הרשתות החברתיות הצמיחו אינסוף מנטורים לשיווק, משווקים בדיגיטל ומי שטוענים שיש להם ידע ומומחיות בעולם השיווק, למרות שמעולם לא הובילו חברות גדולות ועסקים רציניים.
התוצאה היא עיסוק מוגבר מאוד בטקטיקה, שיטות כיצד להפוך את הסרטונים לויראליים, ובעיקר איך לייצר חשיפה בכל מחיר.
השיווק הפך לזול, פשוט ונגיש לכולם, ובדיוק במקום הזה גם עסקים גדולים הולכים לאיבוד. עסקים גדולים מעתיקים טקטיקות מעסקים הרבה יותר קטנים, רק כדי לייצר גידול בעוקבים ונוכחות באינסטגרם, טיקטוק ופלטפורמות אחרות, זאת בשעה שהם עסקים שקהל היעד שלהם נמצא בכלל בלינקדאין.
מאז תחילת 2025 הולכת ומתגברת תופעה מעניינת! הרבה מאוד עסקים וחברות שבנו מותג באמצעות אינסטגרם, טיקטוק ועוד פלטפורמות, מאסו בהן והחליטו לשנות אסטרטגיה ולעבור לפלטפורמות אחרות. הם מבינים שהקהל רואה אותם לא בדרך שבה הם היו רוצים לראות את עצמם.
ב-2025 הרבה מאסו מהשיווק הזול. נמאס להם מהסיפורים של "בוא ואני אמלא אותך בלידים".
כמה פעמים שמעתם את המשפט: "אנחנו נבנה לכם משפכים חכמים שיציפו אתכם בלקוחות משלמים".
לקוחות טובים לא מגיעים ממשפכים, הם מגיעים כי בניתם מותג, יצרתם אמון, הפגנתם מקצועיות ומקצוענות.
שנת 2025 היא שנת החזרה של המיתוג היוקרתי: בעלי חברות מתחומי פיננסים ונדל"ן שלא רוצים לפנות להמוני המונים, יזמי הייטק,
סטארטאפים, ואפילו מנטורים עסקיים, רבים מהם מבינים שעליהם לעשות משהו אחר, לבחור בדרך השיווק היוקרתית, גם אם היא תעלה הרבה יותר.
"אנחנו לא רוצים לעשות את מה שכולם עושים – זה נראה זול"
"אנחנו לא רוצים לעשות את מה שכולם עושים", זה הטלפון הרביעי או החמישי שאני מקבל עם אותו סיפור. הסיבה שטלפונים כאלה מגיעים היא ששיטות השיווק הללו כבר לא עובדות, הן אולי מייצרות תנועה, אבל ללא כל בידול.
אותם עסקים, שהחליטו להשקיע בסרטונים זולים ופשוטים באינסטגרם וטיקטוק בוחרים להקטין פעילות באותם מקומות, אחרי שהם השיגו אלפי או עשרות אלפי עוקבים באותן פלטפורמות.
אז איך כן אפשר לקדם את השיווק שלכם כדי להשיג מיתוג יוקרתי במקום מיתוג זול?
עוד ועוד לקוחות עוברים לפלטפורמות כמו לינקדאין, יח"צ, פודקאסטים.
אותן פלטפורמות הן כאלה שבהם נמצאים העסקים הגדולים והמובילים ולא העסקים הקטנים שמנסים לשרוד מיום ליום.
בעולם כה מוצף במידע וסרטונים.
מה זה מיתוג יוקרתי?
מיתוג יוקרתי הוא בחינה ובחירה של הפלטפורמות שלנו. הוא גם הדרך שבה מציגים אותנו ומרימים אותנו,
אם אנחנו רוצים למתג את עצמנו באופן יוקרתי, עלינו לבחור באסטרטגיה שתשדר יוקרה ונחשקות.
מה יכול לסייע במיתוג יוקרתי:
עיתונים,
תתפלאו, בגלל שהם הפכו נדירים ומצומצמים,
אם כתבו עליכם בעיתון,
כתבה אורגנית (לא בתשלום),
עשיתם משהו כנראה מיוחד.
לינקדאין,
דיברנו על המעבר ללינקדאין,
פוסטים איכותיים בלינקדאין, הם המסלול למיתוג יוקרתי.
אנחנו רואים בנקאים בכירים,
מתכננים פיננסים ואפילו את עולם הפמילי אופיס בלינקדאין.
ראיונות בפודקאסטים
אותם פודקאסטים שבוררים ובוחרים בקפידה מאזינים,
הפכו למבוקשים מאוד.
ברגע כתיבת שורות אלה, כל פודקאסט מבוקש מקבל כמה וכמה הצעות לראיונות.
האם כשאני נמצא באינסטגרם זה מיתוג זול?
הרבה פעמים כן, אבל לא בהכרח.
תלוי איך נראים הסרטונים שלכם ומה הם באים לשדר.
מיתוג יוקרתי הוא לא רק בפלטפורמה, אלא גם באיכות התוכן.
לא עוד כתיבה ב-AI, לא עוד נושאים שחוזרים על עצמם, חשיבה מעמיקה על כל תוכן ותוכן, ערך מוסף, ייחודי.