כיצד הפך הפודקאסט ציפור פיננסית לאחד המצליחים בישראל?

איך הצלחנו להפוך את הפודקאסט "ציפור פיננסית" לפודקאסט המוביל בישראל בתחום הפיננסים בתוך פחות משנה 🎧 ?

במאמר הזה אני משרטט בדיוק את הגורמים שהפכו את ציפור פיננסית לאחד הפודקאסטים המצליחים בישראל.

לפני הכל אני אגיד שאני מאמין שניתן לשחזר את ההצלחה הזאת, מהסיבה שהרעב של הציבור למידע וידע פיננסי הוא גדול.

ישנם הרבה מאוד מומחים שמוכרים קורסים בעולמות הפיננסים וגובים עליהם כסף, אנשים משלמים אלפי שקלים ואפילו למעלה מזה על קורסים.

לכן, כשבונים פודקאסט שמעניק את כל הידע בחינם, עבורם זה ערך גדול פי כמה וכמה.

איך הכל התחיל?

לפני שנה בערך, Tamir Sharon וNadav Fried פנו אלי כדי להתייעץ לגבי יחסי ציבור לקהילה שלהם – ציפור פיננסית, שהיא הקהילה הפיננסית הצומחת בישראל.

כשהם סיפרו לי על הפעילות שלהם, מיד הבנתי את הפוטנציאל העצום של הקהילה והצעתי להם, כחלק משירותי יחסי הציבור שלי, להקים ולהפיק עבורם פודקאסט שיהווה פלטפורמה נוספת ליצירת קשר עם הקהל, קידום ידע פיננסי ושיווק הקהילה.

בספטמבר 2023, ממש כמה שבועות לפני פרוץ המלחמה, יצאנו לדרך והעלנו לאוויר כמה פרקים. בתוך זמן קצר מאוד, הפודקאסט כיכב בעשיריית הפודקאסטים המושמעת בישראל לפי Spotify.

באופן טבעי, כמו בפודקאסטים רבים, בחודשי המלחמה הראשונים הייתה ירידה דרסטית בהאזנות, אבל ההתאוששות הייתה מהירה, עד כדי כך שהיום הפודקאסט מופיע במקום הראשון ברשימת הפודקאסטים בתחום העסקים של Apple Podcasts בישראל!

בנוסף, הפודקאסט תרם להגדלת הקהילה, הביא לכך שהמומחיות של נדב ותמיר בתחום הפיננסים זכתה להכרה רחבה יותר ובעצם הפך לאחד הכלים השיווקים החזקים ביותר עבורה.

איך הפכנו את הפודקאסט ציפור פיננסית לאחר המצליחים בישראל?

⬅ אסטרטרטגיית הדחיפה של הפרק הראשון – פלטפורמות הסטרימינג הייעודיות לפודקאסטים כמו Spotify או Apple Podcasts, מסווגות את הפודקאסט שלכם ומחליטות כמה לחשוף אותו, בהתאם לביצועים של הפרקים הראשונים. ובכלל, הפרק הראשון הוא הכי חשוב בכל מה שנוגע לחשיפה. לכן, התמקדנו בהפקת פרק ראשון מעניין ומושקע, ופרסמנו אותו באופן נרחב כדי להגיע לתוצאות טובות באלגוריתמים.

⬅ קהילה חזקה – הקהילה של "ציפור פיננסית" בפייסבוק משמשת כמקור נהדר לקידום הפודקאסט. מנהלי הקהילה משתפים את הפרקים בקהילה, יוצרים סביבם דיון והפכו את הפודקאסט לחלק בלתי נפרד מהקהילה.

⬅ בחירת נושאים הנוגעים לקהילה – בחירת הנושאים לפרקי הפודקסט נעשית בהתאם לתחומים/נושאים שבהם מתעניינים חברי הקהילה, תוך התבססות על שאלות ותגובות שלהם. כך ידענו שהפודקאסט נותן מענה לצרכים שלהם ומספק להם ערך אמיתי.

⬅ ציוד וסאונד איכותי – אחרי אינספור מיקרופונים ומכשירי הקלטה הגעתי למסקנה כי מיקרופונים של Shure הם היחידים שבהם נשתמש. עם סאונד משובח ומסנני רעשים. המחיר קצת יותר גבוה אבל האיכות מצדיקה הכל.

⬅ מיקוד – כל פרק מתמקד בנושא אחד ספציפי ומכסה אותו לעומק, כך שהמאזינים מקבלים תמונה מלאה של הנושא.

⬅ התמדה ועקביות – העלינו פרק חדש בכל שבוע, באותו יום ובאותה שעה. רוב המאזינים אוהבים לפתוח את השבוע עם הפודקאסט של "ציפור פיננסית" והרגלנו אותם לכך באמצעות הקפדה על יום ושעה קבועים.

בשורה התחתונה: במה תלויה ההצלחה של כל פודקאסט?

בשורה התחתונה, הצלחה של פודקאסט תלויה במספר גורמים מרכזיים: אסטרטגיית קידום נכונה, קהילה חזקה, בחירת נושאים רלוונטיים, איכות גבוהה, מיקוד והתמדה. חשוב להקשיב לצרכים של הקהל, לספק לו תוכן איכותי ובעל ערך ולשמור על עקביות לאורך זמן.

ציפור פיננסית הוא דוגמה מצוינת לכך שאפשר להקים פודקאסט מצליח תוך זמן קצר, עם המשאבים והאסטרטגיה הנכונים.

ואם אתם רוצים לשמוע עוד על עולם הפודקאסטים, מוזמנים לעקוב אחרי🔔 וגם לפנות אלי בהודעה.

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם