בעולמות השירותים הפיננסים, בנייה של מותג הפכה לכלי חשוב מאוד. בעולם שבו אין הבדל ממשי בין סוכן ביטוח אחד למשנהו, למתכנן פיננסי אחד לאחר. ההבדל היחיד שאפשר לייצר הוא בשיווק ומיתוג.
עולם סוכני הביטוח והמתכננים הפיננסים עובר בשנים האחרונות מהפכה מעולם ביטוח יבש של מכירת סיכונים, לעולם הפיננסים שמונע מהרצון של משפחות לחסוך ולהתקדם. גופים נוספים מבקשים לבנות בתי סוכן ממותגים ונוצצים ולגייס אליהם את הסוכנים והמתכננים הטובים ביותר.
כבתי סוכן, אתם נדרשים להעניק לסוכנים שלכם מסגרת של מותג מוכר שסוכנים רוצים לעבוד בו והקהל מכיר אותה ורוצה לרכוש ממנו.
בניית מותג עולה כסף ולוקחת זמן, היא הערך הגדול שמאחורי סוכנויות הפיננסים החדשות. המותגים החדשים בענף מבינים את המשחק של העולם החדש: השקעה במיתוג, שיווק ופרסום שיביאו לידים ועבודה לסוכנים שפועלים תחתם. הסוכנים ימכרו בזכות המותג ויגדילו את ההכנסות של בית הסוכן וכל הגלגל הזה ינוע כל הזמן.
יחסי ציבור – השקעה במותגים האנושיים של הסוכנים הפיננסים
ההצלחה של בתי סוכן טמונה באנשים. היכולת שלהם להתבלט כמותגים אנושיים ובמיתוג אישי, מבדילה וסוללת את ההצלחה שלהם.
הנוסחה היא די פשוטה: מותגים אנושיים מובילים>אמון רב יותר>פניות של מתעניינים> מכירות וסגירות.
הגישה המתקדמת בענף הפיננסים היא לבנות מותגים אנושיים שיעמדו מאחורי סוכנויות הפיננסים הגדולות. הנה, הכלכלן אורי גרינפלד לדוגמה, עבר מבית ההשקעות פסגות, אל סוכנויות ההסדרים הפנסיוניים אגם לידרים, כדי לשמש בה כלכלן ראשי.
אמיר כהנוביץ', שהיה הכלכלן הראשי של הפניקס, עבר לתפקיד הכלכלן הראשי של סוכנות הפיננסים פרופיט.
שני המינויים האלה למשל, הם מינויים שנועדו להביא את בתי הסוכן שבעבר היו רחוק מהבמה התקשורתית, אל קדמת הבמה ולסייע לבתי הסוכן למתג את עצמם בקהל הרחב. הגישה של בתי הסוכן היא לא עוד מותגים נסתרים מעיני הציבור, אלא למותגים שניצבים בחזית בדיוק כמו בתי ההשקעות. לכן הם צריכים כלכלנים ומומחים שיכולים להתראיין בכלי התקשורת ולייצג אותם ואת הדעות שלהם.
פודקאסט בית סוכן – הדרך לשווק ולמתג סוכנויות ביטוח
בשעה שהקהילות הפיננסיות יצרו לעצמם פודקאסטים מובילים, סביבם נוצרו קהילות פודקאסט ומאזינים שהפכו לאוהדים, סוכנויות הפיננסים והביטוח לא דגלו בכך ולא השקיעו בבניית מותג בדרך הזאת.
סוכנויות הפיננסים לאט לאט מדביקות את הפערים הללו. יותר ויותר סוכנויות, מבינות את הצורך והחשיבות של תוכן רציף למיתוג של בעלי המקצוע.
פודקאסט בית סוכן יכול לתרום לבניית מותג בית הסוכן בקרב הקהל הרחב. טרם הבנייה של פודקאסט נדרש ייעוץ מפורט ואפיון מאוד מדויק.
לתוכן פיננסי איכותי יש ביקוש הולך וגובר. אנחנו רואים את זה קורה בקהילות הפיננסיות הצומחות וכן בהיקפי ההאזנות לפודקאסטים פיננסים. הידע שאנשים רוצים לצרוך הוא עצום.
הפודקאסטים יגיעו בשנים הקרובות לבתי הסוכן ויותר בתי סוכן יבינו את החשיבות שבבניית פודקאסט במטרה לבנות את המותג. זה לא שינוי שיקרה בין לילה, אלא שינוי שייקח לו זמן להבשיל לאט לאט.
בסופו של דבר, קהל הולך וגדל מאזין כיום לפודקאסטים. הנתונים מצביעים על גידול עקבי ויציב בהאזנות ומי שיכנסו למשחק הזה מוקדם ככל האפשר, יגיעו מהר את המאזינים ויצברו את הקהל נדבך על גבי נדבך. ככל שיתחילו יותר מוקדם, ככה הערך יהיה יותר גדול בהמשך הדרך והחזר ההשקעה יגיעו מהר.
מעטים משחקים את משחק המותג של הטווח הארוך
מותג של הטווח הארוך הוא משחק ששמור רק למתמידים ולרצי המרתונים. זהו המשחק האמיתי שבונה את החברות והמותגים.
מי שמוכנים לשחק את המשחק לטווח ארוך, ולבנות מותג עקב בצד אגודל, כבית סוכן, ירוויחו בוודאי לקוחות נאמנים, וגם סוכנים המעוניינים להשתייך אליהם בגלל השיוך המותגי והזהות, שחסרה הרבה פעמים אצל חלק מהסוכנויות.
אמנם העלויות לבניית מותג בטווח הקצר הן גבוהות, אבל בטווח הארוך מצדיקות את עצמן עם ערך שעולה ועולה ככל שעובר הזמן.