יוטיוב והיתרונות שלו במערך השיווק שלכם

למרות שנראה שהיא מיושנת, רק בעשור האחרון יוטיוב הפכה לפלטפורמה שרבים עושים בה שימוש.

הפלטפורמה הטכנולוגית הוקמה ב-14 בפברואר 2005, מה שאומר שבפועל היא נמצאת איתנו רק 20 שנה, בערך 10 שנים אחרי שמרבית משקי הבית בישראל גילו את האינטרנט.

מהפכת הסמארטפונים היא הגורם שהעניק ליוטיוב את התנופה העתידית, שכן מעטים היו יושבים מול המחשב וצופים בסרטונים ארוכים, או גוללים אינסוף בפיד שלהם כדי ליהנות מתוכן.

הבעלים של יוטיוב היא ענקית החיפוש גוגל ויוטיוב היא מנוע החיפוש השני בחוזקו בעולם. גוגל, ביצעה מהלך מדהים כשרכשה את יוטיוב בשנת 2006 תמורת 1.65 מיליארד דולר, כלומר, ברכישה פרסה משאבים עצומים וקידם את הפיתוח וההפצה של הפלטפורמה.

הרעיון המרכזי שעומד ועמד מאחורי יוטיוב היה לאפשר לכל אדם להעלות, לצפות ולשתף סרטוני וידאו באינטרנט. הצורך הזה נבע מתופעת "הדמוקרטיזציה של יצירת תוכן", כאשר עד אז ייצור והפצת תוכן וידאו היו כרוכים בעלויות גבוהות ותשתית מורכבת, וכעת זה הפך זמין לכל אחד על ידי ממשק פשוט ונוח.

החשיבות של וידאו בשיווק עלתה דרמטית בשנים האחרונות

וידאו הפך לכלי עצום וחשוב בשיווק כיום. ניתן להפיץ תכני וידאו בהרבה יותר פלטפורמות מבעבר. כשיש לכם תוכן ארוך ועם עומק, יוטיוב היא הפלטפורמה המתאימה לסוג כזה של תוכן.

הסיבות שוידאו משפר דרמטית את השיווק שלכם:

  1. עידוד אינטראקציה, שיח והתמקדות: וידאו מאפשר לחברות ליצור קשר חזק יותר עם קהל היעד שלהן על ידי יצירת חוויות אינטראקטיביות ומעוררות תשומת לב. אנשים רוצים יותר להגיב לוידאו בגלל האותנטיות שהוא מציע, תגובות יגדילו את היקף התפוצה האורגנית שלכם.
  2. שיתוף וקידום ברשתות החברתיות: פלטפורמות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק מעודדות תוכן וידאו, מה שמאפשר לחברות להגיע לקהל רחב ולקדם את המותג שלהן.
  3. זיהוי וסיפור מותג: וידאו מאפשר לחברות לספק סיפור וחוויית מותג עשירה ומעוררת תשומת לב, מאחר והוא מאפשר ניתוב אישי ואומנותי יותר.
  4. שיפור ניתוב והמצאת סוגיית פתרון: דרך וידאו, חברות יכולות להמחיש פתרונות, להציג מוצרים ולהסביר תהליכים בצורה ברורה ומובנת, עם הזרמת ניתוב נוחה לצופים.
  5. שימוש בנתונים וניתוח (יוטיוב מאפשרת ניתוח מעמיק של צופים והמאפיינים שלהם כפי שנראה מטה): פלטפורמות שיתוף וידאו מאפשרות ניתוח של נתוני צפייה, מהלכי קוראים, והשפעה, מה שמאפשר לחברות לשפר ולייעל את קמפייני השיווק שלהן.

בשורה התחתונה: הוידאו הוא כלי עוצמתי שמאפשר לחברות להתמקד ביצירת קשר עם לקוחותיהן, לקדם את מוצריהן ומותגיהן, ולספק ערך מוסף באמצעות תכנים מרשימים ומעוררי עניין.

דוגמה למסך ראשון של ניתוח נתוני ערוץ יוטיוב, המאפשר לנו להבין כיצד הצופים התנהגו עם התוכן שיצרנו
ככל שתתמידו ביצירת התוכן ותנתחו אותו, ככה תראו את מידת העניין של צופים בו

אפשר לראות בדוגמה למעלה כי התוכן שעולה לערוץ ששמנו לדוגמה, מעניין הרבה יותר את הצופים מהרגיל. במקרה הזה מדובר בערוץ יוטיוב שאליו עולים פרקי פודקאסט מצולמים. הפרקים האחרונים היו כנראה מוצלחים במיוחד והביאו לעוד כניסות של אנשים.

דוגמה לניתוח נתוני ערוץ יוטיוב שהולך וצובר תאוצה

ניתוח נתוני ערוץ היוטיוב מאז ומעולם
סרטונים היו האפיק שיצר את מירב הגידול בעוקבים בערוץ היוטיוב לדוגמה ולכן כדאי להתמיד בהם

מה היתרונות של יוטיוב לשיווק העסק שלכם?

  1. קהל רחב: יוטיוב הוא אחת מהפלטפורמות הגדולות ביותר בעולם, עם מיליוני גולשים פעילים יומיים. זה מאפשר לעסקים להגיע לקהל רחב ומגוון של לקוחות פוטנציאליים. העלאה רציפה ועקבית של תוכן ביוטיוב, מגדילה בעקביות את העוקבים שלכם, יותר אנשים יחשפו לתוכן שלכם בצורה אורגנית ואתם תגיעו לקהל היעד ככל שיעבור הזמן.
  2. זמינות התוכן לכולם וללא מגבלות – אפשר לצפות בסרטונים ביוטיוב מכל מחשב, טלפון נייד או חיבור לאינטרנט, ללא תלות באף תוכנה חיצונית. התוכן גם נגיש דרך חיפושי גוגל, כשלגוגל יש אינטרס מובהק לקדם את התוכן מיוטיוב.
  3. חיבור של מכשירי טלויזיה וסטרימרים ליוטיוב – הרבה מאוד מהצפייה מגיעה מסטרימרים שונים שמחוברים למכשירי טלויזיה. הנכונות לשלם מחירים גבוהים מאוד על תוכן, הולכת ופוחתת ברחבי העולם. מחירי המנויים על טלויזיה רב ערוצית יורדים, כי יוטיוב מציעה עוד ועוד תוכן בחינם. אם אתם יכולים להציע תוכן שמייצר ערך ובחינם, הוא יגיע הרבה יותר גם לצופי הטלויזיה.
  4. יכולת לייצר אמון והתרשמות מהאנשים שמנהלים את העסק – בעזרת וידאו, עסקים יכולים להעביר מסרים בצורה יעילה ומרשימה. תוכן וידאו מועדף על פני תוכן טקסטואלי ועשוי להיות יותר מעורר תחושה ומשפיע בגלל העובדה שניתן גם לצפות בתוכן.
  5. אפשרויות קידום ופרסום ממומן של תכנים: לא הרבה מודעים לכך, אבל יוטיוב היא למעשה הפרסום הכי זול שקיים על גבי פלטפורמה שנחשבת לטלויזיה. יוטיוב מציעה אפשרויות קידום מתקדמות כמו פרסומות פרסום בוידאו וכו'. עסקים יכולים לקדם את ערוץ היוטיוב שלהם בדרך הזאת.
  6. ניתוח נתונים והרגלי צפייה: תוכלו לדעת בערוץ היוטיוב שלכם מה הפילוח של הצופים והאופי של הצופים. למשל האם הם בני 30, 40, וכן מה מידת הצופים החוזרים ולעקוב אחר המאפיינים שלהם. יוטיוב מספקת מערכות ניתוח נתונים מתקדמות שמאפשרות לעסקים לעקוב אחר היעילות של קמפיינים שיווקיים ולהתאים את האסטרטגיות שלהם לפי התוצאות.
  7. חיבור לקהל, קשר אישי ואמיתי יותר: סרטונים יכולים לעזור לכם לבנות פאנל ומערך שיווק נכון, לשלב אותם גם עם פודקאסט וכלים נוספים. בעזרת סרטוני וידאו, עסקים יכולים ליצור קשר אישי ואמיתי יותר עם לקוחותיהם. זה מאפשר להם להציג את האנשיות והתרומה הייחודית שלהם בצורה מובנת ומעוררת השראה.

העוצמה של יוטיוב רק מתחזקת עם השנים

יש שנוטים לחשוב שבגלל שפלטפורמות אחרות מתחזקות, כמו למשל טיקטוק ואינסגטרם, יוטיוב הופכת לפחות רלוונטית.

ההפך הוא הנכון.

כדאי מאוד לשלב בין כל הפלטפורמות יחד, כשוידאו איכותי וברמה גבוהה הוא הבסיס לכל מהלכי השיווק שלכם. את הווידאו שהעליתם אתם יכולים לעלות לעוד פלטפורמות כחלק מאסטרטגיית ניהול סושיאל רחבה יותר, בין אם תעשו את זה בעצמכם ובין עם סוכנות סושיאל.

ליוטיוב יש כיום 2.5 מיליארד משתמשים, עלייה משמעותית לעומת 2 מיליארד ב-2019. יוטיוב ממשיכה לצמוח אבל יותר לאט.

כשאנחנו רוצים ללמוד משהו חדש ולצפות בו בוידאו ללמידה, יוטיוב היא המקום בשבילנו.

למשל פודקאסטים מצולמים ניתבו ליוטיוב הרבה מאוד מהתנועה שלהם, וכך יותר ויותר אנשים צופים בפודקאסטים ביוטיוב.

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם