פרופיל לינקדאין הפך לסמל סטטוס, וגם לאחד מכלי השיווק הכי חזקים לבעלי חברות המוכרים לחברות אחרות.
בשורה התחתונה, בעולם שיווק B2B, לינקדאין הוא בגדר כלי חובה.
אם אתם בעלים של חברה או עסק שמוכר לעסקים אחרים, ואין לכם פרופיל לינקדאין – המאמר הבא הוא בגדר חובה עבורכם!
מה היתרונות של לינקדאין בשיווק?
מי שיש להם פרופיל משודרג ומושקע מאותתים על רצינות עסקית ונראות גבוהה. ככל שמדובר על בעלי חברות או עסקים, כשפרופיל הלינקדאין מושקע, אתם נראים נחשקים ועדכניים.
אם בשנת 2024 לא השקעתם בפרופיל לינקדאין משלכם, כנראה שאתם לא מעודכנים.
אחד הדברים הראשונים שיבדקו עליכם כנותני שירות או עובדים בהייטק, זו הפלטפורמה הזאת שהתחילה בכלל כחברה פרטית ונרכשה במרוצת הדרך על ידי מיקרוסופט.
מה צריך להבין לפני שמתחילים לעבוד בלינקדאין?
א. חשיפות של פוסטים
בניגוד לפייסבוק, בלינקדאין אתם תוכלו לדעת כמה אנשים נחשפו לפוסטים שלכם. אם תעברו לחשבון יוצר (Creator Mode) והוא חשבון חינמי, אתם תוכלו לדעת את המיקום הגיאוגרפי שלהם וגם את התפקידים שלהם. אם הם בתפקידים בכירים או זוטרים זה יגיד לכם הרבה מאוד על איכות הפרסום והאם הוא מגיע לקהל היעד?
הודעות תוכלו לשלוח רק לחברים או דרך פרופיל נביגטור
בניגוד לפייסבוק, אם בלינקדאין אתם תרצו ליצור קשר עם מנוי, תצטרכו להיות חברים שלו. אם אתם לא חברים שלו הסיכוי שהוא יראה את ההודעה שלכם מאוד נמוך. תשאלו למה זה קורה? כי המודל העסקי של לינקדאין בונה מאוד על מנויים שרוצים ליצור קשר עם בעלי תפקידים מכל העולם ואותם מנויים שנקראים נביגטור מקבלים קרדיטים ואפשרות לשלוח מספר הודעות בחודש לאנשים שהם לא מנויים.
מה השלבים בדרך ליצירת השפעה ומיתוג בלינקדאין?
שלב הגדרות וטיוב הפרופיל שלכם
בשלב הזה אתם תשקיעו בתוכן בפרופיל.
בניגוד לפרופיל פייסבוק שלא כולל בדרך כלל תיאורים מפורטים על העיסוקים והקריירה שלכם, בניית פרופיל לינקדאין טוב לוקחת זמן – והרבה ממנו.
כל מילה בלינקדאין במקום הנכון היא קריטית להצלחה.
אנחנו ניתן דוגמה ראשונה: תיאור העיסוק שלכם בכותרת גג, אם מתבצע כהלכה, יוכל לגרום ליותר אנשים ליצור אתכם קשר ולשלוח אליכם בקשות חברות.
אם הצלחתם להבין, קבלת בקשות חברות בלינקדאין, גם אם הם לא האנשים שאתם מחפשים (בהנחה שהם לא בוטים שמספימים), שווה לכם כסף. אם מדובר בקהל היעד שלכם, למשל בעלי עסקים שרוצים לעקוב אחריכם – גם כאן זה שווה לכם כסף. אתם מגדילים למעשה את קהילת בעלי העסקים שעוקבת אחריכם.
בניגוד לפייסבוק, שם יש מגבלה שיחסית קל להגיע אליהם, 5,000 חברים. בלינקדאין זה 30,000 חברים, כלומר פי 6!!!
נניח שאתם אנשים סופר מבוקשים והגעתם ל-5,000 חברים כבר מזמן, אז בלינקדאין ייקח לכם פי 6 זמן להגיע לאותה מכסת חברים, מה שאומר עבור מרבית האנשים שהם לא יגיעו למכסה הזאת, לעולם!!
יציקת תוכן ופרסומים
פרופיל שלא מפרסם ומעלה תוכן, אז הוא לא ממתג את עצמו מול קהלי היעד שלו.
קהלי היעד למעשה רוצים לדעת במה אתם עוסקים ומה אתם עושים במקצוע שלכם.
הדרך הראשונה להעביר אליהם את המסר של מה אתם עושים, זה פשוט לייצר דוגמאות לעשייה שלכם.
ומה אם אתם בתחום שבו אתם לא יכולים לשתף מהעשייה שלכם? אז אתם יכולים לייצר לכם סדרה של פוסטים עם הרבה מאוד ערך.
מעורבות ותגובות לפוסטים של חברים
בלי להגיב לפוסטים בכלל, אנשים יבחרו פחות להגיב לפוסטים שלכם.
לכן, חשוב פעם ביום או יותר, להיות פעילים ברשת החברתית ולפרגן גם לאחרים שמפרסמים תכנים וגם להגיב להם.
ככל שתהיו יותר פעילים בלינקדאין, גם ייכנסו לפרופיל שלכם ויבקשו לעקוב אחריהם או אפילו ייצרו אתכם קשר.