מהפכת הנתונים של ספוטיפי: איך היא עוזרת לפודקאסטרים?

ספוטיפי הכריזה לקראת סוף 2024, על אחד השינויים הכי גדולים מעולם: הפיכת ספוטיפי פור פודקאסטרס, לספוטיפי פור קריאייטורס.

השינוי הדרמטי הזה הוא לא רק במיתוג הפלטפורמה מפודקאסטרים, ליוצרים, אלא כולל שורה של נתונים ואנליטיקות שיאפשרו להם להפוך ליוצרים הרבה יותר טובים.

ספוטיפי מביאה למעשה ליוצרים, שורה של כלים מאוד משמעותיים שמטרתם להפוך אותם למצוינים. אם עד היום כלי המדידה וכמות הנתונים הייתה דלה יחסית, כעת הושלם מהלך האינטגרציה של אחסון ספוטיפי בזמנו היה למעשה של אנקור ומיזוג הנתונים בין האחסון לפלטפורמת ההאזנה של ספוטיפי הושלם.

מי שיידע להשתמש בכלי הניתוח שהיא מעניקה ובהתאם להתוות את הדרך של הפודקאסט שלו, יוכל להיות יוצר הרבה יותר מצליח ולהגשים את מטרות היצירה.

משפך שיווק האזנות – אחד הגרפים החשובים לכל פודקאסטר

אחד הנתונים המשמעותיים כחלק ממהפכת הנתונים של ספוטיפי ליוצרים, הוא משפך שיווק האזנות.

משפך שיווק האזנות, בא להדגים לנו כיצד מאזינים פוטנציאליים שהגיעו אלינו באפליקציות הפודקאסטים, הופכים למאזינים בפועל.

כלומר, כל מי שהאזינו לפחות דקה לפודקאסט שלנו נספרים כמאזינים.

אנחנו יכולים בזכות הנתונים הללו, להשתכלל ולחשוב על דרכים כיצד אנחנו יכולים לשפר את המשפך השיווקי הזה ולתרגם אותו ליותר האזנות בפועל.

משפך שיווק האזנות הוא התנועה של המאזין מרגע החשיפה ללוגו הפודקאסט ועד להאזנה בפועל. הוא מדגים לנו את הדרך שעובר המאזין עד שכל חשיפה מתורגמת עד להאזנה בפועל של למעלה מדקה
הנתון של משפך שיווק האזנות הוא חדש בספוטיפי ומגיע אחרי הפיכת אחסון ספוטיפי לספוטיפי פור קריאייטורס

מדד אורך הזנב

מדד אורך הזנב משקף למעשה את מספר המאזינים שהחליטו לבצע בינג' על פרקים שהם לא האזינו אליהם בעבר.

מידת הרצון של מאזינים לשמוע פרקים נוספים ותיקים ולחזור אחורה להאזין להם, הוא סימן למוטיבציה עמוקה ולעד כמה הפודקאסט היה אפקטיבי ומעניין עבורם.

ככל שהזנב שלכם ארוך יותר, כך הפודקאסט איכותי יותר.

אורך הזנב ניתן לבדיקה באחסון ספוטיפי, תחת הנתונים של כל הפרק. נבחר בראש הנתונים של הפרק את ALL TIME וכך נוכל להגיע לנתונים מהיום הראשון שעלה הפרק ועד היום.

מדד אורך הזנב מודד את אחד הפרקים הראשונים של הפודקאסט שלכם ובא לבדוק האם מאזינים חדשים שהגיעו, בחרו להגיע עד אליו כדי להאזין לו
ככל שהזנב שלכם בפרקים ארוך יותר, כך ברור שאתם עושים משהו נכון והפודקאסט הופך למסקרן ועל זמני

שעות צריכה של הפודקאסט על פני ציר הזמן

זמן צריכה או משך הזמן שהאזינו לפודקאסט שלכם, הפך מאז השקת Spotify for Creators לאחד הנתונים המשמעותיים ביותר.

תחשבו על זה כך: בכל עולם הפרסום והשיווק מראשית הימים, מודדים זמן מסך, זמן אוויר ושעות שידור.

ככל שיש לכם נתונים ויכולת מעקב אחר שעות הצריכה של הפודקאסט, אז יש בידכם הרבה מאוד מידע מהותי.

ראשית, אתם יכולים ללמוד האם הקהל שלכם צורך יותר ויותר שעות, וכך התוכן איכותי יותר והמותג שלכם נמצא למעשה בעלייה. אתם יכולים גם לכוון את התכנים הבאים בפודקאסט שיהיו דומים לאלה שהביאו אתכם לשעות צריכה גבוהות.

 

בפעם הראשונה אי פעם, ספוטיפי מאפשרת לכם לדעת כמה שעות בכל יום צרכו את כל הפרקים בפודקאסט שלכם
המדד לשעות הצריכה בכפוף לציר הזמן יכול ללמד אתכם, על מידת ההשפעה שלכם על קהל היעד

אחד המדדים החשובים ביותר: הפער בין Streams ל-Starts

אם פעם תוצאת החילוק בין Streams ל-Starts הייתה משהו שמעטים דיברו עליו והבינו אותו. עכשיו ספוטיפי באה ושמה לנו אותו ממש ממול לפנים, כדי שנוכל להבין שככל שהפער בין האנשים שהתחילו להאזין ולחצו על Play, לעומת אלה שנספרו בפועל כמאזינים, כלומר הקשיבו לפחות דקה אחת, הוא נמוך – כך אתם עושים משהו נכון בפודקאסט שלכם.

מקובל שהיחס יעמוד על לפחות 70%. כלומר, מעל 70% אנשים שהפכו למאזינים בפועל, משמע אתם בכיוון הנכון, מתחת ל-70% זה אומר שעליכם לבדוק היטב את איכות הפרקים ואסטרטגיית ההפצה של הפודקאסט שלכם.

אפשר לראות את הקו המרוסק שמציג את האנשים שלחצו על כפתור ההאזנה ומתחתיו את הקו המלא שמסמל את האנשים שהפכו למאזינים
האנשים שהפכו למאזינים מופיעים בקו המלא והרציף וכך אפשר לראות על כל נקודה בגרף את הפער בין הקו המרוסק לקו המלא

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם