איך לבחור את חברת השיווק שלכם ב-2024? מקרה מהחיים

"הי שהם, מה קורה? יש לי עסק קטן בתחום הפיננסים ואני מתלבטת אם כדאי לי לשכור שירותי יחסי ציבור כי העסק שלי תקוע ולא ממריא מספיק ואני מרגישה שאני צריכה לשווק אותו באופן חזק יותר".

ככה התחילה שיחה שקיבלתי מלקוחה פוטנציאלית לפני כמה ימים.

כבעלים של חברת יחסי ציבור ושיווק, אני מקבל כמה שיחות כאלו כל שבוע.
במהלך השיחה, כדי להבין את הצרכים שלה ולמה העסק תקוע, שאלתי אותה כמה שאלות לגבי היקף הפעילות שלה ואילו פעולות שיווקיות היא כבר עושה כיום.
הבנתי ממנה שמדובר בעסק קטן מאוד וממה שסיפרה, עליה לבצע קודם מספר פעולות נוספות.
______
לפני שנמשיך בסיפור של מיכל (שם בדוי), חשוב לי לציין שיחסי ציבור ושיווק הם לא קסם ושאי אפשר להתחיל לעשות יחסי ציבור לעסק, יזם או חברה בלי שיש להם תשתית שיווקית בסיסית שתתמוך בפרסום.
אחת הסיבות לכך שעסקים, חברות ויזמים לא מצליחים להתפתח ולהתרחב למעגלים חדשים וגדולים יותר היא שאפילו המעגלים הקרובים אליהם לא מספיק מכירים אותם ומודעים לעשייה שלהם ולשירות שהם מציעים. ולמה זה קורה? מפני שאין להם אפילו תשתית שיווקית בסיסית.
ואיך בונים תשתית כזו? מעבר לשיטת פה לאוזן, כדאי מאוד שבתור התחלה תהיה להם נוכחות טובה ברשת – בין אם באתר, בבלוג, בניוזלייטר, או ברשתות החברתיות.
יחסי ציבור יעזרו לרוב רק אחרי שממצים את הפוטנציאל בקרב המעגלים הראשונים והגיע הזמן להתרחב.
______
ובחזרה למיכל.
היא הסבירה לי בשיחה שלנו שכרגע היא לא ממש עושה פעולה שיווקית כלשהי כמו יצירת תוכן ברשתות החברתיות ואפילו אתר אין לה ושלא כל המעגלים הקרובים אליה מודעים לשירותים שהיא נותנת.
אמרתי לה שזה לא הזמן ליחסי ציבור ושמבחינה מקצועית, אני לא חושב שיהיה נכון מצידי לקחת את הפרויקט.
הסברתי לה שהיא צריכה קודם כל לבנות מערך שיווקי בסיסי לפני שהיא מתקדמת לזירה רחבה יותר ושלחתי אותה לעשות שיעורי בית – להתחיל ליצור ולפרסם תוכן ברשתות החברתיות ולחשוף יותר את העסק בפני המעגלים הקרובים אליה.
ואז לאחר שתמצה את הפוטנציאל הזה, לחזור אלי ויחד נוכל לקדם אותה בעזרת אסטרטגיית יחסי ציבור נכונה. מיכל שמחה מאוד על העצה שלי והבטיחה להיות בקשר ולעדכן.
ומשהו אישי לסיום – יכולתי לקחת את מיכל כלקוחה אבל המטרה שלי היא לא רק להתפרנס בכבוד אלא גם להעניק ללקוחות שלי ייעוץ ומקסימום ערך בהתאם לשלב שבו הם נמצאים וכמובן להיות הוגן. וזה אומר שלפעמים כאיש מקצוע צריך גם לדעת לומר לא לעבודות, ואני מאמין שהדרכים שלי ושל מיכל עוד יצטלבו ומאחל לה את כל ההצלחה שיש.

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם