איך להגדיר נכון את הפודקאסט שלכם ביוטיוב מיוזיק להאזנה?

אחרי הרבה מאוד ניסיונות והשתהות, השירות של גוגל פודקאסט נסגר בחודש יוני 2024. רבים תהו לגבי המהלך ושאלו מדוע הוא קרה?

גוגל פודקאסט היא כישלון חרוץ. הפלטפורמה לא הצליחה להביא את המאזינים אליה, למרות הכוח האדיר של גוגל כענקית טכנולוגיה. שיעורי ההאזנה לגוגל פודקאסט כפלטפורמת פודקאסטים עמדו על 5%-10% במקרה הטוב, בשעה שהיקפי ההאזנה לספוטיפי ואפל פודקאסט עומדים על 40% כל אחת, תלוי במדינת היעד. בישראל למשל לספוטיפי יש רוב של מעל 50%.

טעות נוספת של גוגל היא העובדה שלא איפשרה העלאת פודקאסטים בוידאו בפלטפורמה שלה וגם לא קרצה ליוצרי תוכן באמצעות אחסון.

התחרות בין יוטיוב לספוטיפי שהולכת לעולם הוידאו

התשובה של גוגל למהלכים של אפל וספוטיפי, הייתה למעשה להשתמש בכוח העולה של יוטיוב שמצליחה באופן עצמאי ולהבין את מאזיני הפודקאסט אליה, דרך השירות של יוטיוב מיוזיק.

המטרה של גוגל במעבר ומיקוד ביוטיוב היא רצון להפנות אליה את כל התעבורה של גוגל פודקאסט ולחזק אותה עוד יותר כערוץ תחרות יחיד מול ספוטיפי.

בנוסף, היא מעודדת למעשה את יוצרי התוכן להשתמש בהעלאת הפודקאסט דרך הפלטפורמה שלה כדי לצמצם פערים מול המהלך של ספוטיפי ברכישת anchor.fm ומיזוגה לתוך ספוטיפי. המיזוג הזה הפך מלא רק בתחילת 2024 כשספוטיפי למעשה מחקה את כל הזהות של אנקור.

מה המשמעות לפודקאסטים וליוצרי תוכן?

יוטיוב מוזיק, שהיא פלטפורמת הפודקאסטים החדשה של יוטיוב מתפקדת גם כאחסון נפרד, למרות האפשרות להעלות את הפודקאסט באחסון הרגיל ולחבר אותו ב-RSS.

עם זאת, ההעדפה שלנו היא להעלות את הפודקאסט דווקא כוידאו ליוטיוב ומשם לשייך אותו ליוטיוב מיוזיק להאזנה כפודקאסט.

הדרך הנכונה להעלות כיום אחרי סגירת גוגל פודקאסט, את הפודקאסט שלכם ליוטיוב ויוטיוב מוזיק, היא להעלות אותו ולהגדיר אותו דרך יוטיוב.

אתם עושים את זה בצורה שבה אתם מעלים סרטון יוטיוב ובפעם הראשונה שאתם מגדירים את הפודקאסט, בעת העלאת הסרטון לאחר הגלילה של ההגדרות במסך ההעלאה, אתם תפגשו את המסך שמופיע מטה.

אנחנו נדגים כאן בצורה מאוד פשוטה איך עושים את זה.

כשאתם מעלים את סרטון הפודקאסט אל יוטיוב עליכם לסמן אותו לראשונה בערוץ היוטיוב כפודקאסט
בעת ההעלאה הראשונה של הפרק הראשון לפלטפורמה של יוטיוב, עליכם לסמן אותו כפודקאסט בפעם הראשונה, כמו שמופיע בחץ המסומן. אחרי שלראשונה פתחתם את ערוץ הפודקאסט תחת יוטיוב, עליכם לסמן מעתה כל פרק שעולה בפודקאסט תחת הערוץ

כדאי להעלות את הפודקאסט שלכם כוידאו ביוטיוב דרך יוטיוב עצמה ולא דרך אפליקציות הפודקאסטים. הסיבה היא שאם תחברו את הפודקאסט ליוטיוב מיוזיק, דרך אפליקציות הפודקאסטים הוא לא יעלה כוידאו. הרי שאחסון ספוטיפי לא יאפשר לכם לראות וידאו ביוטיוב דרך שרתי ספוטיפי, שהיא המתחרה הכי גדולה שלה.

עליכם לייצר תיאור של הפודקאסט ולציין את שם הפודקאסט שלכם כדי להופיע ביוטיוב מוזיק

מדוע הפודקאסט שלכם חייב להיות מצולם בוידאו?

כפי שראיתם, גוגל פודקאסט נסגרה ונכשלה בעצם בהיותה אפליקציית שמע בלבד. ספוטיפי כבר עברה לפני יותר משנה מעולם הוידאו מתוך גישה להתחרות ביוטיוב.

אחסון ספוטיפי מאפשר כבר מאז 2023 העלאה של כל הפרקים שלכם בוידאו, וגם מציג אותם בוידאו בפלטפורמה של ספוטיפי.

ההערכה היא שהמטרה של ספוטיפי שתעלו את כל התכנים שלכם בפורמט וידאו בלבד, ללא אודיו.

יוטיוב מנסה בצעד שלה להקדים את ספוטיפי שרוב התכנים שלה הם בפורמט האזנה בלבד.

ייתכן שהעתיד של הפודקאסטים ביוטיוב יכלול גם ערוץ לפודקאסטים קצרים באורך של אולי עד 10 דקות כחלק מהתחרות מול טיקטוק. כיום בטיקטוק ניתן להעלות סרטונים קצרים של עד 10 דקות.

טיקטוק עצמה לא אמרה עדיין אל המילה האחרונה בתחום וייתכן שתהיה מעוניינת גם לייצר פלטפורמה משל עצמה.

 

איך אנחנו מקדמים את העסק שלך?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם