מעטות הן החברות, המקדישות מספיק תשומת לב לבניית מנועי שיווק אורגניים חזקים. לרוב החברות אין משפך שיווק שעובד בצורה מוכחת וסיסטמטית.
למה זה קורה? מרבית המנהלים, לא רואים בשיווק תשתית מספיק חשובה ומהותית כמו כל תשתית אחרת בחברה כמו כספים, משאבי אנוש.
זה אולי מפתיע, אבל זו המציאות הרבה מאוד פעמים.
תשאלו מנהלים מה הם מעדיפים: להשקיע קודם במשרדים איכותיים, מחשוב מהיר וריהוט או בנכסים אורגניים?
שתי אלה הן תשתיות של העסק, בדיוק כמו שמשרדים ברמה גבוהה, נוחים ומוארים הם משאב שמסייע לחברה לעבוד ולשגשג. כך, גם השקעה בנכסים האורגניים של העסק, הם עתידים להביא לו את ההכנסות העתידיות, לסייע בבניית המותג וכל זה – דרך פניות והפניות.
מחקרים הוכיחו כי השיווק האורגני הוא האפקטיבי ביותר. כי מה הוא אומר למעשה? קהל היעד שלכם יכיר את הפעילות שלכם בצורה טבעית ואותנטית. כשאתם משקיעים בשיווק האורגני שלכם, מאמצי המכירה יורדים לאפס ואז הוא יקבל ערך בכמויות – גם אם לא יקנה דבר.
הדרך הזאת והשיטה הזאת, הופכות ליותר ויותר אפקטיביות, ככל שאנחנו כבעלי עסקים – יותר ויותר מוצפים בפרסומות מכל עבר.
את המאמר הזה אנחנו נקדיש למעשה לבניית פאנל שיווקי (משפך שיווקי) לבניית אמון בכם, תוך סקירת הנכסים הדיגיטליים האורגניים.
הרעיון הוא לייצר לעצמכם תשתית של תוכן בדיגיטל שתבנה סביבכם אמון ותביא למכירות של העסק.
הקידום הממומן עובד פחות – אנחנו מקיאים פרסומות ולא נותנים אמון
ככל שעובר הזמן, אנחנו מוצפים ולכן מקיאים פרסומות יותר ויותר. כך גם יורדת האפקטיביות שלהן ועולה האפקטיביות של תוכן ופלטפורמות אורגניות.
מרבית החברות והעסקים בוחרים בדרך הקלה – נשקיע כסף בקידום ממומן, הלידים יגיעו אלינו. אנחנו נוכל לעסוק רק בעבודה שלנו ולא נצטרך להשקיע תשומות מהזמן שלנו בשיווק.
אנחנו לא נגד קידום ממומן, הוא נדרש בעיקר כשאתם צריכים לייצר מכירות והכנסות בפרק זמן קצוב מאוד, לעמוד ביעדים קצרי טווח.
יעדים קצרי טווח השיווק האורגני יתקשה להשיג ויהיה עליכם לבנות משפך שיווק ממומן.
כמו כן, אפשר לשלב במשפך השיווקי שלכם תוכן ממומן ואורגני יחד. אין פה רק בחירה של או או.
מה היתרונות של שיווק אורגני?
בניית פלטפורמות עוקבים וקהילה
בניגוד לקהילת פייסבוק או ווסטאפ, שבהן אתם כל הזמן מעודדים אנשים אקטיבית להצטרף, למעשה בשיווק אורגני אתם בונים קהילה בדרך אחרת.
הלקוחות יקבלו מכם הרבה מאוד תוכן וערך, בתמורה, אם הם יאהבו את התוכן שלכם, בדגם על אם הם יאהבו אותו, אתם תקבלו בתמורה את המעקב שלהם.
לקוחות עוקבים הופכים עם הזמן למעריצים ולבסוף אנשים שיקנו מכם את המוצרים שלכם.
אתם יכולים לבחור לייצר את התוכן שלכם בפייסבוק, אינסטגרם או טיקטוק.
אתם לא תלויים בתקציבי פרסום כדי להתקדם
בשיטת השיווק האורגני, אתם מייצרים את התוכן שלכם ומניעים למעשה פלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין ובמיוחד את אפליקציות הפודקאסטים.
הצרכנים מגיעים אל אותן פלטפורמות, בזכות יוצרי תוכן איכותיים כמוכם. ככל שתייצרו תוכן יותר רלוונטי, ככה הפלטפורמה תתגמל אתכם בעוד ועוד צופים, קוראים או מאזינים.
יתרון בולט נוסף הוא שהקהל שלכם צורך את התוכן הזה מרצונו החופשי, ולא כי אתם דחפתם לו את התוכן הזה.
לא קיים אקט כלשהו שמאלץ או מייצר התנייה כדי לצרוך את התוכן הזה בפרק זמן קצוב.
זה מתחבר גם לבניית משפך שיווק נכון, כי ככל שהמשפך השיווקי שלכם יהיה יותר "חופשי" ולא מאולץ כמו בשיווק ממומן ככה לצרכן יהיה יותר חופש לבחור ולהחליט.
מה החסרונות בשיווק אורגני?
שיווק אורגני נבנה עם השנים – הוא לא עובד מיד
האמת שלא מספרים לכם, היא שלוקח זמן להצליח בשיווק אורגני.
אתם בטח שואלים כמה זמן? לפעמים מדובר גם בשנים.
לכן לעסקים מתחילים, קשה מאוד להתחיל במלאכה. הם רוצים תוצאות כאן ועכשיו.
אבל, המאמר הזה פונה כבר לעסקים ותיקים ולחברות עם למעלה מ-10 עובדים.
אתם נדרשים להתמיד לאורך זמן, ההתמדה הזאת בהתחלה היא מתישה מאוד. בטווח הקצר, בדרך כלל לא יקרה כלום ואתם תעלו בספק את ההשקעה במותג. בפועל, מתחת לפני השטח אתם צוברים את האמון של הקהל מסביבכם ועוד ועוד אנשים מעריכים אתכם, רק הם עדיין לא בשלים כדי לפנות אליכם.
יצירתיות בתוכן
הרבה פעמים בעלי עסקים אומרים, אין לי רעיון לתוכן חדש.
לייצר תוכן זה לא מובן מאליו, נרשת יצירתיות ומחשבה בלתי פוסקת. גם מבנה של הגיון בתוכן הוא רצוי מאוד.
מהם מנועי השיווק האורגני המומלצים כחלק ממשפך שיווק?
אתר אינטרנט
אני רוצה להתחיל בכוונה מאתר אינטרנט.
הסיבה היא שבעידן האינסטגרם והטיקטוק, שתי פלטפורמות שגם מקצרות לנו את הדרך לקהל היעד, בחרנו לפתע לדלג עליהן.
אתר אינטרנט הוא אחד המקומות שהכי כדאי להשקיע בהן, לא רק בשביל לקבל פניות, אלא כי זה אחד המקומות היחידים שבו אפשר ללמוד עליכם ולהכיר אתכם.
אם בניתם את האתר שלכם בצורה נכונה ואינפורמטיבית, כזו שבאמת מביאה ערך ומציגה את השירותים שלכם בצורה בהירה, בטווח הארוך הוא יעמוד בקצה משפך המכירה ויהיה הגורם שיביא את הסגירה ההרמטית של העסקה.
פרופיל פייסבוק אישי או פרופיל לינקדאין אישי
אתם לא יודעים עד כמה עוקבים אחר הפרסומים שלכם בעמוד הפייסבוק והלינקדאין האישי.
דרך הפרופילים הללו, קהלי היעד נחשפים בצורה עקבית לתוכן שלכם כבעלי עסקים.
אותו קהל יעד בוחן גם עד כמה אתם עקביים בפעילות שלכם, מי הלקוחות שאיתם אתם עובדים ועוד.
ערוץ יוטיוב
יוטיוב היא פלטפורמת החיפוש השנייה בעולם, אחרי גוגל כמובן.
עובדה נוספת היא שצריכת הוידאו ביוטיוב נמצאת בעלייה כל הזמן. יוטיוב הופכת בהדרגה גם לפלטפורמת האזנה לפודקאסטים, מה שמגדיל את משך השהייה וצריכת התוכן ביוטיוב.
לכן הפלטפורמה היא נכונה עבורכם כדי לייצר שיווק ומיתוג אורגני, דרך יצירה עקבית של תוכן עקבי עוד ועוד.
חשבון טיקטוק ואינסטגרם
חשבונות אינסטגרם הולכים וצוברים כל הזמן תאוצה. אינטסגרם היא אחת מהרשתות החברתיות הכי צומחות בעולם, היא צומחת מהר יותר מפייסבוק עצמה, רק בגלל העובדה שהדור הצעיר מעדיף את האינסטגרם על פלטפורמה של תוכן כתוב כמו פייסבוק.
המלצה למשפך שיווקי משולב אורגני וממומן עבור נותני שירותים
אם אתם בעלי מקצועות חופשיים כמו עורכי דין, רואי חשבון, סוכנים פיננסים, יועצי משכנתאות, מטפלים ועוד.
הדרך שלכם כדי לבנות משפך יעיל תעבור באיזה מקום בין האורגני לממומן.
אנחנו מדגימים לכם כאן פאנל שיווקי שעובד עבור נותני שירותים
מאחר ומרבית העסקים לא יכולים לחכות לאינסוף עד שהם ייצרו מכירות, הם משתמשים בשילוב של אורגני וממומן יחד.
לקחנו חברה או עסק שעושה שימוש גם בשיווק אורגני וגם בשיווק ממומן, כשבבסיס המשפך השיווקי שבינו יש הצעת ערך.
לא דרשנו כאן מהלקוחות לקנות משהו בהתחלה, אלא יצרנו אמון גבוה שלהם בנו כאנשי מקצוע, הבאנו אותם להאזין לפודקאסט שלנו.
אם הפודקאסט שלנו מצולם ומושקע, נוכל לייצר קטעי Reels שישמשו אותנו גם באינסטגרם וגם בטיקטוק וכך נזין את הפלטפורמות שהצענו למעלה.
נוכל לייצר כאן עבודה בכלים שלובים אורגניים ועם פרסום ממומן, כשאנחנו לא מקדישים את הפרסום הממומן למכירות ישירות
דוגמה לפאנל שיווקי מבוסס אורגני בלבד – שכולל גם פודקאסט
אנחנו נקים נכס אורגני כמו פודקאסט כדי שישמש לנו מנוע תוכן חוצה פלטפורמות.
המטרה היא להביא מהפודקאסט תנועה אל שאר הנכסים האורגניים.
כשהלקוחות יעברו במסע של ערך ותוכן, הם יבינו שאפשר לסמוך עליכם כאנשי מקצוע. רמת האמון שלהם שאתם יכולים לייצר עבורם את התוצאות תעלה.
בתוך הפאנל הזה אפשר לשלב גם למשל יחסי ציבור, ככלי תומך, ככל שיהיו לכם יותר משאבים תוכלו לחזק את התוכן שיתחיל את המשפך השיווקי.