חברות גדולות מנהלות עמוד פייסבוק עסקי שכולל לעתים אלפי עוקבים ואפילו יותר מכך.
עם זאת, הן לא תמיד מנתחות מספיק איזה תוכן היה מוצלח יותר ואיזה פחות ומדוע.
ניתוח עמוד הפייסבוק שלכם יספק הרבה מאוד תובנות חשובות לעבודה השיווקית.
כל זה שווה לכם הרבה מאוד כסף.
כדי להגיע את ליבת נתוני עמוד הפייסבוק שלכם, תצטרכו להיכנס לאזור שנקרא Meta Business Suite.
החלון הבא אליו תגיעו הוא "נתוני שימוש"
אחרי החלון שנקרא "נתוני שימוש" תגיעו למעשה למסך הנתונים עצמם ותוכלו להסיק מסקנות לגבי עמוד הפייסבוק שלכם.
פייסבוק הפחיתה דרמטית את שיעור החשיפה האורגנית של עמודים עסקיים.
אם למשל תפרסמו בעמוד העסקי כתבה שלא תקודם בצורה ממומנת עם לינק בגוף הפוסט, אז שיעור החשיפה יהיה עוד יותר נמוך.
כיצד נראה ניתוח נתוני עמוד הפייסבוק שלכם באנליטיקות של פייסבוק?
הגישה לנתוני האנליטיקות של פייסבוק היא בחינם, בין אם אתם מריצים קמפיינים של פרסום ממומן ובין אם לא.
אפשר לראות למשל בעמוד שאנחנו מנהלים, כיצד הצלחנו להגדיל את הקליקים על קישור מתחילת 2024.
אמנם, אפשר לראות כי חלק מהנתונים הם בירידה. אותו לקוח ביקש להקטין את היקף הפרסום הממומן, כדי ליישם אסטרטגיית קידום וחשיפה אורגניות.
לכן הקטנת תקציבי הפרסום הממומן, הפחיתה את היקפי התפוצה של הפוסטים והסרטונים וכך גם את הדקות שנצפו.

אם תוכלו לשיב לב, בדשבורד של העמוד העסקי אתם מקבלים גם המלצות שונות כיצד ובאיזה תדירות להעלות תוכן כדי לייצר אינטרקציה עם העוקבים שלכם.
איזה מסקנות אפשר להסיק מדשבורד הנתונים של אינסטגרם?
אחד היתרונות של אינסטגרם הוא ביכולת ליהנות מתפוצה רחבה יותר בסרטוני רילס.
בניגוד לפייסבוק, מרבית התוכן באינסטגרם הוא סרטונים קצרים, או מודעות גרפיות והרשת מעניקה תגמול רב יותר לאיכות תוכן.
העלאה רציפה של סרטוני רילס הביאה לעלייה בכמות העוקבים בעמוד הזה שאנחנו מנהלים, מרבית הנתונים בעלייה כפי שניתן לראות, למעט היקף התפוצה.
התפוצה של הסרטונים נפגעה בגלל הפסקת הקידום הממומן באופן זמני, כדי להגביר את הנוכחות וההצלחה ברמה האורגנית.
