
חשוב להבין שהתמדה, סבלנות וערך למאזין הם המפתח להצלחה
כותב המאמר עמית עשת, יוצר הפודקאסט כסף והשקעות מתכנן פיננסי, יזם ומשקיע.