מהו אפקט הזנב הארוך בייצור תוכן ואיך זה יכול לעזור לכם?

כשאנחנו מייצרים תוכן מעולה, אחד הדברים שברצוננו להשיג הוא המשכיות ארוכה ככל שניתן שבה יצרכו אותו עוד ועוד. המצב הכי מתסכל בייצור של תוכן, זה שאין לו למעשה צרכנים וקונים. הרי השקענו מאוד בהפקה, כתיבה, תכנון ומחשבה, זהו זמן ששווה כסף ומשאבים של העסק, לכן אנחנו רוצים למקסם את החשיפה והצריכה שלו לתקופה ארוכה.

מהו בכלל אפקט הזנב הארוך?

אפקט הזנב הארוך הוא תופעה שבה התוכן שלכם ממשיך "לחיות" בפלטפורמה גם ימים וחודשים ארוכים אחרי הוא עלה.

היכן אפשר לראות את הזנב הארוך במיוחד ובעוצמה?

פודקאסטים – אפשר לראות בגרף למטה את אחד הפרקים הכי מוצלחים בפודקאסט שלנו, ציפור פיננסית, שהגיע ליותר מ-20,000 האזנות בפחות משנה.

אפשר לראות בתיאור איך עובד אפקט הזנב הארוך בפודקאסט שממשיכים להאזין לו גם תקופה ארוכה לאחר פרסום הפרק בפועל

יוטיוב – כשערוץ היוטיוב הופך פופולרי, האלגוריתם מזהה איזה סרטונים הקהל אהב במיוחד, והוא ממשיך להציע אותם בטפטופים.

טיקטוק/אינסטגרם – תסתכלו בפוסטים אורגניים למטה בתגובות, בחנו באיזה תאריכים התגובות נכתבו. בפוסטים הויראליים יש תגובות לפני מספר חודשים. הפלטפורמה תציע אותם עוד ועוד.

לינקדאין – הזנב הארוך פועל בעצימות נמוכה יותר. יחד עם זאת, תוכלו לראות פוסטים שעלו למשל לפני חודש ויותר, שעדיין מקבלים עוד חשיפות מאנשים שונים.

ממה מושפע אפקט הזנב הארוך?

👍 עוצמת האפקט הראשוני – ככל שתצליחו לדחוף חזק יותר את התוכן הראשוני, כך תקבלו גלי משנה משמעותיים לטווחים ארוכים. כמו אבן שזרקתם חזק מאוד במים.

פתיח והוק – ככל שהפתיח יותר מפתיע ועוצמתי, ככה יותר אנשים יעברו את מבחן השלוש שניות. למשל בסרטונים בפייסבוק ואינסטגרם רוב האנשים נוטשים אחרי 3 שניות.

היכן אפקט הזנב הארוך הוא הארוך ביותר?

בפודקאסטים וביוטיוב, אפקט הזנב הארוך הוא המשמעותי ביותר ממה שחקרתי. ידעתם שבפודקאסטים אפקט הזנב הארוך יכול להימשך גם כמה שנים לאחר העלאת הפרק?

אם הגעתם עד לכאן, מוזמנים להתייעץ איתי בפרטי על איך להגביר את אפקט הזנב הארוך במיתוג שלכם?

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם