מתי ובאיזה פלטפורמה כדאי לשווק את העסק בקידום ממומן?

בעלי חברות ועסקים שמגיעים לאנשי שיווק, תמיד פוגשים באינספור הצעות לביצוע של קמפיינים, משפכים ודרכים שונות כדי להביא מתעניינים אל העסק שלכם.

מה שהם לא תמיד מספרים לכם זה מה החסרונות של כל פלטפורמת שיווק ואת העובדה ששיווק לא יכול לעבוד לבדו. אתם נדרשים לבצע כמה פעולות שיווק במקביל, או ליתר דיוק לבנות משפך שיווקי שלם וחכם כדי להצליח.

יותר מזה: כיום תקציבי השיווק הנדרשים כדי להצליח הם הרבה יותר גבוהים, שילוב של פלטפורמות שונות וגישה יותר הוליסטית שעוטפת את המתעניינים הפוטנציאליים. הסיבה היא שהתחרות על תשומת הלב של הלקוחות הולכת ועולה. לא סתם פרחו להם הפודקאסטים ופרצו מאוד בשנים 2020-2024, כפלטפורמת השיווק, מבין המומלצות ביותר בתחום של נותני שירותים וגם של עסקים פיזיים.

אנחנו הרבה יותר מוצפים בפרסומות, ולכן הפרסום הממומן שלכם צריך להיות חכם מאוד כדי שיהיה אפקטיבי.

פרסום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם

הפרסום הממומן בפייסבוק זינק בפועל לחיינו משנת 2016. בשנה הזאת החליפה פייסבוק את מערכת המודעות שלה ואז כל תחום הטרגוט רשם קפיצה משמעותית, עד 2020 לפני פרוץ משבר הקורונה, זה היה תור הזהב של הפרסום בפייסבוק. כמעט כל מטאטא ירה והיה הרבה יותר קל להצליח בפרסום והשגת המטרות.

בשנת 2020 טיקטוק פרצה בעוצמה וגם אינסטגרם, עם סרטוני רילס ועוד פיצ'רים שונים ושינתה את דרך הפרסום גם בפייסבוק.

היום הפרסום בפייסבוק עובד עם הרבה יותר סרטונים חכמים שצובעים את קהלי היעד, והרבה פחות עם מודעות סטטיות בלבד.

פרסום ממומן בפייסבוק, הוא הפך עם השנים ליקר יותר ויותר ואפקטיבי פחות ופחות
הפרסום הממומן בפייסבוק הופך ליותר יקר ופחות אפקטיבי בגלל העובדה שמספר המשתמשים כבר קבוע פחות או יותר ומספר המפרסמים מזנק

הפרסום הממומן בפייסבוק עדיין עובד, הוא פועל טוב יותר כשיש משפך שיווקי מדויק. יותר מכך – הפרסום בפייסבוק דורש כיום הרבה יותר מאשר קמפיין בודד, אלא חשיפה על משפך שיווקי מלא מא' ועד ת'.

יתרונות

  1. לידים זולים – בפייסבוק עלות הלידים כנראה תהיה הזולה ביותר מבין כל הפלטפורמות. עם קמפיין מדויק וייחודי, תוכלו להגיע לעלות של 50 שקל לליד ואף למטה מכך.
  2. יכולות טרגוט ובחירת קהלים – יכולות הטרגוט בפייסבוק היו בעבר טובות יותר. אבל דבר אחד מדהים לא השתנה – אתם יכולים להעלות רשימת טלפונים של קהל היעד שלכם, או של לקוחות הדומים להם, ולבקש מפייסבוק או אינסטגרם להציג את המודעה שלכם רק לאנשים האלה. זהו כלי מדהים, אם אתם רוצים להגיע בצורה מדויקת מאוד לקהלי היעד.

חסרונות

  1. לידים ספאם – כמות הלידים הלא רלוונטיים בפייסבוק עולה, זה נובע גם מבוטים שונים שפועלים וגם לעתים מהקלות שבה ניתן להשאיר פרטים כשמודעה רצה בפיד של אנשים.
  2. עייפות קהל מפרסום – בהרבה קמפיינים, המודעות והסרטונים מוצגים כמה וכמה פעמים. התוצאה היא שאותו קהל רואה פעמים רבות את אותה המודעה. לעתים נמאס לו לראות את המודעה שוב ושוב.

פרסום בטאבולה ואאוטבריין

פלטפורמות הצגת התוכן נייטיב, טאבולה ואאוטבריין יצרו לפני עשור, עולם חדש של פרסום. הן חושפות אתכם באתרי האינטרנט המובילים לקהלי יעד איכותיים שקוראים כתבות עיתונות. לעתים אתם יכולים לכוון למשל לאתרים הכלכליים ולהופיע ליד כתבות של אנשי עסקים מובילים.

יתרונות

  1. כלי בעולם יחסי הציבור – הרבה מאוד קוראים, רואים את הכתבה שלכם באתרי האינטרנט המובילים בישראל. לעתים הם סבורים שמדובר בכתבות שהופיעו באותו אתר ולא באתר לווין. כך שהרווחתם במהלך הזה גם יחסי ציבור וגם אפשרות לייצר לעצמכם לידים.
  2. בניית שיווק מבוסס תוכן ומשפך – הפרסום בפלטפורמות הללו נראה כמו "פחות דחיפה" של פרסום לעיניים של הגולשים.

חסרונות

  1. קשה יותר להמיר – אחוז ההמרות מכתבות תוכן הוא נמוך מאוד ועומד במקרה הטוב על 1%-2%.
  2. בוטים שקוראים כתבות ועולים לכם כסף – באינטרנט יש אינספור בוטים אוטומטיים שעלולים להקליק על המודעות שלכם ולבזבז לכם כסף, מבלי שזה קהל רלוונטי כלשהו.

פרסום ממומן בפודקאסטים

אין להרבה מומחי שיווק ידע כלשהו בפרסום ממומן בפודקאסטים. זה לא צפוי להשתנות בקרוב.

הסיבה היא שמעטים מאוד עסקו באופן גלוי בנושא של חסויות פודקאסטים.

הפרסום הממומן בפודקאסטים מגיע בעיקר ב-2 צורות עיקריות שנוכל להרחיב עליהן.

הראשונה היא להעניק חסות לפודקאסט לעסק שלכם ולייצר איזושהי קריאה לפעולה. למשל להציע למאזינים של אותו פודקאסט הטבה מיוחדת ולשלב גם קריאה לפעולה מצד יוצר הפודקאסט עצמו כדי לחזק את האמינות של הפרסום.

הדרך השנייה היא לרכוש פרקי חסות או פרקי שת"פ שבהם בעל העסק מתראיין בפודקאסט תמורת תשלום. בתוך זה אפשר לשלב גם הנעה לפעולה.

יתרונות

1. אפשר לבחור קהל ממוקד מאוד – אתם יכולים לבחור בפודקאסט ספציפי שאליו מאזין קהל היעד שלכם באופן מדויק.

2. מחירים זולים מאוד – הנתונים הם של-90% מהפודקאסטים בישראל אין שום ספונסר. הה היא שקשה מאוד להשיג היום חסויות מצד יוצרי התוכן. יותר מזה, מרבית בעלי העסקים בכלל לא גילו את הפרסום בפודקאסטים, לכן יש לכם כבעלי עסקים פה הזדמנות מאוד מעניינת להשיג חשיפה מאוד משמעותית וגם להניע מאזינים לפעולה.

3. אפשרויות רבות למודלים של אפליאציה – מאחר והרבה מאוד יוצרים לא מצליחים להשיג חסויות, אם תאתרו פודקאסטים שקהל היעד הפוטנציאלי שלכם כנראה מאזין להם, תוכלו להציע מודל של שותפות. בעלי הפודקאסט יקבל תגמול משמעותי, על כל ליד שייסגר. הוא יוכל לייצר חסות בתחילה וסוף של כל פרק.

חסרונות

  1. הנעה לפעולה – המאזינים מקשיבים להמשך פרק הפודקאסט ולעתים לא יחזרו בסוף הפרק אל המפרסם.
  2. שיעורי המרה נמוכים – יותר קשה להמיר מפרסומת של חצי דקה במקסימום.

יוטיוב

הפרסום ביוטיוב פחות מוכר לעסקים קטנים ובינוניים, אבל בפועל הוא לא יקר, בניגוד למה שחושבים.

העלויות של החשיפה הן זולות יותר לעתים אפילו מפייסבוק, הגידול בצפייה בסרטונים הולך ועולה ויש עוד הרבה מאוד יתרונות של למה לפרסם ביוטיוב.

יתרונות

  1. אתם עולים לליגה של המפרסמים הגדולים בישראל – יוטיוב נתפס ממש כמו פרסום בטלויזיה והיוטיוב לעתים גם נצרך מתוך טלויזיות. ככה שהחיבור בין הפרסום ביוטיוב לפרסום בטלויזיה הוא חזק יותר.
  2. בניית מותג טובה וחזקה יותר עם יוטיוב.
  3. אפשר להביא אנשים לערוץ היוטיוב שלכם כדי שיצרכו את התוכן שאתם מציעים.

חסרונות

  1. זמני הצפייה לעתים נמוכים – הרבה מאוד צופים ביוטיוב ממתינים לתוכן שבו בחרו לצפות ולא מרוכזים בפרסומות.
  2. אתם יכולים להיות מוצגים לצד סרטונים או קטעי וידאו שלא יתאימו למותג שלכם.

פרסום ממומן בגוגל

הצגת המודעות שלכם בגוגל, תוך עקיפת המתחרים בחיפוש, יכולה להיות דרך אפקטיבית כדי לענות על ביקושים, במידה ואתם תופסים נישה ספציפית.

יתרונות

  1. אתם משלמים לכל קליק – התשלום בגוגל הוא פר הקלקות. ככל שהמודעה שלכם טובה יותר תקבלו ציון טוב יותר ותחשפו גם לקהל הרלוונטי בצורה מוגברת.
  2. בחירה מדויקת מאוד בביטויים – יש לכם יכולת ללכת רק על ביטויים מאוד מאוד ספציפיים ומדויקים לכם. אתם לא חייבים ללכת על מנעד ביטויים רחב. פה היתרון מאחר ונניח ואתם עסק שפותר בעיה מאוד מאוד ספציפית ומומחים בזה, יש לכם האפשרות לבחור רק את מי שחיפשו את הביטוי הזה. באסטרטגיה הזאת למשל, אם תתמידו בה, תוכלו על פני שנים לדייק לכם קהל יעד שימשוך אליכם בהמשך הפניות של פה לאוזן. כלומר תשיגו את הלקוחות והם יפנו לכם עוד לקוחות מרוצים.

חסרונות

  1. אתם מוצגים פעמים רבות ליד המתחרים – הלקוחות המתעניינים עשויים לבחון לצידכם גם את כל המתחרים, מה שיקשה על אחוזי הסגירה. ברגע שמול הלקוח הפוטנציאלי מוצגות כל האפשרויות והמתחרים, יהיה יותר קשה לייצר מולו בידול ולסגור אותו.
  2. קשה לייצר בידול – בגוגל אתם מוצגים כמודעות טקסט ליד עסקים אחרים, המסרים תמיד קצרים ושיווקיים וכך אתם עלולים לאבד למעשה את חוויית הבידול אל מול נותני שירותים אחרים. אפשר לייצר חוויית בידול למשל בפייסבוק או אינסטגרם הרבה יותר מאשר בפרסום ממומן בגוגל.

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם