מדוע זמן מלחמה הוא נכון לבניית תשתיות בעסק שלכם ואיך עושים את זה?

אחרי המבול הגדול של עצירת תקציבים שאיתו התמודדתי, בהבנה רבה בעקבות מלחמת חרבות ברזל, החלטתי לצאת מההלם.

כנגד המגמה הסוחפת של ביטולים אינסופיים, הגיעה חברה שהחליטה לעשות אחרת.

הם כנראה למדו היטב את לקחי הקורונה.

כמה שבועות לפני פרוץ המלחמה, קבעתי פגישה עם גוף פיננסי. כשפרצה מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר, זה היה מאוד הגיוני וטבעי שכל הפגישות קדימה יתבטלו.

היומן שלי היה מלא בהתנעת עבודה עם לקוחות חדשים.

בשבוע הקודם ללחימה, חול המועד סוכות, הייתי פשוט בהלם מכמות הלקוחות שפנו כדי להתחיל תהליכים. זה היה שיא של כל הזמנים בהיקפי הפניות.

אותו גוף שקבע פגישה כמה שבועות קודם, פנה אלי בהודעה די רגישה, מתוך הנחה שמבחינתו אפשר לבטל את הפגישה.

אבל במידה שאני יכול לקיים אותה, הוא מבחינתו מנסה לחזור לשגרה ולקיים אותה. אני החלטתי להרים את עצמי ולקיים את הפגישה הזאת.

אין ספק, היה לי קשה מאוד לחזור לשגרה. המחשבות האינסופיות סביב הלחימה והכאב האדיר היו בראשי. אבל הבנתי שללא חזרה מסוימת לשגרה, הפגיעה הבאה עלולה להיות כלכלית.

מה הצלחתי ללמוד מהגישה של אותו גוף פיננסי?

הם הצליחו לסגל את החשיבה וההבנה של היום שאחרי.

בזכות תושייה רבה, התגברות על מחסומים רגשיים וחשיבתיים, וגם מתוך אחריות על האנשים שהם מעסיקים בחברה, הם הבינו שעליהם לעשות.

איך זה מתבטא? ברצון ובנכונות למלא את הוואקום שנוצר בחלל הזה של גופים פיננסים שמבצעים פעילות.

מה כן כדאי לעשות בזמן לחימה בחברה שלכם?

בניית תשתיות

אתם תמיד דוחים את הטיפול באתר האינטרנט שלכם, צילום של וידאו, פודקאסט או סרטונים. יש לכם אפשרות לייצר עכשיו ולהתמקד בתוכן שהוא על זמני.

ובכלל, יש לכם אפשרות לדון באסטרטגיה הכללית השיווקית שלכם בעסק, במיוחד אחרי

הנה לפניכם ההוכחה הכי טובה של בניית תשתיות. אנחנו בחברה שלנו מקימים את האתר השלישי שלנו. האתר נושא של השם שלי, שהם לוי, הבעלים של החברה. החלטתי לייצר אתר שהוא יותר אישי וקרוב, שמציג את כל הפעילויות שלי.

בניתי את האתר הזה שאתם קוראים את התוכן שלו, בזמן לחימה ומלחמה. טרם המלחמה זה כל הזמן היה בתכניות שלי, בחרתי בעומס השגרה כל הזמן לדחות ולדחות את העיסוק באתר שלי.

הנה, הגיעה הלחימה והוצאתי מהמגירה את התכניות שתמיד היו בה. הוצאתי מיד אל הפועל את הפעולה הזאת והתנעתי את תכניות המגירה לשעת משבר בסגנון מלחמה או קורונה.

המסקנה שלי אליהם היא השקיעו בכל התשתיות בעסק שלכם דווקא עכשיו. התשתיות כוללת למשל גם חיבור בין מערך השיווק שלכם למערך המכירות.

תחשבו רק על היום שאחרי המלחמה והלחימה, למרות כל הכאב והשבר הענק, איך אתם יוצאים מהמצב יותר חזקים בעצמכם.

לצאת יותר חזקים מהמצב לא אומר שאתם עושים משהו על חשבון אחרים, או מנצלים מישהו או משהו.

הדרכות שונות של עובדים והכשרות של עובדים הם הזמן הטוב ביותר שאפשרי, בהנחה שהם לא מגויסים למילואים.

הקדישו את הזמן לגיבוש אסטרטגיה

המלחמה שינתה ומשנה הרבה דברים יסודיים. תעשיות ישתנו, תפקידים עומדים להתחלף, גם חלק מהעיסוקים של אנשים ישתנו.

זה קרה פעם אחת בקורונה ולהערכתי יתרחש גם הפעם בעקבות מלחמת חרבות ברזל.

לא משנה מה קורה, אתם חייבים להיות צעד אחד קדימה לפני כולם.

תהיו לעומתיים ואל תחשבו בצורה שבלונית ורגילה
בזמן מלחמה אתם יכולים להיות לעומתיים, אל תצמצמו פעילות כי כולם עושים את זה

תהיו לעומתיים

אין ספק, אי הוודאות הפעם היא גדולה יותר מתקופת הקורונה שהחלה במרץ 2020.

איך אנחנו יודעים? חל ניתוק משמעותי של החיים מהמסלול הרגיל שלהם, במובנים רבים.

ברור כי התקופה הבאה לא תהיה דומה לתקופה הקודמת.

אבל התקופה הכאוטית קדימה והשינויים התכופים, עלולים להמשיך ולהמשיך.

בגלל שאנחנו חייבים בתקופה של שינויים קיצוניים ומתמשכים, אם לא תשתנו, תהיו בבעיה.

בניגוד לגישה של שמירת הכסף אצלכם ועצירת כל הוצאות, תחשבו בפועל איזה הוצאות כדאי לכם להוציא.

בדיוק כמו אותה חברה, שהיא מובלת על ידי איש שוק הון ותיק ומנוסה, היא מבינה שיש מגמות שעתידות להשתנות. היא תכננה להתחיל בעבודה שיווקית קדימה, אבל בגלל שלצערנו המלחמה הגיעה, היא החליטה שהזמן לבצע את השינוי הוא נכון הרבה יותר ולא פחות נכון. הם הבינו שנכון להם להתניע פעילות בזמן שברור להם שכולם מפסיקים אותה.

אין ספק שכדי להיות לעומתיים אתם נדרשים גם להשקעה כספית. למרבית העסקים קשה מאוד לבצע אותה, ללא מימון בנקאי. אבל מי שכן הצטיידו בעודפי מזומנים, יכולים בתקופה הנוכחית לבצע השקעות כאלה וכל שקל שיושקע עכשיו בתקציב השיווק, יהיה שווה כמו 3 שקלים. ההשקעות לא חייבות להיות עם נראות חיצונית מיידית, הן יכולות להיות לטווח ארוך ושהביטוי המשמעותי שלהם יתברר רק בתום הלחימה. אחד האפיקים הרלוונטים לכך הוא פודקאסט.

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם