Spotify הכריזה בחודש נובמבר 2024 על עדכון משמעותי בפלטפורמת הפודקאסטים שלה שנקראה עד כה Spotify for Podcasters, והיא כוללת תוכנית מוניטיזציה חדשה לפודקאסטים מבוססי וידאו, כלים מתקדמים לניתוח נתונים וצמיחת קהל, דרכים חדשות לחשיפת תכנים בפלטפורמה, וכן שינוי בשם ובמותג.
כל אחד מהכלים החדשים שספוטיפי מעניקה, עוזרים מאוד ליוצרים להפיק הרבה יותר מהפודקאסט שלהם, אם רק יעבדו חכם ועל בסיס ניתוח הנתונים.
Spotify מעניקה דגש יותר גדול לוידאו
מאז שנכנסה לראשונה לעולם הפודקאסטים בשנת 2019, וזמן קצר אחרי רכשה את אנקור, תחום זה המשיך להתפתח בספוטיפי, וההגדרה של "פודקאסט" הפכה לדינמית יותר. יוצרים בוחנים דרכים חדשות להתחבר לקהל שלהם באמצעות וידאו, בעוד שמאזינים מחפשים גמישות – לצפות או להאזין בהתאם להעדפותיהם.
לפי נתונים מהמחקר האחרון של Spotify, נרשמה עלייה של 88% בצריכת פודקאסטי וידאו בשנה האחרונה בלבד. לאור מגמה זו, החברה הכריזה על התפתחות משמעותית בפלטפורמת היוצרים שלה: Spotify for Podcasters מתרחב והופך ל-Spotify for Creators.
המטרה היא להעניק ליוצרים כלים מתקדמים שיסייעו להם לגדול, להרוויח ולנהל את התוכן שלהם – בין אם מדובר באודיו, וידאו או בשניהם יחד. לצד שינוי זה, Spotify השיקה סט תכונות חדשות שיקלו על היוצרים להצליח בפלטפורמה, ללא קשר לסוג הפודקאסט שהם יוצרים.
תוכנית המוניטיזציה החדשה: Spotify Partner Program
Spotify השיקה לאחרונה תוכנית מוניטיזציה חדשה ליוצרים בארה"ב, קנדה, אוסטרליה ובריטניה – Spotify Partner Program. התוכנית מספקת ליוצרים העומדים בקריטריונים שנקבעו גישה למספר מקורות הכנסה, במטרה להפוך את הפודקאסט שלהם לעסק יציב ורווחי, תוך תמיכה מלאה מהטכנולוגיות והצוותים של החברה.
יוצרים המשתתפים בתוכנית יקבלו חלק מההכנסות בכל פעם שפרסומת (המנוהלת על ידי Spotify) מושמעת בפרקים שלהם, הן בפלטפורמה והן מחוצה לה.
בנוסף, יוצרי פודקאסטי וידאו יכולים להרוויח מהכנסות וידאו פרימיום. כאשר מנויי Spotify Premium צופים בפרקים שלהם, התוכן מוצג ללא פרסומות, וההכנסה מבוססת על משך הצפייה הכולל של המאזינים.
כלים חדשים להרחבת הקהל עם קליפים ממוקדים ותמונות ממוזערות
Spotify ממשיכה לפתח כלים שיעזרו ליוצרים להגדיל את החשיפה שלהם:
-
קליפים קצרים – ניתן להעלות החל מ-27 במרץ 2025 קליפים של עד 90 שניות ישירות לפלטפורמה, שיופיעו בעמוד הבית, בקטגוריית הפודקאסטים, בדפדפן ובתצוגת "עכשיו מתנגן".
-
תמונות ממוזערות מותאמות אישית – היוצרים יכולים להגדיר תמונה ממוזערת לכל פרק וידאו, במקום להשתמש בתמונה שנוצרת אוטומטי. הכלי הזה הוא יעיל מאוד מאחר והוא מקל על האפשרות של הצגת תמונה רלוונטית לפודקאסט, במקום תמונה כללית שהיא לפעמים חוזרת על עצמה ומשמעממת.
מערכת ניתוח נתונים חדשה לניהול וצמיחה חכמה של פודקאסטים: הגדלת עוקבים, שעות האזנה ועוד
Spotify עיצבה מחדש את לוח הבקרה של Spotify for Creators, כך שיוצרים יוכלו לקבל מבט מדויק על ביצועי הפודקאסטים שלהם. העיצוב הזה מאוד מאוד יעיל ליוצרים ומאפשר להם די מהר להבין היטב לעומק מה קורה עם הפודקאסט שלהם.
-
מעקב אחר מספר העוקבים בפלטפורמה ושיעור הצמיחה שלהם – צמיחת העוקבים היא קריטית מאוד לכל יוצר ויוצר. העוקבים הם למעשה הפודקאסט שלכם, הם הקהילה שמניעה את ההאזנות.
-
ניתוח ביצועי הפרקים האחרונים – כולל מספר ההשמעות, שעות האזנה ותגובות מאזינים.
-
הבנת מסלול הצטרפות מאזינים חדשים ואופן המעבר שלהם להאזנה בפועל.
-
צפייה ותגובה לתגובות מאזינים, לשיפור המעורבות הקהילתית.
שדרוג חוויית הוידאו בפלטפורמה
Spotify ביצעה מספר שיפורים משמעותיים בתצוגת הוידאו, הכוללים:
-
4המלצות וידאו מותאמות אישית.
-
שיפורים בנגן, כולל תצוגה מקדימה, זום, חלוקה לפרקים וכפתור מעבר בין אודיו לוידאו.
-
אפשרות לתגובות ליצירת מעורבות קהילתית.