עם העלייה החדה והתנופה של עולם הפודקאסטים, שאותו אנחנו מלווים גם כיועצי תקשורת וכן כמפיקים של הפודקאסטים המובילים בישראל, גם המרואיינים נדרשים להתכונן בצורה המקצועית ביותר לקראת אותם ראיונות.
אם אתם רוצים להפוך למרואיינים מבוקשים, להעביר מסרים בצורה חדה, ברורה ואפקטיבית, אז הכנה לקראת ראיון בפודקאסט היא פשוט חובה.
הזמינו אתכם להתראיין בפודקאסט ואין לכם מושג מאיפה להתחיל?
ראיון בפודקאסט יכול להוות חלק חשוב במיתוג האישי של כל יזם ובעל חברה, ולכן בדיוק כמו לראיון עבודה, כדאי להתכונן גם אליו.
ככל שתתראיינו בצורה משכנעת ואיכותית יותר, כך גם קהלי היעד שלכם יעריכו אתכם הרבה יותר והראיון ישרת אתכם את הפודקאסטר שאצלו התארחתם, בצורה הרבה יותר אפקטיבית ויעילה.
איך מתכוננים לראיון בפודקאסט?
בקצרה, יש כמה דברים שאני ממליץ לכם לעשות:
⬅להבין את קהל היעד של הפודקאסט ומה הוא אוהב לשמוע
(כמובן כדאי לוודא שקהל היעד תואם את המטרות העסקיות שלכם). הכלל החשוב ביותר הוא להתאים את המסר לצרכי הקהל.
אפשר לשאול מראש את הפודקאסטר לגבי התפלגות הקהל שלו. אפשר לראות את התפלגות הגילים ומה האחוז של נשים וגברים בקהל. כמעט כל פודקאסטר יוכל להגיד לכם גם משהו אישי על המאזינים שלו, מאחר והוא מקבל לעתים קרובות הרבה שאלות ופניות מהקהל הזה.
בכל פודקאסט יש חלוקת גילים של מאזינים, האם יש יותר מאזינים מבוגרים? האם הם צעירים? כך תוכלו לדעת איך לכוון את המסרים לקהל היעד.
⬅להכין דף עם המסרים שאתם רוצים להעביר שיהיה מול העיניים שלכם
חד וחלק, פעם אחת ולתמיד: זו לא בושה להכין לידכם דף עם נקודות חשובות שאתם רוצים להזכיר. עם זאת השתדלו שלא לקרוא מהדף הזה.
⬅להיות כנים ואמינים ולא להגזים עם התיאורים והפרטים. תזכרו שהדברים שלכם מתועדים על כל המשתמע מכך
אמינות ודיוק הם חשובים מאוד בראיונות. אנשי מקצוע רבים מאזינים לכם ואתם רוצים להשאיר רושם מקצועי מול כולם.
⬅להכיר היטב את המראיין, את סוג השאלות שהוא נוהג לשאול וכך תוכלו להיות מוכנים מבעוד מועד לשאלות הפוטנציאליות.
⬅להתכונן לשאלות ספציפיות ולהכין להן תשובה מראש.
לכאורה, זה נראה שיכולים להפתיע אתכם, אבל היתרון דווקא נמצא אצלכם. הרבה פעמים, המראיין לא מכיר לעומק כמוכם סוגיות מקצועיות שונות ואת המסע העסקי שלכם.
לכן, קראו שוב את החומרים המקצועיים הרלוונטיים, תוודאו כל מספר ומספר כמה פעמים. בדקו גם על איזה נושאים מרואיינים לא דיברנו בעבר, כדי לחדש לקהל המאזינים כמה שרק אפשר.
⬅לערוך סימולציה לראיון עם חבר, או עם יועץ התקשורת שלכם שידע להכין אתכם בצורה הכי טובה ומקצועית לראיון בפודקאסט
אם זה הראיון הראשון שלכם, אז כדאי מאוד להתכונן לראיון עם מישהו שאתם סומכים עליו. במידה ויש לכם יועץ תקשורת או משרד יחסי ציבור, חשוב שתדרשו ממנו לערוך אתכם הכנה מסודרת לראיון.
בשורה התחתונה: להשתמש במדריך כדי להתכונן
העצות האלה אגב, תקפות כמובן (בשינויים קלים) גם לראיון בעיתונות המסורתית.
מעוניינים בקמפיין יחסי ציבור שיקדם אתכם? רוצים להתראיין בפודקאסטים המובילים בישראל? אנחנו מובילים קמפיינים של יחסי ציבור לעסקים וחברות.