מהם המדדים שמראים כי הפודקאסט שלכם מצליח?

ברשת תמצאו אינספור ויכוחים ודיונים סביב פודקאסטים ועד כמה הם מצליחים.

אחד הסודות שפודקאסטרים שומרים עליהם בסוד הוא מספר המאזינים הכולל ומספר המאזינים לפרק.

המצליחים, חושפים את מספר ההאזנות שלהם בגאווה ומציגים אותו. הפחות מוצלחים יענו "מה זה משנה?".

עבור מרבית היוצרים, בדומה לשאר הפלטפורמות, 10% מהפודקאסטים ייקחו 90% מההאזנות. כל היתר יצטרכו להסתפק בשאר.

אבל, וזה אבל גדול, יוצרים מתמידים יתוגמלו לאורך הזמן בקהילה הולכת וגדלה של עוקבים ומאזינים בעלייה, זאת בתנאי שהם יעניקו למאזינים שלהם ערך כלשהו. אגב, ערך לא חייב להיות במידע ולימוד, הוא יכול להיות חוויה, סקרנות, זמן לפנאי והנאה. הוא יכול להיות גם וגם – בידורי, לימודי וחווייתי.

מהם המדדים שבהם תוכלו להחליט האם הפודקאסט שלכם הולך בכיוון הנכון?

מספר עולה של האזנות לפרק

זהו המדד האבסולוטי בשבילנו ועבור אחרים.

בכוונה לא כתבנו כמו מסוימת של האזנות לפרק, היות ולכל אחד יש את מספר ההאזנות שהוא היה מגדיר כמוצלח.

האם מאות האזנות או אלפי האזנות זו הצלחה? אין ממש מי שיודע.

כנראה שעשרות אלפי האזנות לפרק, בישראל, זו הצלחה וודאית. אבל 99.5% מהפודקאסטים לא יגיעו לשם. ראיתי מספרים של פודקאסטים רבים ורק אלה שהיו בטופ בישראל הגיעו למספרים האלה.

בשורה התחתונה, נבקש שהממוצע נע של ההאזנות לפרק שלנו ילך ויעלה.

מספר עולה של האזנות חודשיות לכל הפרקים

בהנחה שקשה למדוד פרק ופרק, אנחנו רוצים איזה מדד שיציג לנו האם בכלל העשייה שלנו, אנחנו בכיוון או לא.

השיטה שאני חושב שהיא הכי מדויקת למדוד את זה ויש לה גם הטייה מסוימת של מספר הפרקים הכולל שבאוויר, היא כמות האזנות חודשית.

איך בודקים אותה? הולכים לאחסון שלכם ומבקשים לקבל את הגרף שמציג לכם את כמות האזנות החודשית מאז תחילת הפודקאסט. אנחנו נבקש לראות גרף עולה עם הזמן או לכל הפחות, שאין ירידה דרמטית עם הזמן.

מספר חודשי עולה של האזנות, חודש אחר חודש, יביא אותנו למסקנה שהפודקאסט שלנו בדרך להצלחה
אנחנו רוצים לראות שחודש אחר חודש אין לנו ירידה של מספר ההאזנות החודשי בפודקאסט שלנו, כדי להגדיר אותו מוצלח

שיעור השימור של המאזינים

שימור מאזינים בפרקים הוא אינדיקציה מעולה שהתוכן שלכם רלוונטי ומואזן מצד הקהל. מה זה שיעור שימור גבוה? שיעור של מעל ל-70%, שנשמר עד 5 דקות לפני סוף הפרק הוא שיעור שימור גבוה מאוד. שיעור שימור סביר יעמוד על 60% ומתחת ל-50% שימור נחשב אחוז נמוך, היות והמשמעות היא ש-50% מהמאזינים סבורים שהפרק לא מעניין והחליטו לנטוש אותו.

יחד עם זאת, פודקאסטים ארוכים מאוד, כלומר כאלה עם פרקים של למעלה מ-45 דקות יחוו שיעור שימור נמוכים בהרבה. הגיוני שאותם פודקאסטים יגיעו לשיעורי שימור של 60% במקרה הטוב.

שיעור שימור גבוה של מעל ל-70% משמעותו שפרק הפודקאסט שלכם מעניין או מתאים לקהל היעד
ככל ששיעור השימור של המאזינים יותר גבוה, ככה המאזינים מרוצים יותר מהתוכן

קצב צבירת העוקבים

עלייה מתמדת במספר העוקבים מפרק לפרק לטווח ארוך זה אחד המדדים הכי חשובים למדידת ההצלחה של פודקאסט. הסיבה לכך היא די פשוטה – אף אחד לא מכריח או מחייב את המאזינים לעקוב אחר הפודקאסט. לכן, הסיבה היחידה שהם מבצעים את פעולת המעקב היא שהם אוהבים את התוכן, או שהתוכן מספק להם ערך כלשהו.

אפשר לראות שמאז מאי 2020, המועד שבו התחיל הפודקאסט הזה, מספר העוקבים שלו בספוטיפי הולך ועולה בהתמדה
קצב עוקבים עולה בהתמדה זה אחד המדדים הכי חשובים להצלחה של פודקאסט, הרי אף אחד לא מחייב את האנשים לעקוב

גודל הקהל (ניתן למדידה רק באחסון ספוטיפי)

גודל הקהל משמעותו היא כמה משתמשים ייחודיים האזינו לפודקאסט שלכם בשבוע האחרון.

בתמונה אפשר לראות שכ-2,500 יוניקים האזינו לפודקאסט המדובר בשבוע האחרון. אלה מספרים טובים באופן יחסי. גודל קהל גדול נחשב 5,000 מאזינים בשבוע האחרון כשהצפי הוא שכ-10,000 איש ואישה ייחודיים מאזינים לפודקאסט שלכם במהלך חודש, זה נחשב הרבה.

בכל הקשור לגודל הקהל אנחנו נצפה לעלייה בגודל הקהל שמאזין לפודקאסט שלנו ככל שיעבור הזמן. תצטרכו לנהל רישום של גודל הקהל שלכם מפעם לפעם, או לזכור את המספרים ולראות שאכן גודל הקהל עולה.

אפשר לראות קשר בין צבירת עוקבים לגודל הקהל.

ככל שנצבור עוד ועוד עוקבים גודל הקהל יעלה בכל כמה פרקים.

גודל הקהל זה נתון המעיד כמה יוניקים (מאזינים ייחודיים) מאזינים לפודקאסט שלכם

חשיפה באפליקצייה של ספוטיפי (רלוונטי רק באחסון ספוטיפי ולאפליקציית ספוטיפי)

חשיפות או Impressions זהו נתון המצביע לכם כמה אנשים שגללו באפליקציית ספוטיפי, נתקלו בלוגו הפודקאסט שלכם.

ככל שיש יותר חשיפות לפודקאסט באפליקציות, ככה הסיכויים שתצברו מאזינים חדשים יעלו.

יש לחשיפות מותג השפעה כפולה, גם על העסק שלכם וגם על ההאזנות העתידיות.

אם מספר החשיפות גבוה, אתם ממתגים את הפודקאסט שלכם ובעתיד תוכלו להמיר את אותם אנשים למאזינים בפועל. כמובן שחלק מהחשיפות מתבטא גם במספר של מאזינים.

מדד Impressions יציג עד כמה אנשים נחשפים לפודקאסט שלכם, גם מבין אלה שלא האזינו. לאורך זמן יש לכך השפעה מותגית
ככל שחשיפות לוגו הפודקאסט באפליקציית ספוטיפי עולות וגדלות, כך גוברים הסיכויים כדי לקבל האזנות חדשות. אם תצליחו להגדיל את הוותק, כך מספר ההאזנות יעלה

איזה מדדים חיצוניים ואובייקטיביים המעידים שהפודקאסט שלכם מצליח?

פידבק מאזינים

ככל שתקבלו יותר מחמאות על הפודקאסט ממאזינים שאתם פוגשים, הרי שאתם בדרך הנכונה.

ככל שמדובר במשהו שחוזר על עצמו עוד ועוד, כך אתם יכולים להבין כי הקהל מתעניין בתכנים שלכם.

ככל שמדובר בעסקים יגיעו גם לידים ופניות לשיתופי פעולה

בעסקים שמקליטים פודקאסט למטרת מיתוג אישי והבאת לקוחות, אפשר יהיה למדוד את האיפקט גם ברמת הביזנס. ככל שתקבלו יותר ויותר פניות בעקבות הפודקאסט, ואם תמידו במלאכה זה יקרה יותר ויותר, כך תבינו שהלכתם בדרך הנכונה.

זה ניכר גם בפרקים מסוימים שבעקבותיהם יגיעו עוד ועוד פניות. כמו כן, תוכלו לארח אנשים שאתם מבקשים לשתף איתם פעולה ולגמול להם בפרקים וראיונות, אותם אנשים גם יקבל פניות מהקהל שלכם. זהו מדד שלא ניתן לערער עליו, המדד העסקי. כל בעל עסק וחברה יכול לבחון אובייקטיבית את ההשפעה החיובית של הפודקאסט על הפעילות העסקית.

פניות של מרואיינים אליכם

ככל שתקבלו פניות להתראיין בפודקאסט שלכם, הרי שיש מי שרוצים להיחשף לקהל שלכם, ומאמינים שהוא איכותי.

מומלץ גם לנצל את הפניות הללו ליצירת שיתופי פעולה וליצירת תוכן עבור המאזינים של הפודקאסט שלכם, בפרקים ייחודיים ומועילים לקהלים שלכם. אורחים שהגיעו לפודקאסט שלכם, במידה ולא שילמו כסף על השתתפות, יעריכו אתכם ויהיו חיוביים מאוד על הפעילות העסקית שלכם.

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם