פודקאסט משולב יחסי ציבור: כך תבנו את עצמכם כאוטוריטה

הרבה מאוד עסקים בעולמות השירותים מתבלטים מהי ההשקעה הכי נכונה בשיווק כדי לקדם את העסק בצורה יעילה. התקציבים הם תמיד מוגבלים והרצון לראות תוצאות מהירות הוא מיידי. כולם רוצים כאן ועכשיו, אפקט מהיר על המותג והמכירות, כזה שיחסוך את כל ההתלבטויות האם שיווק תורם לנו במשהו.

הראייה הזאת של הטווח הקצר, היא כמו חול בעיניים ומונעת מאיתנו לראות את התוצאות שלאחר השקעה ממושכת. הקמת פודקאסט ויחסי ציבור, הם שני עולמות שדורשים השקעה ממושכת. עוד נחזור לזה ולפני כן נסביר איפה טועים מרבית העסקים.

קידום ממומן מביא לידים קרים

הנטייה המיידית היא להשקיע בקידום ממומן. אנחנו יודעים שנריץ קמפיין, נקבל לידים ומהם ככל הנראה נצליח להמיר באחוזים כאלה ואחרים. אותה הבטחה של לקבל משהו בתמורה, היא קוסמת לרבים מאוד וגורמת להם לבחור בקידום ממומן כאחד האפיקים הראשונים.

אבל הבטחות לחוד ומציאות לחוד. אתם אולי תקבלו כיום מקמפיין ממומן הרבה מאוד לידים, אבל רובם יהיו קרים ואלה שיהיו רלוונטיים, השאירו כנראה פרטים אצל כל המתחרים שלכם. הם נתקלו בכם במקרה.

הסיבה שזה קורה היא שלא בניתם מותג. הלידים שלכם לא מכירים אתכם ולא נהנו מהערך שיש לכם לתת. מהסיבה הזאת הם לא בהכרח יסגרו את העסקה, הם לא מכירים אתכם ואין להם את האמון והביטחון שאתם האנשים הנכונים כדי להוביל אותם לעבר השגרת המטרות שהם הציבו לעצמם.

לראיין ולהתראיין בפודקאסטים

השילוב בין הפקת פודקאסט ליחסי ציבור מסורתיים, מאפשרים לכם לבצע עסקאות טרייד אוף. בעסקאות האלה אתם מביאים את הבמה למומחים בעולמות תוכן מקבילים לשלכם. אתם חושפים את אותם המרואיינים לקהילת הפודקאסט שלכם, בתמורה אתם מקבלים ערך עבור המאזינים שלכם וגם קידום של התכנים הקודמים שהעליתם בפודקאסט, בשיטת הזנב הארוך.

יתרון נוסף הוא שאם בחרתם במומחים שיש להם פודקאסט משל עצמם, תוכלו לבחון האם הם יכולים להזמין אתכם לפודקאסט שלהם ביום מן הימים. אם כבר הם מחליטים להזמין אתכם, תוודאו שאתם לא מגיעים כאחד הפרקים הראשונים, מאחר ותרצו שהם יצברו מעט וותק וקהל בפודקאסט שלהם כדי להגיע להאזנות מקסימליות. ככל שהפודקאסט ותיק יותר, אז יש לו יותר עוקבים.

מיתוג בכלי התקשורת המרכזיים – יחסי ציבור

יחסי ציבור יביאו אתכם לכלי התקשורת המסורתיים והמוכרים כמו אתרי חדשות שבהם כולנו צורכים את התוכן שלנו. יצירתיות ויוזמה יאפשרו לכם כבעלי מקצוע חשובים בענפים כמו עריכת דין, ראיית חשבון ועוד להיחשף לקהלים מגוונים.

הקהל האיכותי שלכם נמצא גם בפודקאסטים של יוצרים עצמאיים או עסקים. אתם יכולים בעזרת יחסי ציבור יעילים, לפנות אל אותם הקהלים שנמצאים כעוקבים בפודקאסטים אחרים. איש יחסי הציבור שלכם יפנה אל אותם הפודקאסטים ויציע אתכם כמרואיינים.

חשוב מאוד להציע תוכן ונושא מרכזי לראיון שאתם עומדים להציע, או סיפור כלשהו עם ערך למאזינים. בלי סיפור כזה, אתם עלולים להיתקל בסירוב. טיפ נוסף הוא להביא דוגמה לראיון בפודקאסט שבו התארחתם, כדאי שהמראיין העתידי יוכל להתרשם מכם ומהיכולות הוורבליות שלכם.

במידה והפודקאסט אליו אתם הולכים להתראיין הוא מצולם, בוודאי תוכלו לבקש את הקובץ הערוך של הפרק לפני שהוא עולה כדי לגזור ממנו קטעי רילס.

בנוסף, פרקטיקה שמאוד מקובלת בשנים האחרונות, היא לקחת את פרק הפודקאסט שבו התארחתם בפודקאסט אחר ולשדר אותו גם למאזינים ולקהל שלכם. הרווחתם בדרך הזאת עוד חשיפה של אותו תוכן לקהלים שלכם. מאחר ובפודקאסט שלכם אתם לעיתים בכובע המראיין, נחמד מאוד לעבור לכובע המרואיין כדי להרים את עצמכם.

פיתוח מדיה חברתית שתדוור את פעילות יחסי הציבור

ככל שאתם מייצרים עוד תהודה בכלי התקשורת, כך חשוב שתפתחו במקביל את המדיות החברתיות שלכם. עמודי לינקדאין עסקיים, פרופילים אישיים בלינקדאין, לצד פרופיל אישי בפייסבוק ועמוד עסקי בפייסבוק, כל אלה צריכים לשקף את הפעילות שלכם בכלי התקשורת. העבודה המיתוגית כיום מתבצעת עם כלים שלובים.

הפרסומים שלכם בכלי התקשורת המרכזיים, צריכים להופיע באתר האינטרנט שלכם, עמודי הסושיאל ומקומות נוספים, כדי שקהלי היעד שלכם יעריכו אתכם ויבינו את הבידול לעומת המתחרים.

שילוב פודקאסט ויחסי ציבור

כשאתם משתמשים בשני האמצעים הנעלים למיתוג חברות ואנשים, פודקאסט ויחסי ציבור, אתם למעשה מרימים את המותג שלכם בקרב קהלי היעד. יחסי ציבור יפתחו אתכם לקהלים חדשים שלא תמיד נמצאים במעגל העוקבים הקרוב אליכם.

כך תוכלו להגיע לקהלים חדשים שלא מכירים אתכם, כשתתראיינו אצל יוצרי תוכן אחרים, תוכלו ליהנות גם מהקהלים שלכם ולהיחשף לעוד ועוד קהלים חדשים שלא שמעו עליכם מעולם. לעומת זאת פודקאסט יחזק אתכם בתחילה בקרב הקהלים הקרובים לכם, בדומה לאפקט של סרטונים ותוכן חדש שתעלו במדיות החברתיות שלכם. תוכלו להפיק יותר מהקהלים הקיימים שמכירים אתכם ולאט לאט תגדילו את הקהל ותגיעו לעוקבים נוספים.

אני מאמין שלשילוב הזה יש עלויות לא מבוטלות ומשמעותיות. עם זאת, כשמדברים על מותגים לטווח ארוך, ההשקעה כאן משתלמת ומחזירה את עצמה בענק, ככל שעובר הזמן אתם רואים את התגובות ואת איכות הפניות שמגיעות באתר האינטרנט שלכם, או בפרופילים האישיים שלכם ברשתות החברתיות.

בכל אופן, אין תוצאות מיידיות של שני הכלים הללו, לא של הקמת פודקאסט עצמאי ולא ביחסי ציבור. כל אלה דורשים התמדה, עקביות והסקת מסקנות רציפה ועניינית.

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם